تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فاهریه اوجن

فاهریه اوجن درسال ۲۰۰۵ وارد دنیای بازیگری می شود و اولین کار حرفه ایش درسال ۲۰۰۸ شروع می شود. فاهریه اوجن در سال ۲۰۱۷ رتبه نهم در فهرست “۳۰ زن زیبا در جهان” را به خود اختصاص داد.

چکیده ای از بیوگرافی فاهریه اوجن

متولد: ۴ ژوئن ۱۹۸۶ ‏(۱۴ خرداد ۱۳۶۵ )
محل تولد: زولینگن، آلمان
ملیت: آلمانی، ترکیه ای
تحصیلات: رشتهٔ تاریخ در دانشگاه بغازیچی
شغل: بازیگر
سال های فعالیت: ۲۰۰۵– تا اکنون
همسر: بوراک اوزچیویت
فرزند: کاران

بیوگرافی فاهریه اوجن (فحریه اوجن)

مطالب خواندنی:

فاهریه اوجن (فحریه اوجن) در شهر زولینگن در کشور آلمان دیده به جهان گشود. خانوادهٔ مادر او از اهالی قوم چرکس و خانوادهٔ پدرش از مهاجران ترک و اصالتاً اهل شهر کاوالا هستند. فاهریه اوجن به مدت یک سال در کشور آلمان در رشتهٔ جامعه شناسی تحصیل کرد و زمانیکه برای تعطیلات در ترکیه به سر می برد توسط اویا آیدوغان به تهیه کننده ای به نام ابراهیم مرت اوغلو معرفی شد. فاهریه اوجن در سن ۱۹ سالگی به ترکیه بازگشت. وی در دانشگاه بغازیچی رشتهٔ تاریخ خواند و در سال ۲۰۱۴ فارغ التحصیل شد.

فاهریه اوجن درسال ۲۰۰۵ وارد دنیای بازیگری می شود و اولین کار حرفه ایش درسال ۲۰۰۸ شروع می شود. از نقش‌های مهم او می‌توان به بازی در سریال‌های چکاوک، برگ ریزان و سعید و شورا اشاره کرد.  فحریه به زبان های ترکی، آلمانی، اسپانیایی و انگلیسی مسلط است. وی سه خواهر بزرگ تر به نام های نیسی، آیسان و دمت دارد.

ازدواج فاهریه اوجن

فاهریه اوجن در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷، با بازیگر و مدل معروف بوراک اوزچویت در استانبول ازدواج کرد. فرزند پسر آنها به نام کاران در ۱۳ آوریل ۲۰۱۹ متولد شد.

 


مراسم ازدواج فاهریه اوجن و بوراک اوزچیویت

 


عکس های عروسی فاهریه اوجن و بوراک اوزچیویت

مصاحبه ای خواندنی با فاهریه اوجن و همسرش بوراک اوزچیویت

آغاز روزهای خوشبختی
بوراک اوزچیویت: احتمالا باورتان نشود اولین روزی که فاهریه را دیدم به یاد ندارم. درواقع فکر می کنم او را اولین بار در فستیوال تلویزیونی دیدم.

فاهریه اوجن: نه، ما اولین بار یکدیگر را سر صحنه فیلمبرداری مجموعه« حریم سلطان» دیدیم. من برای تست دادن برای بازی در یکی از نقش های سریال آمده بودم و گروه سرگرم فیلمبرداری یکی از سکانس های فیلمی بودند که بوراک در آن بازی می کرد و من آنجا بوراک را از نزدیک دیدم و از اتفاق با هم یک احوالپرسی مختصر هم داشتیم.

بوراک اوزچیویت:حالا یادم افتاد. من واقعا خنگ هستم.
فاهریه اوجن: آن روز اولین ملاقات ما بود و فکر می کنم روز خوشبختی ما از همان جا آغاز شد و درنهایت تقدیر ما را به طرف همکاری مشترک کشاند و حالا هم وارد زندگی مشترک شده ایم.

بازی های سرنوشت ما

بوراک اوزچیویت: من کلا به سرنوشت و تقدیر بسیار معتقدم و همان طور که فاهریه گفت حقیقتا اعتقاد دارم سرنوشت اینطور بود که آن ملاقات کوتاه ما بعد از چندسال به یک همکاری مشترک تبدیل شود و درنهایت به این منجر شود که ما زندگی مشترک مان را در کنار هم شروع کنیم.

فاهریه اوجن: دقیقا همینطور است وگرنه به من گفته بودند که قبل از من بازیگر دیگری را برای بازی در سریال« چکاوک» درنظر گرفته بودند و به علت اینکه آن بازیگر نتوانست برنامه کاری خود را تنظیم کند، قراردادش لغو شد و با من قرارداد بستند و این دقیقا همان تقدیر و سرنوشت است.

گوش کردن به صدای قلب
فاهریه اوجن:دوست ندارم خیلی فانتزی و نامعقول فکر کنم و بگویم که ما به عشق در نگاه اول دچار شدیم برای این که اصولا” آدمی نیستم که بدون منطق و از روی هوس، تصمیمی در زندگی ام بگیرم. از اتفاق من آدمی هستم که کاملا مسایل اطراف خود و زندگی ام را تجزیه و تحلیل می کنم و بعد برای آن ها تصمیم نهایی را می گیرم. ولی در این باره باید اقرار کنم که در نگاه اول به بوراک حس عجیبی داشتم، منظورم همان نگاه اول سر فیلمبرداری« حریم سلطان» است.

