تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه علیرضا بیرانوند

با زندگینامه علیرضا بیرانوند همراه شوید

 

مطالب خواندنی:
  • نام :علیرضا
  • نام خانوادگی :بیرانوند
  • متولد :۳۰ شهریور ۱۳۷۰
  • باشگاه :پرسپولیس تهران
  • شماره پیراهن :۱
  • پست :دروازه بان
  • پای تخصصی :راست
  • محل تولد :خرم آباد

علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران و دروازه‌بان تیم پرسپولیس در ۳۰ شهریورماه ۱۳۷۱ در روستای سرابیاس از توابع بخش مرکزی شهرستان خرم‌آباد در استان لرستان به دنیا آمد و دانشجوی لیسانس رشته تربیت‌بدنی است. وی در سن پایین ازدواج کرده و دو فرزند دارد.

بیرانوند با نفت تهران از سال ۲۰۱۱ آغاز به کار کرد. او اولین بازی خود را در جام حذفی برابر داماش در ۲۵ اکتبر سال ۲۰۱۱ انجام داد. در سال اول خود به عنوان دروازه‌بان اول تیمش انتخاب شد. نفت در پایان لیگ برتر به مکان سوم رسید و برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. در ۲۳ مارس ۲۰۱۴، بیرانوند قرارداد خود را با نفت تا سال ۲۰۱۵ تمدید کرد.

وی عضو تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران در سال ۲۰۱۰ در رقابت‌های تیم‌های جوانان آسیا بوده‌است. او دروازه‌بان تیم ملی جوانان ایران در بازی با استرالیا بود که ایران در این بازی ۳-۰ شکست خورد.

او به تیم ملی زیر ۲۲ سال ایران توسط علیرضا منصوریان در سال ۲۰۱۳ به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا(انتخابی المپیک) دعوت شد

بیرانوند اولین بازی ملی خود را در یک دیدار دوستانه برابر عراق انجام داد که به پیروزی یک بر صفر ایران انجامید. در آوریل ۲۰۱۴، او به اردوگاه تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی توسط کارلوس کیروش دعوت شد اما به جام جهانی راه پیدا نکرد؛ اما در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بیرانوند به عنوان دروازه‌بان اصلی تیم ملی فوتبال ایران، با انجام بیشترین کلین شیت ممکن بهترین رکورد را در تاریخ حضور ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به نام خود به ثبت رساند. گل نخوردن تیم ملی در بازی‌هایی که بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی بود، توسط فیفا به عنوان یک رکورد ویژه یاد شد؛در نهایت این رکورد بعد از ۱۱۲۴ دقیقه (بازی رسمی) در بازی ایران و سوریه شکست.

از ویژگی‌های دروازه‌بانی او می‌توان به پرتاب دست‌های فوق‌العاده او در شروع مجددها نام برد که بارها باعث به ثمر رسیدن گل شده‌است. سایت المصدر عربستان پس از بازی تیم نفت تهران در برابر الاهلی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از پرتاب دست بیرانوند به عنوان یک رویداد تاریخی و بی نظیر یاد کرد و آن را طولانی‌ترین پرتاب دست در تاریخ فوتبال جهان دانست. او توپ را در محوطه جریمه خودی گرفت و با پرتاب دست آن را به محوطه جریمه الاهلی فرستاد تا تیمش را در موقعیت گلزنی قرار داد

نحوه ورود به حرفه ورزش

علیرضا بیرانوند به علت وضعیت بد مالی خانواده در سال ۸۶ از فامیل و اقوام خود پول قرض کرد و در حالی که فقط ۱۵ سال سن داشت تنها از خرم آباد به تهران آمد. او در اتوبوس آقای حسین فیض که مربی تیم وحدت تهران بود را ملاقات کرد و آقای وحدت از او ۱۵۰ هزار تومان خواست تا او را به تیم ببرد و ثبت‌نام کند، اما پس‌ازاینکه فهمید که چنین مبلغی را ندارد از او پولی نگرفت و به تیم خود راه داد. پس از یک سال آقای کمپانی که الآن مربی امید‌های نفت تهران است او را برای تیم نوجوانان نفت انتخاب کرد و به عضویت این تیم در آمد و فعالیت حرفه‌ای خود را شروع نمود.

ازدواج و همسر علیرضا بیرانوند

علیرضا بیرانوند در سن پایین ازدواج‌کرده است و به گفته‌ی خودش همین ازدواج باعث پیشرفت وی شده است. حاصل ازدواج وی دو فرزند به نام‌های طاها و بارانا است و اطلاعات زیادی از همسر وی منتشرنشده است.

علیرضا بیرانوند و همسرش و فرزندانش

 

جوایز و افتخارات علیرضا بیرانوند

افتخارات در تیم ملی

  •  صعود به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸


افتخارات در تیم پرسپولیس

  •  قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵
  •  قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷-۱۳۹۶
  •  قهرمانی در سوپر جام فوتبال ایران ۱۳۹۶

افتخارات فردی

  •  دروازه‌بان برتر سال فوتبال ایران: ۲ بار
  •  حضور در تیم فصل لیگ برتر فوتبال ایران: ۲ بار
  •  بهترین دروازه‌بان فیفا نامزد شده (۱): ۲۰۱۷ (جایگاه نهم)

اینستاگرام علیرضا بیرانوند

در مطلب بالا بیوگرافی علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان را خواندید، همچنین شما برای پیگیری فعالیت‌های ورزشی و زندگی روزانه وی می‌توانید به آدرس اینستاگرام او مراجعه کنید.

alirezabeyranvand.official@

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.