تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سید علی ضیاء

سید علی ضیا متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۴ در کاشان، مجری برنامه‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.
او فارغ‌التحصیل مکانیک طراحی جامدات است و به عنوان مجری برتر بیست سال اخیر صدا و سیما انتخاب شده‌است. صحنه حضور مادر وی در صدا و سیما یکی از صحنه‌های ماندگار به‌شمار می‌رود.
 
وی در ابتدای دهه ۹۰ بعنوان پدیده اجراهای تلویزیونی لقب گرفت. این شهرت خیلی زود وی را وارد حاشیه و جنجال کرد. او یک پرسپولیسی تمام عیار است.

سید علی ضیا
 
زندگی شخصی
 
علی ضیا سال ۱۳۸۴ به تهران آمد و از ۱۹ سالگی به‌طور اتفاقی وارد رادیو شد و کار خود را در رادیو جوان با برنامه طنز پسری از کاشانه شروع کرد که به عنوان آیتم برتر انتخاب شد و پس از ۵ سال گویندگی در رادیو، به دعوت علی زاهدی وارد تلویزیون شد و پس از پذیرفته شدن در تست گویندگی قرار شد اجرای برنامه شروع خوب را به عهده بگیرد، ولی به دلیل فضای علمی ای که علی ضیا داشته و اختراعی که از وی ثبت شده بود، اجرای برنامه گزینه جوان به علی ضیا پیشنهاد شد. اولین برنامه ای که به‌طور زنده از علی ضیا روی آنتن رفت اولین برنامه گزینه جوان بود. البته همزمان با این برنامه، برنامه خط و ربط را هم در رادیو اجرا می‌کرد.
 
 
کودکی
وی برگزیده جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان و عضو انجمن مخترعین کشور می‌باشد..
 

افتخارات

علی ضیاء برگزیده جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان و عضو انجمن مخترعین کشور می‌باشد. کسب رتبه اول استانی و رتبه ی دوم کشوری درجشنواره خوارزمی و همچنین دارا بودن گواهینامه پذیرش اختراع از سوی هیئت علمی و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان از دیگر افتخارات این مجری توانمند صدا و سیما می باشد.

سمت‌ها

  • مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران
  • مدیر بازاریابی شرکت مهندسین مشاور محرکیان
  • گوینده شبکه جوان رادیو از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۸۸
  • مجری شبکه سوم سیما جمهوری اسلامی از سال ۱۳۸۸ تا کنون
  • مدیر پروژه مؤسسه خیریه فاطمه الزهرا
  • دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک

 

اجرا در تلویزیون

در سال ۱۳۹۰، مجله همشهری جوان، ضیا را «پدیده اجراهای تلویزیونی» خواند. به نوشته روزنامه خراسان، «ضیا برنامه‌های متعددی از قبیل ویتامین ۳، بعضیا، تحویل سال نو و … را اجرا کرده و چهره‌ای کاملاً شناخته شده‌است.»
 حامد همایون و هوروش بند برای اولین بار کار تیتراژ تلویزیونی خود را با برنامه فرمول یک آغاز کردند، محمدرضا هدایتی بازیگر و خواننده، همراه با پیشکسوت فوتبال و هنرمند کنونی پژمان جمشیدی در برنامه نبش جنت آباد به تهیه کنندگی و اجرای علی ضیا برای اولین بارکار تیتراژ تلویزیونی خود را آغاز کردند که با استقبال مخاطبان صدا و سیما همراه بود.
 
 
از جذابیت‌های به یادماندنی برنامه هایی که علی ضیاء اجرای آن ها را بر عهده داشته می‌توان به رو به رو کردن سرهنگ علیفر با محسن بروفر (سازنده دابسمش) و شعر خوانی سرمربی تیم ملی فوتبال، کارلوس کی روش و اولین حضور سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال، در رسانه ملی اشاره کرد.
 
کارهای فاخر برنامه فرمول یک

ضیا در اقدامی کم نظیر در تلویزیون، (برنامه فرمول یک) نزدیک به هزار نفر که تمایل سفر به مشهد را داشتند، اما توانایی مالی آنرا نداشتند را به مشهد فرستاد. همچنین او توانست یک معتاد را به برنامه دعوت کنید و پس از صحبت با او، او را ترک دهد! ضیا بعد از وقوع زلزله دلخراش کرمانشاه عوامل برنامه فرمول یک بدون فوت وقت خود را به محل حادثه رساندند و دو قسمت از برنامه را در کنار آسیب دیدگان هموطن اجرا کردند و یک کانکس اهدایی از طرف برنامه فرمول یک به زلزله زدگان کرمانشاه بدهد.
 
بازیگری

علی ضیا تجربه بازیگری را نیز دارد، بعنوان بازیگر میهمان در سریال دفترخانه شماره ۱۳ را دارد و در فیلم چند اپیزودی رابطه نیز در چند سکانس نقش آفرینی کرده‌است.
علی ضیا در نظرسنجی برنامه سه ستاره به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد او اجرای برنامه‌های مثل گزینه جوان، ماه عسل، ویتامین سه، بعضیا، تحویل سال نو، امشب و … را برعهده داشته‌است. ضیا در نظرسنجی برنامه «سه ستاره» به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سیترانت می گوید

    سلام جناب آقای علی ضیا جوان با استعداد و با معرفتی است. موفق تر باشن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.