تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جیمز وات

جیمز وات مخترع معروف اسکاتلندی است که در تاریخ 19 ژانویه سال ۱۷۳۶ چشم به جهان گشود. فیزیکدان و مخترع معروف  پدر انقلاب صنعتی است.

زندگینامه جیمز وات

جیمز وات مخترع معروف اسکاتلندی است که در تاریخ ۱۹ ژانویه سال ۱۷۳۶ چشم به جهان گشود. فیزیکدان و مخترع معروف  پدر انقلاب صنعتی است. جیمز وات با تکمیل دیگ بخار خدمت بزرگی به فیزیک و مکانیک کرد. اختراع چگالگر بخار توسط وی موجب صرفه‌جویی زیادی در مصرف سوخت و گسترش استفاده از نیروی بخار شد.

به افتخار او واحد توان در اس‌آی، وات نامیده می‌شود. هر یک وات معادل یک ژول بر ثانیه است. از دیگر واحدهای توان اسب بخار می‌باشد که معادل ۷۴۶ وات است.جیمز وات در سال ۱۷۳۶ در شهر گریناک در اسکاتلند به دنیا آمد. از همان آغاز طفولیت کودکی بسیار ضعیف و ظریف بود؛ به همین علت او را به مدرسه نفرستادند بلکه مادر و پدر در خانه به تربیت او پرداختند.

مطالب خواندنی:

زندگینامه جیمز وات

جیمز وات دارای تخیل قوی بود و به مرور زمان علاقه خود را به امور فنی و مهندسی نشان داد تا آنجا که یک وسیله الکتریکی ساخت و گاهی به وسیله آن به دوستانش شوک وارد می‌کرد.وات همچنین اختراعات و اکتشافات بسیار دیگری نیز داشته است. از جمله این موارد یک دستگاه کپی و روش بهتری برای تولید کلر است که یک ماده‌ی سفیدکننده می‌باشد.پس از اینکه ثروت وات به او اجازه‌ی بازنشستگی را داد، او علایق متفاوتی را دنبال کرد، از چراغ‌های روغنی گرفته تا اندازه‌گیری فواصل به وسیله‌ی تلسکوپ.

زندگینامه جیمز وات

مرگ این مخترع معروف

وات در ۱۵ آگوست ۱۸۱۹ در سن ۸۳ سالگی در گذشت.اختراع یک ماشین بخار کارآمد صنعت و جامعه را تغییر داد. این امر به بریتانیا کمک کرد تا اولین جامعه‌ی صنعتی در جهان شود که سبب سرعت بی‌سابقه‌ای در رشد اقتصاد شد.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.