بوراک:ولی برعکس فاهریه من خیلی از تصمیماتم را از روی دستورات قلبم می گیرم و انجام می دهم. در زندگی ام کارهای زیادی را بصورت دلی انجام داده ام، شاید هم از بعضی از آن ها پشیمان شده باشم ولی اصولا” خیلی به صدای قلبم گوش می دهم و در مورد فاهریه هم دقیقا همین اتفاق افتاد و هنگامی که درباره او به صدای قلبم گوش دادم، دیدم که عاشق او شده ام و نیمه گمشده خودم را پیدا کرده ام.

 

درک و کمک همسرانه
فاهریه اوجن: خوش بختانه ما با یکدیگر همکاریم و این مسئله یک نکته بسیار مهم در خود دارد و آن هم اینکه می توانیم به خوبی هم‌دیگر و حرفه هم را درک کنیم و این کمک می کند که در کنار زندگی مشترک مان، زندگی حرفه ای موفقی هم داشته باشیم و با قدرت به کارمان ادامه دهیم. بارها دیده ام که زوج هایی که یکی از آن ها بازیگر بوده است، به علت اینکه نتوانسته اند خودشان را با شغل همسرشان تطبیق بدهند به مشکل خورده اند.

بوراک: بله، متأسفانه بازیگری شغلی است که برنامه ثابت و مشخصی ندارد و شما نمی دانید که برای یک پروژه ممکن است چقدر درگیر باشید و در این مدت چقدر خانواده و مخصوصا همسرتان اذیت می شود. به همین دلیل من هم حس می کنم زمانی که یک هنرمند با هنرمند دیگر ازدواج می کند، این درک متقابل در بین آن ها وجود دارد.

فاهریه اوجن: من حتی در خانواده خودم هم بارها با این مشکل برخورد کرده ام که به علت بی‌نظمی که در کارم وجود داشته، اعتراض کرده اند و من هم بارها برای شان توضیح داده ام ولی حقیقتا درک این مسئله برای آن ها دشوار است.

بوراک:از طرف دیگر من حس می کنم این همکار بودن یک خصوصیت دیگر هم دارد و آن هم این است که می توانیم به هم‌دیگر کمک کنیم. مشورت در کار ما یکی از مهم ترین مسائلی است که میتواند به بهتر شدن کار کمک کند و قطعاً هنگامی که همسر شما یکی از بهترین بازیگران کشورتان باشد، دیگر مشکلی برای مشاوره گرفتن ندارید.( باخنده)

فاهریه اوجن: منظور از یکی از بهترین بازیگران ترکیه، حتما من هستم دیگر؟!
بوراک:بله، دقیقا همینطور است، همسر عزیزم.

زندگی بدون عشق
بوراک: به نظرم زندگی بدون عشق، زندگی پوچ و خسته کننده ای است. این عشق میتواند عشق بین مادر و فرزند باشد یا عشق بین خواهر و برادر و صرفا منظورم عشق بین زن و شوهر نیست. به نظرم هر انسانی لازم دارد که در زندگی عاشق دیگران باشد و دست کم اطرافیان و خانواده خویش را عاشقانه دوست داشته باشد. زندگی بدون عشق حقیقتا یک زندگی نابودشده است.

فاهریه اوجن: در این زمینه کاملا با بوراک موافقم و فکر می کنم عشق یکی از مسائل حیاتی در زندگی انسان هاست. حتی به نظرم انسان میتواند عاشق طبیعت یا عاشق شغلش باشد و همین عشق میتواند برای انسان هدف و انگیزه ایجاد کند. اصولا” شما وقتی در زندگی به چیزی عشق نورزید، پس هیچ هدفی نخواهید داشت و انگیزه ای ندارید که بخاطر آن تلاش و کوشش کنید.

اختلاف سنی نزدیک
فاهریه اوجن: یکی از دوستانم چندوقت پیش به من گفت کاشکی همسری را برای خودت انتخاب می کردی که تفاوت سنی بیشتری با تو داشت. برایم عجیب بود زیرا هرگز به این موضوع فکر نکرده بودم. من و بوراک حدود ۲ سال اختلاف سنی داریم و برایم این رقم هرگز مهم نبوده و نیست. اصلاً چرا باید اختلاف سنی بین زن و شوهر تا این اندازه مهم باشد که بعضی ها به آن فکر می کنند.

بوراک: به نظرم مهم این است که زن و شوهر با هم تعامل و تفاهم داشته باشند که خوشبختانه ما داریم. از اتفاق من هم بارها این موضوع را دیده ام. من از فاهریه ۲سال بزرگتر هستم ولی رفتار و تفکرات فاهریه طوری است که حقیقتا حس می کنم گاهی اوست که از من بزرگ تر است.

فاهریه اوجن: به علت اینکه عقل و هوش من رشد بیشتری داشته است.( باخنده)
بوراک: دقیقا همینطور است و من خودم به این موضوع اعتراف می کنم.

تفریحی به نام شهربازی
بوراک: ما تفریحات مشترک زیادی داریم برای این که علایق مشترک زیادی داریم. از فیلم دیدن و ورزش کردن گرفته تا مسافرت و خرید کردن. ولی شاید جالب ترین تفریح مشترک ما رفتن به شهربازی باشد.( باخنده)

فاهریه اوجن: چرا می خندی؟! این هم یکجور تفریح است، از اتفاق تفریح و سرگرمی سالم و ساده ای هم به حساب می آید و در دسترس همه مردم است. من از کودکی عاشق شهربازی بودم و هنوز هم هستم. شهربازی برایم یک حس نوستالوژی عجیبی دارد و هرگاه به شهربازی می روم، انگار به دوران کودکی ام سفر کرده ام و واقعا لذت می برم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.