تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جان دمول – ثروتمند هلندی

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۱ امتیاز : ۵]

پادکست زندگینامه جان دمول ثروتمند هلندی


بیوگرافی جان دمول (زندگینامه بزرگان)

دوستان عزیز سایت پرورش افکار در این مقاله قصد داریم شما را با زندگی نامه جان دمول یکی از افرادی که به واسطه تهیه کنندگی در سینما و تلوزیون کشور هلند توانست موفقیت و ثروت بسیاری به دست آورد، آشنا کنیم.

مجموعه شوی تلویزیونی برادر بزرگ، یکی از برنامه های تلویزیونی می باشد که هر دوره ی پخش آن به طور حدودی تا سه ماه به طول می انجامد. تعداد شرکت کنندگان این مسابقه حدودا برای هر برنامه کمتر از ۱۵ نفر هستند و این شرکت کنندگان در خانه ای زندگی می کنند که با نام برادر بزرگ شناخته می شود. شرکت کنندگان برای مدتی که در خانه هستند به هیچ وجه حق دسترسی به دنیای بیرون را ندارند و دوربین های مدار بسته تمامی اعمال آنان را ثبت و ضبط می کند.

هم چنین این دوربین ها وظیفه ی پخش آنلاین تصاویر این افراد را به صورت زنده برای تماشاگران تلویزیون دارد. برادر بزرگ به انتخاب داوران خود چند نفر را برای مرحله بعدی قبول و سایرین را رد می کند. این مسابقه آنقدر ادامه پیدا می کند که نفر اول مشخص شود و در نهایت فرد برنده به جایزه ی نقدی قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد. جان دمول نیز یکی از شهروندان هلندی است که در این شوی تلویزیونی نقش به سزایی دارد. در ادامه قصد داریم به اتفاق یکدیگر زندگینامه جان دمول و هم چنین شوی تلویزیونی برادر بزرگ را مورد بررسی قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

دوران کودکی و نوجوانی جان دمول

جان دمول که به خاطر اجرای شوی بزرگ «بیگ برادر» علاوه بر هلند در بسیاری دیگر از کشورهای جهان شناخته شده است در تاریخ بیست و چهارم آوریل سال 1955 به دنیا آمد. وی از همان دوران کودکی علاقه داشت که دیگران را از راهی سریع به پول بسیار زیادی برساند. کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که مردم آن از نظر سطح زندگی در وضعیت مناسبی قرار دارند؛ اما جان دمول چیزی فراتر از این ها را برای مردم خود می خواست.

او قصد داشت با استفاده از یک شوی تلویزیونی و اسپانسرهای فراوان مبلغ فوق العاده ای به عنوان جایزه برای برنده در نظر بگیرد و بدین ترتیب به اصطلاح «یک شبه به نان و نوا رسیدن» جامه ی عمل بپوشاند. ایده ی اجرای این مسابقه از همان دوران نوجوانی در ذهن جان دمول شکل گرفت و هر چه جلوتر رفت تصمیم گرفت تا این فکر خود را به طور جدی تری دنبال کند و آن را به مرحله اجرا درآورد.

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

آغاز فعالیت حرفه ای

جان دمول که از مالکین شرکت بزرگ Endemol بود و از تهیه کنندگان مجموعه تلویزیونی بیگ برادر به حساب می آمد، ایده های فوق العاده ای برای ثروتمند شدن افراد ارائه داد و در نهایت توانست آن ها را به مرحله ی اجرا در بیاورد.

جان دمول هم اکنون به قدری موفق است که شوی تلویزیونی او در سر تا سر اروپا بیننده دارد و همیشه شرکت کننده های مختلفی از کشورهای گوناگون برای شرکت در آن وارد هلند می شوند. در حقیقت جان دمول توانست سنت واردات شرکت کننده به مسابقات تلویزیونی آمریکایی را بشکند و برنامه ای را در کشوری اروپایی بسازد که زبان مردمش انگلیسی نیست، اما شرکت کنندگان سراسر جهان برای شرکت در آن لحظه شماری می کنند.

