تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سید مهدی رحمتی – فوتبالیست

سید مهدی رحمتی
لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

بیوگرافی سید مهدی رحمتی (زندگینامه ورزشکاران)

سید مهدی رحمتی دروازه بان مشهور تهرانی می باشد که به خاطر بازی های خود در تیم ملی فوتبال ایران و هم چنین تیم استقلال شناخته شده است. عده ی زیادی اعتقاد دارند که اگر مهدی رحمتی آن گونه از تیم ملی خداحافظی نمی کرد، می توانست رکورد بازی در تیم ملی فوتبال را بشکند؛ با این حال او از تیم ملی با حاشیه های بسیار زیادی کناره گیری کرد و بعدها حتی با وجود عذرخواهی های پیاپی از کارلوس کیروش به تیم ملی دعوت نشد.

سید مهدی رحمتی که یکی از پر افتخارترین و معروف ترین بازیکنان لیگ برتر می باشد، تاکنون با تیم های مختلفی موفق به دستیابی قهرمانی لیگ برتر شده است و به همراه تیم استقلال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا نیز به میدان رفته است.

دوستان عزیز سایت مشاهیر تاریخ ما در این مقاله قصد داریم به اتفاق یکدیگر به زندگی نامه سید مهدی رحمتی این بازیکن گرانقدر و پرافتخار تیم ملی کشورمان بپردازیم.

مهدی رحمتی دروازه بان ایرانی
مهدی رحمتی دروازه بان ایرانی

دوران کودکی و نوجوانی

سید مهدی رحمتی در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۶۱ در شهر تهران متولد شد. او کار خود در فوتبال کشور را از همان سنین نوجوانی شروع کرد و در حالی که تنها کمتر از ۱۳ سال سن داشت، با امضای قراردادی به عضویت تیم نوجوانان پاس در آمد و تا سال ۱۳۷۶ در ترکیب این تیم در لیگ نوجوانان به میدان رفت.

تصویر سید مهدی رحمتی در 11 سالگی
تصویر سید مهدی رحمتی در ۱۱ سالگی

پس از پاس به تیم دخانیات رفت و مدتی بعد به فجر سپاسی شیراز که یکی از تیم های بازیکن ساز کشور است پیوست. در حقیقت این فجر سپاسی بود که مهدی رحمتی را در فوتبال کشور شناخته شده کرد. رحمتی ۴ فصل حضور را در فجرِ غلام حسین پیروانی سپری کرد و پس از آن به تیم های بزرگ تری منتقل شد.

در این عکس سید مهدی کمتر از 5 سال سن دارد.
در این عکس سید مهدی کمتر از ۵ سال سن دارد.

 

آغاز فعالیت حرفه ای

سید مهدی رحمتی پس از عملکرد بسیار خوبی که از خود در باشگاه فجر نشان داد، مورد توجه تیم سپاهان اصفهان قرار گرفت. او قراردادی یک ساله را با این تیم به امضا رساند و درون دروازه این تیم قرار گرفت. رحمتی در مجموع ۲۹ بازی را برای سپاهان به میدان رفت و بعد از آن مثل خیلی دیگر از بازیکنان آن دوره که بایستی برای دیده شدن به یکی از تیم های استقلال یا پرسپولیس می رفتند، استقلال را انتخاب کرد و دو فصل پیاپی در این تیم حضور داشت.

با این وجود رحمتی در این دو سال ذخیره ی وحید طالبلو بود و فرصت بازی چندانی پیدا نکرد و به همین دلیل هم از این تیم جدا شد. البته در همین دوره توسط برانکو ایوانکویچ به تیم ملی ایران هم دعوت شد و در چند مسابقه به میدان رفت؛ اما رحمتی ترجیح داد به تیمی برود که در آن فرصت بازی کردن داشته باشد.

مس کرمان مقصد بعدی سید مهدی رحمتی بود که از قضا به خوبی هم برای او سپری شد. دوران حضور رحمتی در مس یکی از بهترین دوره های دورازه بانی او بود و او در دو فصل در ۶۵ بازی برای این تیم بازی کرد. با این حال در تیم ملی باز هم شانس با او یار نبود، چرا که حسن رودباریان در آن زمان دوران اوج خود را سپری می کرد و در جام ملت های آسیا سال ۲۰۰۷ باز هم رحمتی روی نیمکت تیم ملی نشست.

 

او همچنین سابقه سنگربانی در تیم‌های فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان، و مس کرمان را داشته‌است.
او همچنین سابقه سنگربانی در تیم‌های فجر سپاسی شیراز، سپاهان اصفهان، و مس کرمان را داشته‌است.

نتیجه نگرفتن امیر قلعه نویی سبب کنار گذاشته شدن او از تیم ملی ایران شد. پس از قلعه نویی مربیان زیادی هدایت تیم را به عهده گرفتند، که از مهم ترین آن ها می توان به علی دایی و افشین قطبی اشاره کرد. سید مهدی رحمتی در تیم هر دو مربی دروازه بان اول بود. رحمتی پس از مس کرمان به سپاهان اصفهان بازگشت و با این تیم دوران خوبی را سپری کرد. در همین سپاهان هم بود که توانست خودش را به سرمربی تیم ملی ثابت کند و در ترکیب اصلی تیم ملی جای بگیرد.

بازی های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و پس از آن جام ملت های ۲۰۱۱ قطر مهم ترین تورنمنت های سید مهدی رحمتی بودند که در هیچ کدام، آن طور که انتظار می رفت خودش را نشان نداد. او در بازی رفت تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ با یک دفع بد توپ را جلوی پارک جی سونگ انداخت و باعث شد نتیجه ی آن مسابقه به مساوی برسد و در بازی برگشت نیز باز هم یک گل بچه گانه از پارک جی سونگ دریافت کرد و در نهایت نتوانست باعث صعود ایران به جام جهانی ۲۰۱۰ شود.

