تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه کارل سیگن

کارل سیگن کیهان شناس اهل  آمریکا، ستاره شناس، مشاور سازمان ناسا، کاتب و مروج موفق اخترشناسی، اخترفیزیک و سایر علم های کیهانی بود.

زندگینامه کارل سیگن

کارل سیگن کیهان شناس اهل  آمریکا، ستاره شناس، مشاور سازمان ناسا، کاتب و مروج موفق اخترشناسی، اخترفیزیک و سایر علم های کیهانی بود. او پیشگام اخترزیست‌شناسی و بنیادگذار طرح جستجوی هوش فرازمینی معروف به «سِتی» بود.

زندگینامه کارل سیگن

مطالب خواندنی:

شهرت جهانی کارل سیگن برای تألیف کتاب‌های علوم همگانی و کیهان شناس کتاب معروف او، و نیز مجری برنامهٔ علمی گیتی: یک سفر شخصی (کاسموس) بود که ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ بیننده داشت. او برنده جایزه پولیتزر ۱۹۷۸ بود. میلیاردها و میلیاردها، اژدهاهای بهشت، جهان دیوزده و نقطه آبی کمرنگ از جمله مهم‌ترین تألیفات او به‌شمار می‌روند که برای ترویج علم میان عموم مردم به نگارش درآمده‌اند بیوگرافی کارل سیگن بسیار شیرین و کوتاه است.

زندگینامه کارل سیگن

کارل سیگن در بروکلین، نیویورک در یک خانوادهٔ ای با مذهب یهود متولد شد و از کالج شیکاگو دو مدرک لیسنانس، یک فوق دیپلم، و دکترای اخترفیزیک کسب کرد. او در کالج برکلی و کالج هاروارد زمانی فعالیت اطلاعاتی می کرد نهایتا به استادی دانشگاه کرنل دست یافت کارل سِیگِن در سال ۱۹۹۶ در سیاتل به نبرد در جهت بیماری سندرم میلودیسپلاستیک که به آن دچار شده بود، اتمام کرد و بر اثر بیماری  سینه‌ پهلو فوت کرد.تماس فیلمی به نویسندگی کارل سِیگِن با بازی جودی فاستر است. همچنین سیارک ۲۷۰۹ بخاطر او اسم گذاری شد.
زندگینامه کارل سیگن
منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.