تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه بن افلک – بازیگر و کارگردان

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۴]

بیوگرافی بن افلک (زندگینامه هنرمندان)

بن افلک یکی از بازیگران، نویسندگان و کارگردان های مشهور هالیوودی می باشد که به سبب بازی در فیلم پرل هاربر به شهرت زیادی دست پیدا کرد. بن افلک که تاکنون در جشنواره های مختلفی موفق به کسب جوایز بسیاری شده است، یکی از بازیگران محبوب سینمای آمریکا می باشد. این بازیگر نه تنها در دنیای سینما فرد بسیار معروفی است، بلکه چهره ی وی بر روی بسیاری از محصولات تولیدی کمپانی های مختلف درج شده است.

بن افلک هم چنین یک کمپانی تولیدی در آمریکا دارد که از چهره ی خودش برای شناساندن محصولاتش در سطح جهان استفاده کرده است. او هم اکنون بیشتر وقت خود را صرف تبلیغات تلویزیونی می کند و از این راه پول زیادی به جیب می زند.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاع از زندگی نامه بن افلک این بازیگر و کارگردان مشهور هالیوودی در ادامه با ما همراه باشید.

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

دوران کودکی و نوجوانی بن افلک

بنجامین جیزا افلک که به طور مختصر با نام بن افلک شناخته می شود، در تاریخ ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۲ میلادی در برکلیِ ایالت کالیفرنیا متولد شد. پس از مدتی خانواده ی وی به ماساچوست مهاجرت کردند، به همین خاطر بن نیز بزرگ شده این ایالت می باشد. پدر بن که تیم نام دارد یک روانشناس می باشد و مادرش کریس نیز یک معلم مدرسه بوده است.

بن یک برادر با نام کیسی دارد که او نیز بازیگر است و در سال ۱۹۷۵ به دنیا آمده است. بن در بخشی از مصاحبه ی خود گفته است که همیشه رویای بازیگری را در سر داشته است و از همان کودکی به فکر آن بوده که روزگاری به یکی بازیگران مشهور هالیوود تبدیل شود.

با وجود آن که پدر و مادر بن برای او و برادرش شرایط مناسبی جهت تحصیل فراهم کرده بودند، اما آن ها هیچ علاقه ای به درس خواندن نداشتند. نکته ی جالب در مورد بن این است که او خیلی زود تبلیغات تلویزیونی را شروه کرد و اولین کار او نیز برای یکی از رستوران های زنجیره ای آمریکا بوده است. بن افلک در دوران کودکی پسری شیرین و دوست داشتنی بود که همواره سعی داشت با رفتاری درست مردم را سرگرم کند و در نتیجه نظرات خوبی از آنان نسبت به خودش دریافت کند.

او در سن ۸ سالگی در سریالی با نام سفر دریایی میمی بازی کرد. در این سریال که مت دیمون نیز حضور داشت، آشنایی و دوستی خاصی را میان این دو به وجود آورد. بن افلک سال های نوجوانی را نیز به بازی در چند فیلم مختلف از جمله دستان غریبه پرداخت و به اصرار پدر و مادرش درس خواندن را نیز ادامه داد، اما هیچ موقع علاقه ای به این موضوع نداشت. پدرش دوست داشت که او به مدارج بالای علمی دست پیدا کند، اما بن افلک هیچ وقت نتوانست پدرش را به این خواسته اش برساند.

زندگینامه بن افلک

آغاز فعالیت حرفه ای

بن افلک در سال ۱۱۹۷ به همراه برادرش در آپارتمانی کوچک زندگی می کرد و از نظر شرایط مالی نیز چون پیشنهادهای کاری چندانی نداشت، در اوضاع بدی قرار گرفته بود. وی که این شرایط را می دید و هیچ پیشنهاد کاری را دریافت نکرده بود، بالاخره خودش تصمیم گرفت دست به کار شود و فیلمنامه ی اثر «شکار خوب» را در همین زمان نوشت. فیلمی که هم آن را نوشت و هم در آن بازی کرد.

بن افلک که در آن زمان یک بازیگر ناشناخته بود به فردی مشهور در هالیوود تبدیل شد. او برای این فیلم دو جایزه اسکار دریافت کرد و همین برای متحول شدن مسیر زندگی اش کافی بود. بن به قدری به شهرت دست پیدا کرد که شرکت های مختلف هالیوودی در به در به دنبال جذب او برای کارهای خود بودند. به گونه ای که برای بازی در یک تبلیغ شامپو بیش از ۱۰ میلیون دلار دریافت کرد.

