تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مسعود سلطانی فر

بیوگرافی
مسعود سلطانی‌فر (متولد ۱۳۳۸ در تهران)، سیاست‌مدار اصلاح طلب، وزیر ورزش و جوانان ایران، رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهرانو از اعضای حزب اعتماد ملی است. وی معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده‌است.
 
تحصیلات
سلطانی‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش دولت روحانی فعالیت کرده‌است. سلطانی‌فر به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.
 
عضویت چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران
سلطانی‌فر که در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران توانسته بود جایگاه ۳۲ را کسب کند، به عنوان اولین عضو علی‌البدل شورای شهر انتخاب شد که نهایتاً با حذف محمد مهدی مفتح به دلیل راه یافتن وی به مجلس شورای اسلامی در انتخابات میان دوره‌ای، به شورای اسلامی شهر تهران راه یافت.

مسعود سلطانی فر
 
حضور در دولت یازدهم
عضویت در هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش
در ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ با تصویب وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و تأیید حسن روحانی، سلطانی‌فر به مدت سه سال به عنوان عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش انتخاب گردید و جایگزین علی صدوقی شد.
 
معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ و پس از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسن روحانی، طی حکمی مسعود سلطانی‌فر را به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب نمود. او تا بر عهده گرفتن تصدی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در آبان ۱۳۹۵ در این سمت بود.
 
وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم
سلطانی‌فر یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی بود که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشد. وی که به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رأی مخالف و ۱۸ رأی ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد.
 پس از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر مجدداً از سوی رئیس‌جمهور به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس معرفی شد. در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵ سلطانی‌فر توانست با ۱۹۳ رأی موافق، ۷۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع به سمت وزارت ورزش و جوانان برگزیده شود.
 
سوابق کاری
دو سال قائم مقام و هچنین معاونت اداری و مالی سازمان تربیت بدنی کشور
چهار سال عضویت در شورای عالی اداری کشور
چهار سال عضویت در شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور
دوازده سال سابقه استانداری در سه استان؛ گیلان، زنجان و مرکزی
هشت سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان
معاون اسبق سازمان تربیت بدنی کشور سابقه ورزشی: جوانان پیروزی
شش سال در مرکز پژوهش‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام
عضو غیرموظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش
وی با ۲۲۵رای موافق برای تصدی وزارت ورزش و جوانان دولت دوازدهم انتخاب شد.
موافقت با استعفای علی اکبر طاهری مدیر عامل موفق باشگاه پرسپولیس.
 
سوابق علمی
تدریس در دانشگاه پیام نور
تدریس در دوره‌های مختلف آموزشی فرمانداران، بخشداران و نیروهای سیاسی وزارت کشور
تدوین ده‌ها مقاله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نشریات کشور (در حوزه انرژی و مسائل بین‌الملل)
دوره‌های تخصصی طی شده
چندین دور‍‍ه مدیریت منابع انسانی
مدیریت استراتژیک
مدیریت منابع مالی
اقتصاد توسعه و سنجش و بررسی اقتصادی پروژه‌های عمرانی
طی‌نمودن مدیریت توسعه در مراکز تحقیقاتی و اداری

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.