تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه حمزه زرینی – والیبالیست

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۵]

بیوگرافی حمزه زرینی (زندگینامه ورزشکاران)

حمزه زرینی بازیکن جوان والیبال کشورمان است که بیشتر به جهت بازی در تیم ولاسکو به شهرت دست پیدا کرد. زرینی درست در زمانی که تیم ملی والیبال ایران به یک دریافت کننده قدرتی با قابلیت هایی مثل زدن سرویس های پرشی نیاز داشت به ترکیب تیم ایران اضافه شد و خیلی زود توانست به بازیکن اصلی تیم ملی ایران تبدیل شود.

اعتقاد خاص خولیو ولاسکو، سرمربی بزرگ والیبال جهان نسبت به عملکرد حمزه زرینی او را به یکی از شش بازیکن ترکیب اصلی تیم ملی اضافه کرد. زرینی که در دفاع عقب زمین تیم ملی والیبال بازی می کرد، وظیفه ی دریافت های عقب زمین را نیز بر عهده داشت. او با عملکرد شگفت انگیزش در نخستین حضور خود در تیم ملی والیبال ایران در مسابقات لیگ جهانی توانست توجه چندین تیم اروپایی را به خود جلب کند.

حمزه با سرویس های پرشی شگفت انگیزی که به توپ وارد می کرد، کار دفاع تیم های رو به رو را با مشکل مواجه می ساخت و از معدود بازیکنان تیم ملی والیبال ایران بود که بدون ترس و استرس از این سبک سرویس استفاده می کرد.

دوستان عزیز سایت پرورش افکار در این مقاله قصد داریم نگاهی به زندگی نامه حمزه زرینی این والیبالیست مشهور کشورمان داشته باشیم و عملکرد او را مورد ارزیابی قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

دوران کودکی و نوجوانی حمزه زرینی

حمزه زرینی در تایخ ۲۶ مهرماه سال ۱۳۶۴ در اسلام شهر تهران به دنیا آمد. او که در یک خانواده ی پر جمعیت به دنیا آمده بود ۳ برادر و ۲ خواهر داشت و فرزند چهارم و دومین پسر بزرگ خانواده نیز به حساب می آمد. پدر و مادر حمزه اهل شهرستان بیجار می باشند. پدر حمزه از کشتی گیران بزرگ شهرستان بیجار بود و به همین خاطر حمزه را نیز به سوی این رشته سوق داد.

حمزه ابتدا به فعالیت در رشته ی کشتی پرداخت و اتفاقا بنا به گفته ی پدر و اهل خانواده در این ورزش عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد، اما در نهایت به دلیل قد بلندی که داشت از سوی مربیان آن دوره از این رشته ی ورزشی طرد شد. حمزه می گفت مربیانش با حالتی تمسخر آمیز با او رفتار می کردند و حضور او در کشتی را از عجیب ترین وقایع عمرشان می دانستند. به همین دلیل بود که حمزه تصمیم گرفت تا دیر نشده به ورزشی برود که با قد او تناسب داشته باشد و بدین ترتب بود که او رشته ی والیبال را برگزید.

عکس حمزه زرینی

آغاز فعالیت حرفه ای

باشگاه شهرداری اسلام شهر نخستین تیم حرفه ای بود که به حمزه بازی داد و اتفاقا حمزه با استفاده از قد خوبی که داشت می توانست بازی خوبی در این رشته از خودش نشان دهد. آر پی جی ۷ تیم ملی ایران روزگار سختی را برای رسیدن به سطح اول والیبال دنیا گذرانده است، به همین خاطر همیشه به خودش یادآوری می کند که از کجا به موفقیت فعلی رسیده است.

حمزه در باشگاه های مختلفی بازی کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به سایپا و متین ورامین و کاله مازندران اشاره کرد. شاید اگر او کمی بیشتر قدر خودش را می دانست می توانست در تیم های بزرگ والیبال دنیا نیز حضور پیدا کند. او که به خاطر بازی خوبش در ترکیب تیم ملی مورد توجه چند باشگاه ایتالیایی قرار گرفته بود؛ ترجیح داد تا در ایران بماند و ورزش خود را در کشورش دنبال کند. البته در آن زمان اغلب بازیکنان ملی پوش در مقابل قراردادهای چند ده هزار دلاری تیم های خارجی ایستادگی می کردند

حمزه زرینی جوان فراز و نشیب های زیادی را در طول فعالیت ورزشی خودش تجربه کرده است؛ از خط خوردن از ترکیب اصلی تیم ملی بگیرید تا بازگشت او و قرار گرفتنش در جمع شش بازیکن اصلی تیم! روزی که اسلوبودان کواچ او را از ترکیب تیم ملی خط زد، هیچ کس فکر نمی کرد که زرینی باز هم بتواند به سطح اول والیبال کشور برسد، اما او با بازی خوبش در رقابت های آسیایی و به خصوص در دیدار رده بندی مقابل کره جنوبی توانست قدرت خود را به رخ سرمربی وقت تیم ملی بکشد.

