تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه آناندا کریشنان – کارآفرین

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

پادکست زندگینامه آناندا کریشنان کارآفرین


بیوگرافی آناندا کریشنان (زندگینامه بزرگان)

آناندا کریشنان میلیاردر و کارآفرین هندی تبار است که به خاطر ساخت برج های مختلف در جهان شناخته می شو و دارایی او در سال ۲۰۱۸ معادل ۶.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است. معروف ترین برجی که کریشنان بنا نهاده است، برج های دو قلوی مالزی می باشد که در رده بندی زیباترین برج های جهان در فهرست دهم برج زیبای دنیا قرار گرفت.

آناندا کریشنان تا سال ۲۰۰۴ در رده ی ثروتمندترین افراد روی کره ی زمین قرار داشت و در مالزی دومین فرد پولدار به حساب می آمد. ارزش سرمایه وی تا این سال، ۲.۳ میلیارد دلار تخیمن زده شده بود که گرچه با ثروت افراد برتر لیست ثروتمندترین های دنیا فاصله ی زیادی داشت، اما به هر حال او را تبدیل به یکی از پولدارترین اشخاص آسیای شرقی کرده بود.

سرمایه آناندا کریشنان در سال ۲۰۰۹ به بیش از ۷ میلیارد دلار رسید و او در رتبه ی ۶۲ ثروتمندترین افراد دنیا قرار گرفت. گرچه ثروت او تا به امروز روند نزولی داشته است، اما همچنان می توانیم آناندا کریشنان را در زمره ی بزرگ ترین کارآفرینان دنیا بدانیم.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار در این مطلب قصد داریم به بررسی زندگی نامه آناندا کریشنان این کارآفرین بزرگ و موفق بپردازیم. لطفا در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

دوران کودکی و نوجوانی آناندا کریشنان

آناندا کریشنان که پدری هندی و مادری مالزیایی داشت، در تاریخ یکم آوریل سال ۱۹۳۸ متولد شد. او که از تراوده های هندی به حساب می آید در مالزی به تحصیل پرداخت ولی علاقه ی چندانی به درس خواندن نداشت و تصمیم گرفت تا وارد زمینه ی کاری پدرش شود. پدر آناندا جزو سرمایه گذاران بزرگ هندوستان به حساب می آمد و فعالیت های او برای کاهش فقر در هندوستان او را به شهرت زیادی در جهان رسانده بود. نوع فعالیت پدر و هم چنین رفتار او باعث شد تا آناندا فکری جدی راجع به نجات مردم جهان و به ویژه هند از فقر کند.

او که وضعیت دشوار سرزمین پدری خود را دیده بود و هر روز شاهد درگذشت عده ی زیادی از مردم هندوستان به خاطر گرسنگی بود، تصمیم گرفت در آینده به فردی تبدیل شود که برای از بین بردن بیکاری تلاش می کند. این گونه شد که آناندا کریشنان به خاطر طرز فکر خودش و هم چنین به کمک سرمایه پدر به یکی از کارآفرینان بزرگ مالزیایی تبدیل گشت.

البته آناندا کریشنان پس از مدتی تصمیم گرفت به تحصیل علم بپردازد، چرا که سختی های زندگی به وی آموخته بود که برای موفقیت و رشد در مراحل زندگی باید باسواد بود. به همین دلیل به دانشگاه هاروارد رفت و در آن جا به مطالعه ی رشته ی اقتصاد پرداخت. اما این پایان کار او در دنیای تحصیلات نبود، بلکه وی تصمیم گرفت تا مدرک فوق لیسانس خود را نیز در این رشته دریافت کند و سپس به دنیای کسب و کار وارد شود.

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

آغاز فعالیت حرفه ای

شاید مهم ترین و حرفه ای ترین فعالیت حال حاضر آناندا کریشنان را بتوانیم مدیریت شرکت های مخابراتی Maxis communication و Measat Broadcast Network بدانیم. این دو کمپانی که در حال حاضر بزرگترین شرکت های ارتباطی مالزی می باشند، در کشورهای زیادی نمایندگی دارند و فعالیت های آنان در بورس مالزی توانسته این کشور را به پیشرفت های بسیاری برساند.

گرچه در حال حاضر او تنها مالک این دو مجموعه می باشد و مدیریت آن ها را واگذار کرده اما همواره نگاهی جدی نسبت به فعالیت این دو شرکت دارد و نسبت به کوچک ترین کاهش سهام این دو شرکت، در بورس مالزی واکنش نشان می دهد. خدمات تلفن همراه دو کمپانی Maxis communication و Measat Broadcast Network در حال حاضر بیش از ده میلیون نفر در سطح جهان را پوشش می دهد. طبق آمارهای رسمی این دو کمپانی تا سال 2004 حدود 2 میلیون مشترک را در اختیار داشتد که این رقم چیزی حدود 30 درصد از بازار تلفن های همراه مالزی را شامل می شود.