بن افلک در سال ۱۹۹۸ در فیلم آرماگدون، در سال ۱۹۹۹ در فیلم نیروهای طبیعت و پس از آن در سال ۲۰۰۱ در پل هاربر و یک سال بعد در مجموعه ترس ها به ایفای نقش پرداخت و به چهره ای شناخته شده تبدیل شد. اما سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ فعالیت او به طور چشمگیری دچار افت شد، به گونه ای که به خاطر ایفای نقش در فیلم هایی مانند بی باک و جیلی جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر مرد را دریافت نمود.

بن افلک تاکنون در فیلم های متعددی از جمله شهر، دختر گمشده، حسابدار، لیگ عدالت، لیگ عدالت ۲، وضعیت فعلی و بتمن به ایفای نقش پرداخته است.

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

زندگی خصوصی بن افلک

بن افلک تاکنون در طول زندگی خویش سه عشق را تجربه کرده است. برای بار اول با گیت پرت نامزد شد ولی رابطه ی آن ها یک سال بیشتر دوام نیاورد و آن دو از هم جدا شدند. عشق دوم زندگی اش جنیفر لوپز بود که در سال ۲۰۰۲ با وی نامزد کرد ولی رابطه ی آن ها نیز بعد از مدتی پایان یافت.

سپس در سال ۲۰۰۴ جین گارنر که او هم یکی از بازیگران هالیوود است آشنا شد و در سال ۲۰۰۵ با او ازدواج کرد. آن ها با همدیگر در فیلم های بی باک و پل هاربر همبازی بودند. نتیجه ی این ازدواج دو فرزند دختر به نام های ویولت آن و سرافینا رز و یک فرزند پسر به نام ساموئل گارنر افلک می باشد.

رابطه ی این دو برای سال ها ادامه داشت تا سرانجام خبری به صورت غیر رسمی منتشر شد که بن و جین از سال ۲۰۱۵ از یکدیگر جدا شده و در سال ۲۰۱۷ رسما طلاق گرفته اند. اما با این حال اعلام کردند که برای نگهداری فرزندان شان با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

بن افلک در رشته امور خاورمیانه تحصیل کرده و به زبان های اسپانیایی، عربی و فوانسوی تسلط دارد. هریسون فورد را به عنوان قهرمان خود معرفی می کند. او ترس از پرواز دارد و با جرج کلونی رفاقت نزدیک و دیرینه ای دارد.

عکس های بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

افتخارات بن افلک,بیوگرافی بن افلک,زندگی نامه بن افلک

جوایز و افتخارات بن افلک

بن افلک تاکنون جوایز معتبر بسیار زیادی را کسب کرده است که احتمالا دو اسکار او را می توان مهم ترین تجربه ی دوران هنری اش نام برد. او برای فیلم «شکار خوب» در زمینه ی بهترین فیلمنامه موفق به کسب جایزه اسکار شد و هم چنین برای فیلم «آرگو» نیز جایزه ی بهترین فیلم سال را دریافت کرد. در کنار این دو جایزه اسکار افلک سه بار نیز نامزد دریافت گلدن گلوب شده که یک مورد آن را برای فیلم آرگو به جهت بهترین کارگردانی دریافت کرده است.

بن افلک بارها برای تمشک طلایی نیز نامزد شده است. این جایزه به بدترین های هالیوود در طی سال تعلق می گیرد. از جمله تمشک های بن می توان به فیلم «بتمن در مقابل سوپر من: طلوع عدالت» اشاره کرد.

برخی از فیلم های سینمایی بن افلک به عنوان بازیگر

The Dark End of the Street (1981)

School Ties (1992)

بافی قاتل خون آشام ها ۱۹۹۲

مات و مبهوت ۱۹۹۳

علاف ها ۱۹۹۵

تردید در درخشش ۱۹۹۶

به دنبال امی ۱۹۹۷

ویل هانتینگ خوب ۱۹۹۷

شکسپیر عاشق ۱۹۹۸

تعصب ۱۹۹۹

بازی های گوزن قطبی ۲۰۰۰

پل هاربر ۲۰۰۱

دختر جرسی ۲۰۰۴

الکترا ۲۰۰۵

شیره ۲۰۰۹

مردان کمپانی ۲۰۱۰

حسابدار ۲۰۱۶

جوخه انتحار ۲۰۱۶

لیگ عدالت ۲۰۱۷

بتمن ۲۰۱۸

لیگ عدالت ۲ – 2019

لیست فیلم های بن افلک به عنوان کارگردان

ویل هانتیگ خوب ۱۹۹۷

رفته عزیزم رفته ۲۰۰۷

شهر ۲۰۱۰

آرگو ۲۰۱۲


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.