رحمتی در بخش بازی های باشگاهی نیز با پیشنهاد مالی بسیار خوب باشگاه استقلال مواجه شد و به این تیم منتقل شد و سه فصل پیاپی به همراه این تیم به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد. در سال ۹۳ به دلیل مشکلاتی که مربی تیم استقلال داشت به پیکان رفت، اما پس از یک فصل حضور در این تیم باز هم به استقلال بازگشت و تا به اینجا دروازه بان اصلی این تیم می باشد و با این که رقیب آماده و جوانی چون سید حسین حسینی دارد، موفق شده است که وینفرد شفر را متقاعد کند تا او را به عنوان دروازه بان اصلی خود انتخاب نماید.

عکس های سید مهدی رحمتی

 

افتخارات سید مهدی رحمتی,بیوگرافی سید مهدی رحمتی,زندگی نامه سید مهدی رحمتی
مهدی رحمتی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۲–۱۳۹۱ با تیم استقلال موفق به ثبت ۲۸ کلین شیت در ۴۶ بازی شد.

مهدی رحمتی در خندوانه

مهدی رحمتی در خندوانه
مهدی رحمتی در خندوانه
رحمتی تنها بازیکنی است که در هر هجده دوره اولیه لیگ برتر ایران حاضر بوده‌است و هر هجده دوره بازی کرده‌است
رحمتی تنها بازیکنی است که در هر هجده دوره اولیه لیگ برتر ایران حاضر بوده‌است و هر هجده دوره بازی کرده‌است
افتخارات سید مهدی رحمتی,بیوگرافی سید مهدی رحمتی,زندگی نامه سید مهدی رحمتی
رحمتی در شهرآورد هشتاد و هشتم که در مهرماه ۱۳۹۷ برگزار شد، با ثبت نهمین کلین شیت خود در طول دربی‌ها به رکورددار کلین شیت در دربی تهران تبدیل شد
مهدی رحمتی در برنامه ماه عسل
مهدی رحمتی در برنامه ماه عسل

سید مهدی رحمتی و خداحافظی از تیم ملی

سید مهدی رحمتی در تاریخ یکم بهمن ماه ۱۳۹۱ به صورت موقت خداحافظی خود را از تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد و دلیل این تصمیمش را یک مورد شخصی و نیاز به استراحت اعلام کرد. کارلوس کیروش مربی تیم ملی هم به تصمیم او احترام گذاشت.

ولی چندی بعد در خردادماه ۱۳۹۲ رحمتی عذرخواهی خود را از کی روش رسما اعلام کرد و گفت آماده است که به تیم ملی برگردد. همچنین گفت اگر به تیم ملی دعوت نشود مطمئنا برای موفقیت آن دعا خواهد کرد. رحمتی در سال ۱۳۹۳ در برنامه تلویزیونی ورزش از نگاه دو گفت در مورد خداحافظی از تیم ملی اشتباه کرده است. وی بعد از کناره گیری تاکنون دیگر به تیم ملی دعوت نشده است.

افتخارات سید مهدی رحمتی,بیوگرافی سید مهدی رحمتی,زندگی نامه سید مهدی رحمتی
مهدی رحمتی و فرزندش

زندگی خصوصی سید مهدی رحمتی

سید مهدی رحمتی در خانواده ای کاملا مذهبی بزرگ شد و چهار خواهر و برادر دارد. همین مذهبی بودن خانواده ی سید مهدی رحمتی باعث شده تا خود او هم به عنوان یکی از مذهبی ترین بازیکنان ایرانی لقب بگیرد.

سید مهدی رحمتی و همسرش

افتخارات سید مهدی رحمتی,بیوگرافی سید مهدی رحمتی,زندگی نامه سید مهدی رحمتی
مهدی رحمتی و همسرش در کنار مهدی مهدوی کیا و همسرش

مهدی رحمتی متاهل می باشد و دو پسر به نام های عطا و علی دارد. او در مصاحبه ای جنجالی در سال ۸۹ اعلام کرد که برای رسیدن به سطح اول فوتبال ایران دست به انجام کارهای سختی چون مسافرکشی زده تا بدین ترتیب بتواند کرایه اتوبوس خود را برای رفتن به محل تمرین باشگاه به دست آورد.

افتخارات سید مهدی رحمتی,بیوگرافی سید مهدی رحمتی,زندگی نامه سید مهدی رحمتی

عناوین و افتخارات سید مهدی رحمتی

۱ – کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور به همراه تیم استقلال تهران در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۲

۲ – قهرمانی در دو دوره لیگ برتر ایران در سال های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ به همراه تیم فوتبال سپاهان اصفهان

۳ – قهرمانی در مسابقات جام حذفی فوتبال کشور به همراه تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز در سال ۱۳۸۰

۴ – کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران در سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۷ به همراه باشگاه استقلال تهران

۵ – انتخاب به عنوان دومین بازیکن برتر ایران در سال ۱۳۹۱

لازم به ذکر است که این دورازه بان به دلیل کسب عناوین تیمی مختلف، جزو ۵ بازیکن پرافتخار لیگ برتر فوتبال کشور نیز به شمار می رود.

مهدی رحمتی، بازی با مالدیو در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، ۱ مرداد ۱۳۹۰، ورزشگاه آزادی تهران
مهدی رحمتی، بازی با مالدیو در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴، ۱ مرداد ۱۳۹۰، ورزشگاه آزادی تهران

ویدئوی مصاحبه با مهدی رحمتی


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.