آناندا کریشنان در سال ۲۰۰۷ تصمیم گرفت تا اندکی از تمرکز خود را از این دو شرکت کاهش دهد، در نتیجه ۳۰ درصد از سهام آن ها را به یک کمپانی سعودی فروخت. اما او که از اهمیت ابزارهای ارتباطی و سود بسیار زیاد آن ها در آینده با خبر بود تصمیم گرفت تا در همان سال ۳۵ درصد از سهام شرکت Serilanka Telecom را خریداری نماید و این شرکت مخابراتی را نیز به جمع دارایی های جهانی خود اضافه کند.

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

فعالیت در زمینه ی رسانه ای

آناندا کریشنان جزو میلیاردرهایی می باشد که نسبت به طرز فکر رسانه ها در مورد جهان اهمیت می دهد؛ به همین جهت وی کمپانی Astro All Asia Network PK که یکی از شرکت های ماهواره ای مالزیایی است را تاسیس کرد. این کمپانی تنها مرکز مالزی است که تلوزیون ماهواره ای را در اختیار دارد. آناندا کریشنان بر روی این سرویس ماهواره ای بیش از 40 شبکه ی تلویزیونی و رادیویی تاسیس کرده است و آن ها را با بالاترین کیفیت صوت و تصویر در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

پس از مدتی کریشنان دریافت که احاطه داشتن بر روی رسانه های مالزی کافی نیست و باید فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهد، در نتیجه کمپانی Usaha Tegas Entertainmet را تاسیس کرد و در نظر دارد تا یک شبکه ی پخش فیلم 24 ساعته چینی زبان را بر روی ماهواره های این شرکت تاسیس کند. کریشنان برای این شرکت، کانال های سینمایی بسیاری را تاسیس کرده است و زمینه ی کاری کمپانی خود را فیلم های سینمایی قرار داده است.

عکس های آناندا کریشنان

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

بیوگرافی آناندا کریشنان,زندگی نامه آناندا کریشنان,زندگینامه آناندا کریشنان

ساخت برج های دو قلوی مالزی

ساخت دو برج جذاب در مالزی از دیگر فعالیت های تجاری و کارآفرینی آناندا کریشنان می باشد. هم اکنون برج های کریشنان از جمله مهم ترین مراکز گردشگری دنیا به حساب می آید. این دو برج که در شهر کوالالامپور واقع شده اند، موفق شده اند که به شهرت بسیاری هم در سطح جهان دست پیدا کنند. دلیل اصلی معروف بودن این دو برج زیبایی و مهندسی ساخت ویژه ی آن ها می باشد که در دنیا بی نظیر است.

در قرن بیستم برج های دو قلوی مالزی لقب بلندترین ساختمان جهان را کسب کردند. کار ساخت این دو برج خیلی زود و در سال ۱۹۹۸ به پایان رسید. ۸۸ طبقه ی به کار رفته در این آسمان خراش شامل معماری اسلامی مالزی می باشد. نمای بیرونی ساختمان از جنس شیشه و فولاد می باشد. معروف ترین شرکتی ساکن در این مجموعه کمپانی مایکروسافت است که در طبقه ی سی ام این برج واقع شده است.

تالار بزرگ Dawan Philhanamik از جمله دیگر امکانات این مجموعه فوق العاده می باشد، که کنسرت های مشهوری در آن برگزار می شود. سقف این تالار به گونه ای طراحی شده است که با استفاده از آن می توان کیفیت صدای موسیقی نوازندگان را افزایش داد. هم چنین موزه ای نیز در این برج دو قلو در نظر گرفته شده که در آن آثار هنری کشور مالزی به نمایش در آمده است.

زندگی خصوصی آناندا کریشنان

آناندا کریشنان در حال حاضر در کوالالامپور، لندن و جنوب فرانسه خانه دارد. وی به جمع آوری آثار هنری ارزشمند علاقه فروانی دارد. جالب است بدانید که آناندا تنها یک پسر دارد که مثل راهب ها در جنگل زندگی می کند. یکی از نقاط عطف زندگی کریشنان این است که در بحران مالی و اعتباری جهان در سال ۲۰۰۹ موفق شد دارایی و ثروت خود را که معادل ۶.۱ میلیارد دلار بود حفظ کند و در فهرست میلیاردرهای جهان رتبه ۴۵۰ را کسب نماید.


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.