او که در ترکیب تیم ملی والیبال به ایران حاضر شده بود در نهایت موفق شد به همراه این تیم به مقام نایب قهرمانی مسابقات جام ملت های آسیا برسد. دریافت کننده ی قدرتی زن تیم والیبال ایران در بازی فینال نتوانست بازی خوبی را از خودش نشان دهد و با خراب کردن چند سرویس یکی از مقصران اصلی باخت تیم ملی لقب گرفت. با این حال خود حمزه زرینی به هیچ وجه این مسئله را قبول نکرد و بازی ضعیف تیم ملی در فینال را نیز رد کرد؛ او اعتقاد داشت عملکرد فوق العاده ی تیم ژاپن آن ها را غافلگیر کرده بوده و در نتیجه بازیکنان تیم ملی نتوانسته اند بازی خوبی از خودشان نشان دهند.

عکس های حمزه زرینی

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

حمزه زرینی تاکنون سه بار موفق شده با تیم ملی ایران به مقام نخست جام ملت های آسیا برسد و مدال طلای این مسابقات را به گردن خود بیاندازد. حمزه هم چنین سابقه ی حضور در جام جهانی را به همراه تیم ملی داشته و در لیگ های جهانی نیز برای تیم ملی به میدان رفته است. بازی های آسیایی گوانگ ژو چین که در سال ۲۰۱۰ برگزار شد نیز دریافت مدال نقره را برای حمزه به همراه داشت و در نتیجه او از معدود بازیکنانی می باشد که در رقابت های مختلف و صد البته معتبر آسیایی و جهانی شرکت کرده و عناوین با ارزشی را نیز کسب کرده است.

حمزه هم اکنون در تیم کاله توپ می زند و انتظار داریم به زودی از حرفه ی خود کناره گیری کند. گرچه با پشت کاری که او در فعالیت خود نشان داده است بعید نیست هم چنان نیز به بازی خودش ادامه دهد و دعوت به تیم ملی را مورد هدف قرار داده باشد؛ دعوتی که البته با توجه به عملکرد نامناسبش در سال های اخیر کمی غیر ممکن به نظر می رسد.

لازم به ذکر است که حمزه زرینی، والیبالیست مطرح و محبوب کشورمان در طول دوران بازی خود موفق به کسب عناوین مختلفی در رده ملی و باشگاهی شده است که در ادامه قصد داریم آن ها را برای شما عزیزان شرح دهیم. همچنین افتخارات فردی وی نیز در ادامه قابل مشاهده می باشد.

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

زندگی خصوصی حمزه زرینی

حمزه زرینی مجرد است و تاکنون ازدواج نکرده است. به غذاهای ایرانی، فیلم های اکشن، موسیقی پاپ و مطالعه علاقه زیادی دارد و غالبا اوقات فراغت خود را در کنار خانواده سپری می کند.

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

جوایز و افتخارات حمزه زرینی

تیم ملی

کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان در سال ۲۰۰۴

قهرمانی مسابقات غرب آسیا در سال ۲۰۰۷

قهرمانی در مسابقات جام کنفدراسیون ها

قهرمانی در جام ملت های ۲۰۱۱

قهرمانی در جام ملت های ۲۰۱۳

نایب قهرمانی در جام ملت های ۲۰۱۵

افتخارات باشگاهی

قهرمانی باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۱ با تیم پیکان

قهرمانی جام باشگاه های آسیا در سال ۲۰۱۳ با تیم کاله آمل

افتخارات فردی

کسب عنوان بهترین بازیکن جام کنفدراسیون ها در سال ۲۰۰۸

کسب عنوان بهترین زننده سرویس در بازی های آسیایی ۲۰۱۰

کسب عنوان بهترین بازیکن در جام ملت های آسیا در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳

کسب عنوان بهترین دریافت کننده در جام ملت های آسیا ۲۰۱۵

افتخارات حمزه زرینی,زندگی نامه حمزه زرینی,زندگینامه حمزه زرینی

سابقه حضور در تیم های باشگاهی

اکنون لیست تیم های باشگاهی این والیبالیست محبوب و خوش استیل کشورمان را به شما معرفی می کنیم.

تیم های باشگاهی

شهرداری اسلامشهر

تلاش شهریار

سایپا

برق تهران

پیکان

پگاه ارومیه

پتروشیمی بندر امام

داماش گیلان

کاله مازندران

متین ورامین

کاله مازندران


ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شمه می گوید

    بهترین گزینه برای خرید بیمه عمر
    http://insuranceofpasargad.ir/

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.