تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مارکوس کاسیوس نروا

مارکوس کاسیوس نروا ‏ (۸ نوامبر ۳۰ - ۲۷ ژانویه ۹۸) فرمانروای و سردار امپراتوری روم  بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ میلادی بود است.

زندگینامه مارکوس کاسیوس نروا

مارکوس کاسیوس نروا ‏ (۸ نوامبر ۳۰ – ۲۷ ژانویه ۹۸) فرمانروای و سردار امپراتوری روم  بین سال‌های ۹۶ تا ۹۸ میلادی بود است.در تاریخ ۵۳ پیش از میلاد؛ کراسوس رومی به امپراتوری ایران اشکانیان حمله کرده و قوای روم طی نبرد حران شکست سختی خوردند.

زندگینامه مارکوس کاسیوس نروا

کراسوس در حقیقت میخواست با فتح ایران غلبه دوباره غرب بر مشرق زمین را که اسکندر مقدونی فقط توانسته بود آن را در مدت کوتاهی حفظ کند به انجام برساند اما شکست سپاه روم در نبرد حران با وجود برتری تعداد نفرات ارتش روم نسبت به ارتش ایران آنچنان وحشت انگیز و غیر قابل باور بود که حتی سرداران قدرتمندی مثل ژولیوس سزار و پمپی هیچ گاه فکر حمله دوباره به ایران را در سر خود راه ندادند آنچنان که سر کراسوس و پسرش برای ارد دوم پادشاه ایران فرستاده شد که اتفاق بسیار نادر و غیر ممکنی به نظر می آمد در این جنگ سواران ایرانی انقدر آماده نبرد بودند.

زندگینامه مارکوس کاسیوس نروا

به هر حال بودن موانع پولی و پشتیبانی نکردن لشکر روم از امپراتور جدید باعث شد تا نروا از سوی پرتورینها برای گزینش جانشینی برای خود مورد حمله قرار بگیرد و او تراژان را که سردار جوان و مورد علاقه مردم بود به عنوان وارث خود انتخاب کند.نروا در ۲۷ ژانویه ۹۸ و در عمر ۶۷ سالگی به مرگ طبیعی چشم از جهان فرو بست. و این بود بیوگرافی مارکوس کاسیوس نروا

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.