تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه اسماعیل قاآنی

سردار اسماعیل قاآنی ۶۲ ساله و متولد شهر مقدس مشهد و اهل مشهد است که اکنون به عنوان فرمانده سپاه قدس از سوی رهبر معظم انقلاب منصوب شد.

سابقه سردار قاآنی

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه و از فرماندهان خراسانی دفاع مقدس که رزمندگان خراسانی او را «آقااسماعیل» خطاب می کردند در آن دوران حماسه و ایثار سکاندار فرماندهی لشکرهای ۵ نصر و ۲۱ امام رضا را بر عهده داشت سردار قاآنی تا سال ۶۶ فرمانده تیپ امام رضا بود که پس از آن فرماندهی لشکر ۵ نصر را برعهده گرفت. وی برای مدتی نیز معاون اطلاعات ستاد مشترک سپاه بود که پس از آن جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه شد.

سخنان سردار قاآنی

سردار قاآنی در تاریخ ۲۶ دی سال ۹۳ گفته بود: آمریکا و اسراییل کوچک تر از آن هستند که خود را همتراز با قدرت نظامی ایران بدانند؛ این قدرت اکنون خود را در کنار مردم مظلوم فلسطین و غزه در قالب موشک و سلاح به منصه ظهور رسانیده است.

فرمانده جدید نیروی قدس سپاه همچنین در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ گفته بود: ما وقتی برای دفاع از مسلمانان کشور های اسلامی گام برداشتیم هدفمان انجام وظیفه الهی بود و اولین نتیجه اش متوجه خود نظام شد.

به برکت دستگیری از مسلمانان خداوند خطراتی را از این کشور دفع کرد و باعث شد تا ایران اسلامی به یک مرکز امنیت و ایجاد امنیت برای دیگر کشور ها تبدیل شود.

جانشین سردار سلیمانی

مطالب خواندنی:

وی پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۸، از سوی سید علی خامنه ای به عنوان فرمانده سپاه قدس معرفی شد.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درپی عروجِ شهید عالی مقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می سپارم.

برنامه آن نیرو عیناً همان برنامه ی دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه ی همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

سید علی خامنه ای

۱۳ دی ماه ۱۳۹۸

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.