تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سیروس میمنت

سیروس میمنت، بازیگر و نویسنده ایرانی در سال ۱۳۹۶ با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

چکیده ای از بیوگرافی سیروس میمنت

تاریخ تولد: ۴ خرداد  ۱۳۳۸
محل تولد: کرمانشاه
محل زندگی: تهران
ملیت: ایرانی
زمینه فعالیت: سینما و تلویزیون
پیشه: نویسنده، بازیگر
سال های فعالیت: ۱۳۷۵- تا اکنون

بیوگرافی سیروس میمنت

سیروس میمنت رنجبر بازیگر و نویسنده ایرانی متولد ۴ خرداد ۱۳۳۸ در کرمانشاه می باشد.  وی در سن ۱۹ سالگی  ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند پسر است.سیروس میمنت در اغلب مجموعه های طنز خاطرانگیز مانند «متهم گریخت»، «خانه به دوش»،«سه دونگ، سه دونگ»،« پنچری» و« گسل» به ایفای نقش پرداخته است، سیروس میمنت دست به قلم هم است و او را به عنوان نویسنده هم می شناسند.

 

آغاز فعالیت بازیگری سیروس میمنت

سیروس میمنت هنرمند خوب کشورمان در کودکی، سختیهای بسیاریکشیده است. او به علت ناتوان بودن پدرش ناچار شد از سن ۸ سالگی کارگری نماید. بطور اتفاقی یک روز یک فیلم سینمایی دید که نظرش را جلب نمود از همان زمان آرزوی بازیگر شدن در ذهنش جای گرفت و هر از گاهی فیلم های سینمایی می دید.

مطالب خواندنی:

در ۱۴ سالگی با علاقه ای که داشت توانست نخستین فیلم کوتاه خود را بسازد. این فیلم کوتاه خرافات نام داشت. در آن زمان آن قدر مشغول دیدن فیلم های گوناگون با سبک های مختلف شد که توانست تمام فنون بازیگری را بیاموزد به همین علت بدون شرکت در دوره های آموزشی فیلم کوتاه خود را ساخت و حتی در جشنواره شهر خودش مقام دوم را از آن خود کرد.

 

سیروس میمنت در سال ۱۳۷۶ با نقش آفرینی در مجموعه همه فرزندان من مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و این نخستین تجربه جدی او محسوب می شود. او بعد از آن در سال ۱۳۷۶ با بازی در فیلم معجزه خنده وارد دنیای سینما شد و توانست بر پرده سینما نیز حضور پیدا کند.

سیروس میمنت  در یکی از مصاحبه هایش گفته بود، من همیشه تلاش می کنم تفاوت را در تیپ سازی و ایفای نقش هایم داشته باشم. این تلاش پیش از جلوی دوربین رفتن انجام می شود تا شبیه به کاراکترهای گذشته ام نباشم. مخاطب حق دارد نقش ها و کاراکترهای جدیدی از هنرپیشه ببیند. معضلی که این روزها در داستانها ، سوژه ها، کاراکترها و سریال های ما وجود دارد که همه شبیه به هم شده اند. دست کم ما دامنه این تکراری شدن را گسترش ندهیم و در ایفای نقش هایمان به کلیشه نرویم. متأسفانه امروز از نوآوری خبری نیست و کاری که ۳۰ سال قبل مورد استقبال مردم بوده و هست، فیلمساز و نویسنده تلاش دارند آن را تکرار کنند.

 

 

حواشی زندگی سیروس میمنت

سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون در روز چهارشنبه ۲۳ فروردین۱۳۹۶ با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

 


سیروس میمنت

 

فعالیت های سیروس میمنت

نویسندگی:
فوتبالی ها( ۱۳۸۹)
کسی خوابه؟( ۱۳۹۰)

فیلم های سینمایی:
کویر آرام ( صالح داستانپور ۱۳۹۷)
معجزه خنده( ۱۳۷۵)
حرفه ای( ۱۳۷۵)
مرد عوضی( ۱۳۷۶)
جعبه موسیقی( ۱۳۸۶)
فوتبالی ها( ۱۳۸۹)
ایران برگر( ۱۳۹۳)
فیلسوف های احمق( ۱۳۹۴)
بن بست وثوق( ۱۳۹۵)

فیلم های تلویزیونی:
همه فرزندان من( ۱۳۷۶)
خانه به دوش( ۱۳۸۳)
متهم گریخت( ۱۳۸۴)
دلنوازان( ۱۳۸۸)
سه دونگ، سه دونگ( ۱۳۹۰)
کسی خوابه؟( ۱۳۹۰)
خروس( ۱۳۹۲)
بیمار استاندارد( ۱۳۹۴)
نیاز( ١٣٩۴)
شیوع ( محمود معظمی ۱۳۹۴)
پنچری( مجموعه تلویزیونی )( ۱۳۹۶)
گسل( مجموعه تلویزیونی )( ۱۳۹۶)
ن.خ( مجموعه تلویزیونی )( ۱۳۹۷)
دنگ و فنگ روزگار( ۱۳۹۷)

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.