تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه زنده یاد کاوه دیلمی

کاوه دیلمی (زادهٔ ۱۳۱۹ در رشت – درگذشتهٔ ۱۰ بهمن ۱۳۹۷) خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی بود. کاوه دیلمی در سال ۱۳۱۹ در رشت متولد شد. پس از پایان دبیرستان در «تبریز» به جهت ادامه تحصیل به انگلستان سفر کرد و در مقطع لیسانس رشته مدیریت فارغ‌التحصیل شد.

کاوه دیلمی در سال ۱۳۵۴ به ایران بازگشت و به فراگیری موسیقی روی آورد. کاوه دیلمی ساز «تار» را نزد «هوشنگ ظریف» آغاز نمود و در ادامه از آموزش‌های «احمد عبادی» بهره برد. او آموزش آواز ایرانی را نزد «غلامحسین بنان» آموخت. نخستین اثر کاوه دیلمی «یاد یار مهربان» به یاد «بنان» با آهنگسازی «فرهاد فخرالدینی» عرضه شده‌است.

  

کاوه دیلمی خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی بود

کاوه دیلمی اولین کار خود را با فرهاد فخرالدینی در اجرای یاد یار مهربان که به یاد بنان بر روی شعری از فریدون مشیری ساخته شده بود، آغاز کرد. دومین کار کاوه دیلمی آلبوم “می ناب” است که بازسازی آثار بسیار زیبای روح الله خالقی آهنگساز و موسیقیدان مشهور ایرانی است که با همکاری گلنوش خالقی تهیه شده است. آخرین کار کاوه دیلمی اثری از فرهاد فخرالدینی است که بر روی اشعار حکیم نظامی گنجوی ساخته شده است.کاوه دیلمی در سال ۱۳۶۹ همراه با حسین علیزاده و گروه سازهای ملی چند کنسرت در آمریکا و اروپا اجرا کرده .

 

 
مطالب خواندنی:

نخستین اثر کاوه دیلمی یاد یار مهربان ‌است

وفات:

کاوه دیلمی، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۷ دارفانی را وداع گفت.

آلبوم های کاوه دیلمی : 

رامشگران

یاد یار مهربان

مرغ حق

می ناب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.