تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه

سید عباس موسوی دیپلمات ایرانی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران است. وی اصالتاً اهل روستای معلم کلا از توابع شهرستان محمودآبادواقع در استان مازندران بوده و فارغ‌التحصیل در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه روابط بین‌الملل است و همچنین به‌عنوان رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول و سرپرست کنسولگری ایران در هنگ کنگ، رایزن اقتصادی ایران در هلند، ریاست اداره سوم دیپلماسی رسانه‌ای در مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای، مدیرکلی اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای نیز به فعالیت پرداخته‌است.

مطالب خواندنی:

پیش از سید عباس موسوی بهرام قاسمی در این مقام فعالیت می‌کرد. بهرام قاسمی (متولد بروجرد) دیپلمات و سیاستمدار اهل ایران است که به عنوان سفیر ایران در فرانسه معرفی شده‌است. وی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه بعد از شش ماه اختلاف و تنش دیپلماتیک میان دو کشور خواهد بود

پیش از بهرام قاسمی، جابری انصاری در این مقام فعالیت می‌کرد. صادق‌حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران است. وی از سال ۱۳۹۵ این سمت را بر عهده دارد و پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه بود. وی از ۱ بهمن ۱۳۹۶ به عنوان دستیار ارشد وزیر در امور ویژه سیاسی فعالیت می‌کند.

پیش از جابری انصاری نیز مرضیه افخم در این مقام فعالیت می‌کرد.  او متولد دی ماه ۱۳۴۱ در شیراز است و دیپلمات ایرانی و سفیر ایران در مالزی است. او  همچنین اولین سفیر زن و همچنین اولین سخنگوی زن وزارت امور خارجه ایران بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.