تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

بیوگرافی شهره سلطانی

شهره سلطانی متولد سال ۱۳۴۸ در بجنورد بازیگر سینما و تلویزیون است. وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد. هم اکنون شهره سلطانی سرپرستی گروه موسیقی بانوان تیک را عهده دار است.

چکیده ای از بیوگرافی شهره سلطانی:

نام اصلی : شهره سلطانی

زمینه فعالیت: سینما، تلویزیون و تئاتر و کارگردان

مطالب خواندنی:

تولد: ۲۲ دی ۱۳۴۸ بجنورد، ایران

ملیت : ایرانی

پیشه : هنرپیشه

سال‌های فعالیت : اکنون-۱۳۷۰

همسر: بهروز پناهنده


اصالت شهره سلطانی بجنوردی می باشد

 

زندگینامه شهره سلطانی:

شهره سلطانی (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۴۸ در بجنورد)، هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران است. شهره سلطانی در سال ۱۳۴۸ در شهر بجنورد به دنیا آمد. وی لیسانس موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. شهره سلطانی بازی در تئاتر را از سال ۱۳۶۶ و همچنین کار در سینما را از سال ۱۳۷۲ با فیلمی به نام «عبور از تله» به کارگردانی «غلامرضا رمضانی» آغاز کرد.

گفتنی است شهره سلطانی در کنار بازیگری، نوازنده تخصصی ساز سنتور و پیانو است و ردیف‌های آوازی را نزد هنگامه اخوان آموزش دیده است. شهره سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات است.

 

بیماری شهره سلطانی : 

شهره سلطانی در دوره ای دچار بیماری آنمی پرنیشز شد که ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن است که دچار عوارضی مانند کمبود ویتامین B و D و کاهش ید و منیزیم است خستگی مفرط، اضافه وزن شدید، ریزش موی بسیار و مشکلات تنفسی ، تورم در زبان و حلقم است که این مشکلات سبب شد نزدیک ۹ ماه خانه‌‌‌‌‌‌نشین باشد و از دنیای بازیگری فاصله بگیرد.

 

وضعیت تاهل شهره سلطانی :

شهره سلطانی متاهل بوده و با بهروز پناهنده ازدواج کرده است.

شهره سلطانی از همسرش می‌گوید: همسرش دوست خوبی برای او می باشد و همیشه او را حمایت کرده است. آشنایی این دو به سال هایی بر می گردد که بهروز پناهنده بازیگر نمایش شهره سلطانی بود، بعد از سال ها نیز شهره سلطانی در مقام داور تئاتر برای نمایش های کارگردانی شده بهروز پناهنده بود که در نهایت این آشنایی قدیمی به ازدواج ختم شد، پناهنده علاوه بر بازیگری، کارگردانی تئاتر را نیز انجام می دهد.

 


عکس های جدید  شهره سلطانی

 

دستپخت شهره سلطانی :

شهره سلطانی دستپخت خوبی دارد و طبق گفته خودش تا به حال هرکسی دستپختش را خورده از آن تعریف کرده است، در آشپزی کردن به نوعی جسور و تنوع طلب هست و دوست ندارد غذاهای تکراری و معمولی درست کند.

 

حاشیه کافه داری شهره سلطانی :

شهره سلطانی با همراهی خواهرزاده خود مدیریت یک کافه را برعهده گرفت و در آن به فعالیت‌ های فرهنگی و هنری پرداخته، اما به علت گزارش آواز خوانی شهره سلطانی در کافه، این کافه پلمپ شد.

شهره سلطانی در این باره می گوید: وقتی به اتفاق خواهرزاده‌ام این کافه را باز کردیم، هدف‌ مان این نبود که فقط محلی برای بیزنس باشد. بیشتر دلم می‌ خواست از این فرصت و این امکان استفاده کنم و بتوانم آن را تبدیل به جایی فرهنگی هنری کنم اما با برگزاری ترانه در یکی از شب‌ها کافه به لطف دوست عزیزی که گزارش داده بودند کافه ما پلمب شد.

شهره سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون، در پی پلمپ شدن کافه‌ای که در آن مشغول خوانندگی بود، واکنش نشان داد و طی یادداشتی نوشت:

دوستان عزیزم آخرین باری که در کافه آمو آن شب ترانه برگزار کردیم ، به لطف دوست عزیزی که گزارش داده بودند و به خیال خودش ما کار بدی کرده بودیم و به قولی زیر آب زده بودند کافه ما پلمب شد.

تا دیروز من فکر میکردم همه باید وقتی جایی فعالیت فرهنگی و هنری در آن انجام میشه خوشحال بشنوند و لذت ببرند ولی ظاهرا اشتباه میکردم، اما فقط میخواهم بگویم کسانی که تلاش میکنند نان کسی رو ببرند فقط به یک نفر لطمه نمیزنند، آنجا کلی کارگر و پرسنل داره که همه از آنجا نان میخورند.

پس فقط نان من بریده نمیشود دوست عزیز . به خدا با این کارها بعید می دونم زندگی باهات مهربون باشه ….

آثار هنری شهره سلطانی :

سینمایی :

زیگزاگ (۱۳۸۸)

قرنطینه (۱۳۸۶)

حس پنهان (۱۳۸۵)

جای او دیگر خالی نیست (۱۳۸۴)

قتل آنلاین (۱۳۸۴)

تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲)

این زن حرف نمی زند (۱۳۸۱)

رأی باز (۱۳۸۱)

قرمز (۱۳۷۷)

آدم برفی (۱۳۷۳)

سه مرد عامی (۱۳۷۲)

عبور از تله (۱۳۷۲)

مجموعه تلویزیونی شهره سلطانی :

۱۳۹۷ شرایط خاص

۱۳۹۷لحظهٔ گرگ و میش

۱۳۹۶پنچری

۱۳۹۴قاب خاطره

۱۳۹۱هفت سین

۱۳۸۹ خون‌بها

۱۳۸۷گیلعاد

۱۳۸۶ترش و شیرین

۱۳۸۵ مار و پله

۱۳۸۴ سقوط

۱۳۸۴برای آخرین بار

۱۳۸۴ پای پیاده

۱۳۸۳هنگامه

۱۳۸۰جوانی

۱۳۸۰ رستوران خانوادگی

۱۳۷۹همسفر

۱۳۷۹ صدایم کن

۱۳۷۸قصه‌های شهرک سینمایی

۱۳۷۷میعاد در سپیده‌دم

۱۳۷۵خانه عشق

۱۳۷۵خانه سبزبازیگر

۱۳۷۴ طاغوت

۱۳۷۳ شلیک نهایی

۱۳۷۲ضلع ششم

۱۳۷۱ بیا تا گل برافشانیم

۱۳۷۰این خانه دور است

۱۳۷۰ روزی روزگاری

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.