تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه رضا تاجبخش آهنگساز و نوازنده پیانو ایرانی

بیوگرافی رضا تاجبخش

نام اصلی: محمدرضا تاجبخش

تولد: زاده ۲۷ آبان ۱۳۶۰

زادهٔ: تهران، ایران

سبک‌(ها): پاپ، جاز

ساز(ها): پیانو، کیبورد، گیتار باس، درامز

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۹ تا کنون

ناشرین: آوای باربد، اکسیر

سازهای برجسته: پیانو، کیبورد

هنرمندان همکار: بابک جهانبخش، فریبرز لاچینی، حامی، امیرعباس گلاب، مانی رهنما، میلاد درخشانی، مهدی یراحی، احسان خواجه امیری، نیما مسیحا

 

مطالب خواندنی:
 

 

رضا تاج‌بخش (زاده ۲۷ آبان ۱۳۶۰) آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو ایرانی است. تنها فرزند خانواده است و خواهر و برادری ندارد، پدرش ناصر تاجبخش متولد ۱۳۲۷ و رئیس بیمه می باشد. با تشویق پدر و مادرش موسیقی را شروع کرد و سال ۷۹ در ۱۹ سالگی بصورت رسمی و غیر حرفه ای با یک کنسرت راک در فرهنگسرای ابن سینا بعنوان نوازنده پیانو روی صحنه رفت  و تا به امروز به عنوان نوازنده، آهنگ‌ساز و تنظیم‌کننده در برخی از آلبوم‌های پرفروش پاپ ایفای نقش کرده است.

تاج‌بخش در کنسرت‌های هنرمندانی از جمله بابک جهانبخش و حامی ، نقش رهبری ارکستر را بر عهده دارد. وی در اولین دوره جشنواره موسیقی ما موفق به کسب تندیس طلایی بهترین نوازنده، در هر دو بخش مردمی و کارشناسی شد.

 

 

رضا تاجبخش چهره شناخته شده ای در موسیقی کشور است. خارج از نبوغش در تنظیم کنندگی و همکاری های موفق وی با خوانندگان بزرگی نظیر حامی، بابک جهانبخش، امیرعباس گلاب و … یکی از بهترین نوازندگان پیانو حال حاضر کشور است و هنرنمایی تاجبخش در کنسرت های موسیقی از جایی شروع می شود که پشت پیانو می نشیند.

 

 

جوایز جشنواره موسیقی ما:

دوره اول: بهترین نوازنده به انتخاب کارشناسان برنده/ بهترین نوازنده به انتخاب مردم برنده

دوره دوم: بهترین آهنگساز موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان نامزدشده/ بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ و تلفیقی به انتخاب کارشناسان برنده/ بهترین نوازنده سازهای غربی به انتخاب کارشناسان نامزدشده

دوره سوم: بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ نامزدشده

دوره چهارم: بهترین تنظیم‌کننده موسیقی پاپ به انتخاب کارشناسان نامزدشده

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.