تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه میکل آنژ

میکلانجلو بوناروتی یا میکل‌آنژ نقاش معروف ایتالیا است که در تاریخ 6 مارس سال 1475 به دنیا امد. نقاش معروف، مجسمه ساز، معمار و شاعر ایتالیایی است.

زندگینامه میکل آنژ

میکلانجلو بوناروتی یا میکل‌آنژ نقاش معروف ایتالیا است که در تاریخ ۶ مارس سال ۱۴۷۵ به دنیا امد. نقاش معروف، مجسمه ساز، معمار و شاعر ایتالیایی است. این نقاش ایتالیایی جزو هنرمندان زرنگ تاریخ و از برجسته ترین فیس های رنسانس ایتالیا می باشد.او دومین پسر از خانوادهٔ «لئوناردو دی‌ بوناروتی سیمونی و «فرانچسکا دی‌ نری» است. پس از تولّد میکل‌آنژ، خانوادهٔ بوناروتی به فلورانس رفتند. مادر میکل‌آنژ، بعد از به‌د نیا آوردن سه پسر دیگر، مرد.

وی از زمان کودکی، برخلاف علاقه  پدرش، علاقه‌مند به هنر و تحصیل در این زمینه بود و در اخر سر در پی مجادله ای سخت با پدرش به هدف والای خود رسید. در سن سیزده سالگی به عنوان دستیار حقوق‌بگیر، در کارگاه «دومنیکو گرلاندایو»، استخدام شد.

زندگینامه میکل آنژ

وی نزد استادش به کارآموزی پرداخت و پایه و اساس نقاشی روی دیوار مرطوب را یاد گرفت و مانند بسیاری از هنرمندان هم‌دورهٔ خود در فلورانس، در کلیسای کوچک «برانکاچی» به تحصیل هنر پرداخت. گرچه در ابتدا به نقاشی روی آورد اما غریزهٔ طبیعی وی مشتاق هنر پیکرتراشی بود، از این رو پیش از اتمام دورهٔ نقاشی، به عنوان استاد به مدرسهٔ مجسمه‌سازی که به‌وسیلهٔ لورنتزوی مدیچی در باغ‌های مدیچی تأسیس شده بود، منتقل شد.

دوران هنری نقاش معروف

نخستین و شاید تنها نقاشی او بر روی سه پایه ، در حدود سال ۱۵۰۳ ، با نام خانواده مقدس کشیده شد.زندگی این نقاش ایتالیایی هم دوره با یک زمان از قدرت عظیم پاپ بود، و از سال ۱۵۰۵، از هنگامی که او قراردادی را برای مقبره پاپ ژولیوس امضا کرد، وی زیر فشارهای سیاسی، جنگ ، دستورات پاپ و سفارشات ضد و نقیض بود.

کبیر ترین نقاشی او، دکوراسیون کلیسای سیستین به تنهایی بین سال های ۱۵۰۸ و ۱۵۱۲ به دست وی نقاشی شده است. این اثر فوق العاده نمایان می کند صحنه های خلق و عهد عتیق تا داستان نوح بوده و با گرفتن جرقه های زندگی توسط آدم از خدا آغاز می شود. این تم های نمادین، که به  صورت ساختمانی تقسیم شده است، طرحی پیچیده ساخته که دارای تنوع گسترده و یکپارچگی جادویی می باشد.

زندگینامه میکل آنژ

در سال ۱۵۳۷ ، میکل آنژ اغاز به بنا کردن آخرین داوری در دیوار انتهایی کلیسا کرد. در اینجا ، چشم انداز مجسمه سازی و معماری، جای خود را به چرخش ، فضا و نمایش های تصویری زیاد از انسان های شکنجه شده داده و نشان دهنده ناخشنودی ، سرخوردگی ، و افزایش شک و تردید مذهبی میکل آنژ است.

مرگ این نقاش ایتالیایی

این نقاش ایتالیایی در سال ۱۵۶۴ در رم دار فانی را وداع گفت و در کلیسای سانتا کروچه شهر فلورانس به خاک سپرده شد.

منبع ویکی پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.