پس از آن که شرکت تلویزیونی Endemol به یک شرکت مخابراتی اسپانیایی فروخته شد، جان دمول تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت و تلاش کرد تا شوی تلویزیونی خود را سر پا نگه دارد. حمایت های وی از این مجموعه نتیجه داد و سرانجام در سال 2005 این شوی تلویزیونی به بیشترین میزان بیننده در سراسر دنیا دست پیدا کرد. به سبب موفقیت های بی شمار شوی تلویزیونی برادر بزرگ، جان دمول تصمیم گرفت تا شوی جدیدی را در تلویزیون هلند با نام «تالپا تی وی» آغاز کند و این شو نیز همانند برادر بزرگ به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد.

جان دمول پس از مدتی ۵ درصد از سهام کمپانی Endemol را خریداری کرد و بدین ترتیب شایعات بسیاری در جهان به گوش مردم رسید که او قصد دارد این برنامه را از مالک آن مجدد پس بگیرد و خودش به مدیریت مجموعه ی خویش بپردازد. در هر حال او هم اکنون 25 درصد از سهام شرکت تلویزیونی آر تی ال هلند را در اختیار دارد.

جان دمول در سال ۲۰۰۸ در شمار میلیاردهای جهان در جایگاه پانصد و سومین نفر قرار گرفته بود. میزان دارایی های جان دمول در آن سال ۴.۲ میلیارد دلار تخمین زده شده بود. با وجود بحران های اقتصادی بسیاری که اروپا به آن دچار بود، جان دمول با مدیریت صحیح خود توانست با بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه در سال ۲۰۰۹ به جایگاه سیسصد و سی و چهارمین میلیاردرهای جهان برسد؛ در نتیجه در کم تر از دو سال رشدی به اندازه ی بیش از ۱۰۰ پله نسبت به رده بندی سال گذشته داشته باشد. این میلیاردر میانسال هلندی هم اکنون بیشتر تمرکز و حواس خود را بر روی شوی تلویزیونی تالپا تی وی گذاشته است و امید دارد که این برنامه را نیز همانند شوی برادر بزرگ به شهرت بسیاری در سطح جهان برساند.

زندگینامه جان دمول

زندگی خصوصی جان دمول

جان دمول با ویلک آلبرتی که بازیگر و خواننده ی مشهوری می باشد ازدواج کرده است. جانی دمول هم پسر آن ها بوده که اکنون بازیگر سینمای هلند می باشد. در بین سال های ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۴ میلادی نیز «مارگا شدی» شریک زندگی وی بود.

جان دمول در بیرون از فضای تلویزیون سعی کرده تا حریم خصوصی ویژه ای برای خودش در نظر بگیرد، چرا که معتقد است وقت گذرانی در تلوزیون به اندازه ی کافی فکر هر کسی را مشغول می کند و برای رسیدن به آرامش باید اندکی از دنیای بیرون فاصله گرفت و به زندگی شخصی و خانوادگی خود اهمیت بیشتری داد. خواهر جان نیز همانند او در تلویزیون مشغول به کار است و علاوه بر آن در عرصه ی بازیگری نیز مشغول فعالیت می باشد.

عکس های جان دمول

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

بیوگرافی جان دمول,زندگی نامه جان دمول,زندگینامه بزرگان

کمی بیشتر در مورد شوی تلویزیونی برادر بزرگ بدانید

شرکت کنندگان در مسابقه ی برادر بزرگ باید به مدت ۳ ماه در یک فضای بسته زندگی کنند و کسی که بیشتر از همه در این مدت دوام بیاورد، فرد موفق مسابقه می باشد. اما با توجه به آن که تحمل کردن زندگی در یک محیط بسته برای مدت بیش از یک هفته تقریبا غیر ممکن است، برای شرکت کنندگان امتیازاتی را نیز در نظر گرفته اند؛ برای نمونه هر شرکت کننده پس از چند روز می تواند با یک روان پزشک صحبت نماید. شرایط سخت دوام آوردن در این محیط چالش هایی را برای شرکت کنندگان به وجود می آورد که در نهایت موجب درگیری آن ها می شود. هم چنین در هر مرحله به هر فردی یک وظیفه داده می شود و او باید آن وظیفه را به درستی انجام دهد.

پس از آن که یک شرکت کننده از مسابقه اخراج می شود، او به سمت مجری برنامه حرکت خواهد کرد و دقایقی را به صحبت با او خواهد پرداخت. بینندگان می توانند فعالیت های شرکت کنندگان را در طول برگزاری مسابقه را به صورت ۲۴ ساعته مشاهده نمایند.


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.