تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه یوهانس گوتنبرگ

یوهانس گوتنبرگ این مخترع مشهور در سال 1398 در المان به دنیا امد. وی زرگر آلمانی و نخستین مخترع ماشین چاپ و صنعت چاپ در جهان بود.

زندگینامه یوهانس گوتنبرگ

یوهانس گوتنبرگ این مخترع مشهور در سال ۱۳۹۸ در المان به دنیا امد. وی زرگر آلمانی و نخستین مخترع ماشین چاپ و صنعت چاپ در جهان بود.

از این مخترع مشهور بیشتر به عنوان مخترع صنعت چاپ در ذهن مردم اشنا است.لیکن آنچه را که وی انجام داد ساخت نخستین شیوه بکارگیری از حروف چاپی قابل حرکت و ماشین چاپ بود که این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوان مطالب نوشته‌شدهٔ مختلف را با سرعت و دقت به چاپ رساند. البته این روش ۴۰۰ سال قبل از وی به دست یک بازرگان چینی به اسم بی شنگ بکارگیری می‌شد و حدود ۲۰۰ سال قبل نیز در کره بود.

زندگینامه یوهانس گوتنبرگ

اختراع ماشین چاپ توسط این مخترع مشهور

در یک هنگام، این مخترع مشهور  بخاطر سرمایه‌گذاری بد در آینه‌های مقدس، به طرز عجیبی بدهکار شده بود. فکر می کنند که او به طلبکارانش قول داد که آنها می توانند در ماشین جدید چاپ که داشت بر روی آن کار می کرد، با او شریک باشند. نیز گفته می شود که ایده‌ی ماشین چاپ، مثل یک تابش نور از ذهن او رد شد، اگرچه ممکن است این یک داستان جذاب کننده باشد که بعدها به موضوع اضافه شد.

نبوغ دستگاه چاپ گوتنبرگ در این است که او تکنولوژی های متفاوتی از زمینه‌های متفاوت را در یک روش عملی و موثر برای چاپ کتاب به کار گرفته بود. اولین مدل او از دستگاه چاپ حدود سال ۱۴۴۰ در استراسبورگ رونمایی شد.

منبع ویکی‌پدیا ویکی 5040
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.