تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه استاد بیژن بیژنی

بیژن بیژنى از خوشنویسان ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است

بیژن بیژنی (زاده ۳ خرداد ۱۳۳۲ در بابل) خواننده و خوشنویس ایرانی است. مشهورترین اثر او آهنگ «نهانخانهٔ دل» است که بازخوانی ترانه خراسانی نوایی نوایی غلامعلی پورعطایی می‌باشد.
مطالب خواندنی:
استاد بیژن بیژنی هنرمند موسیقیدان و خوشنویس در سوم خرداد سال ۱۳۳۲ در روستای فکچال از توابع بخش بندپی غربی به دنیا آمد. بیژن بیژنی، از لحاظ تبارشناسی عضوی از خانواده‌ ی بزرگ و پردامنه‌ ی بیژنی‌ها در بابل است اما خود او از آن زمان که به تهران هجرت کرده و در سایه‌ ی مجاهدت هنری و همنشینی با مشاهیر موسیقی و خوشنویسی کشور، شهرت و وجاهتی درخور کسب کرده، به نشانی و آدرسی از نسل جدید بیژنی‌ها تبدیل شده‌است که در گوشه و کنار کشور در عرصه‌ها‌ی وسیع ادبیات، شعر، موسیقی، نقّاشی، خوشنویسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی و… فعالیت می‌کنند و شگفتی خلقت را در وراثت قریحه‌ی هنری به نمایش می‌گذارند.

 

 

بیژن بیژنی دارای دو برادر و چهار خواهر هست. برادرش فرهنگی و معلّم است و در آموزش و پرورش تدریس می‌کند. خواهرانش همه خانه‌دار هستند.

استاد بیژن بیژنی در سال ۱۳۷۷ ازدواج کرد همسرش گرافیست است و در انتشارات سروش صدا و سیما کار می کند. ایشان انسان دقیق و مهربانی است و در کارهای هنری بسیار همراه و هماهنگ با استاد بیژن بیژنی است.

بیژن بیژنى از خوشنویسان ممتاز انجمن خوشنویسان ایران است و در این زمینه نمایشگاههاى متعددى برپا کرده، نمایشگاه انفرادى در شهر بابل، نمایشگاه گروهى در موزه هنرهاى معاصر، شرکت در کنگره انجمن خوشنویسان در اصفهان، نمایشگاه گروهى انجمن خوشنویسان موزه علیرضا عباسى، نمایشگاه انفرادى انجمن فرهنگى ایران و ایتالیا، نمایشگاه انفرادى گالرى سیحون

 

 

آغاز کار هنری استاد بیژن بیژنی از زبان خودش:

موسیقی در حقیقت در من خودجوش بود. قبل از انقلاب با توجّه به موسیقی گلهای رادیو علاقه‌ام دو چندان شد. برنامه‌ی گلهای رادیو هنوز جزو ماندگارترین موسیقی های روزگار ماست. در آن‌سن و سال قدرت تحلیل این موسیقی فاخر را نداشتم، ولی احساس می کردم این موسیقی ارکسترال که از موسیقیدانها و آهنگسازان صاحب‌نام پخش می شد، از مقوله‌ای دیگر و بسیار قابل اعتناست.

بعد از انقلاب، دوستی با خانواده‌ی هنرمند کامکارها، امکان شناخت بیشتر را برایم فراهم آورد. اوّلین آلبوم موسیقی من با نام “افسانه‌ی سرزمین پدری‌ام” بر روی شعر عطار و با آهنگسازی ارسلان کامکار با ارکستر سمفونیک تهران، آغازی بود که من به جامعه ی موسیقی به طور جدّی آشنا شوم. در حقیقت معرّفی من با دنیای موسیقی از طرف خانواده‌ی کامکارها بود.

 

 

عکس استاد بیژن بیژنی و استاد شجریان

آلبوم های بیژن بیژنی:

گل به دامان

چهار فصل

نهانخانهٔ دل

سیب سرخ خورشید

ایران زمین

آینه در آینه

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.