تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی در تاریخ بیست دوم سال 1333 در شهر بزرگ تهران به دنیا امده. وی خواننده سنتی، هنگساز،، نوازندهٔ گیتار و سه‌تار، ترانه‌سرا و خواننده مشهور ایرانی است.

زندگینامه فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی در تاریخ بیست دوم سال ۱۳۳۳ در شهر بزرگ تهران به دنیا امده. وی خواننده سنتی، هنگساز،، نوازندهٔ گیتار و سه‌تار، ترانه‌سرا و خواننده مشهور ایرانی است.اصلانی این خواننده مشهور تحصیل کرده رشتهٔ روزنامه‌ نگاری از دانشگاه لندن است. او اهنگ ها و موسیقی‌اش را اغلب خود می‌نویسد و آن را با سبک مخصوص خودش با گیتار و آواز اجرا می‌کند.این خواننده مشهور پس از اتمام تحصیلات به روزنامه‌ نگاری مشغول شد و مقاله های بسیاری را به زبان‌های انگلیسی و فارسی ارائه داد. در سال ۱۹۷۲ از انگلستان به لس‌ آنجلس رفت و چهار سال در آنجا بود.بعد به ایران برگشت و کار خود را در یکی از روزنامه‌های انگلیسی‌ زبان به نام تهران ژورنال (Tehran Journal) شروع کرد.

زندگینامه فرامرز اصلانی

در سال ۱۹۷۷ این خواننده سنتی در معرض دید رئیس کمپانی سی‌بی‌اس رکوردز اینترنشنال ‏(en)‏ در تهران قرار گرفت و اولین مجموعه از کارهای موسیقی خود را تحت عنوان دلمشغولی‌ها به همراه کمپانی سی‌بی‌اس منتشر کرد که به سرعت توانست جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی در آن سال قرار گیرد.بعد از انقلاب سال ۱۹۷۹ او در کنار خانواده‌اش ایران را ترک کرد و در انگلستان اقامت گرفت. در آنجا هم موسیقی و هم بقیه فعالیت هاش را با هم انجام داد. هر دو دختر این خواننده سنتی به اسم های فدرا و رکسانا هم مانند پدر در رشته موسیقی کار می‌کنند. از بهترین اهنگ های اصلانی که در ایران به معروفیت رسید آلبوم‌های دلمشغولی‌ها و روزهای ترانه و اندوه بود.

زندگینامه فرامرز اصلانی

 

موسیقی این خواننده مشهور در ایران

موسیقی فرامرز اصلانی در داخل ایران اجازه پخش ندارد. اما برخی آهنگ‌هایش از جمله الا ای آهوی وحشی کجایی با شعری از حافظ بارها از رادیوی جمهوری اسلامی ایران پخش شده‌ است.زوج هنری و همراه همیشگی اصلانی در سالهای مهاجرتش اردشیر فرح؛ آهنگساز و گیتاریست سرشناس ایران بوده است.او ترانه‌ها و موسیقی‌اش را عمدتآ خود می نویسد و آن را به همراه سبک مخصوص گیتار و آوازش اجرا می‌کند.

زندگینامه فرامرز اصلانی

منزل ان ها،محل رفت و آمد خیلی از ادم های معروف در زمینه های شعر و موسیقی‌ بود.فرامرز شبهای زیادی را بیاد می یارد که با صدای بنان و ساز یا حقی‌ در باغچه خانشان شور و حالی‌ برپا بود. همچنین او می دید که شعرخوانی آخرین سروده های شاعرانی چون رهی معیری و معینی. مرغ حق هم بر شاخ درخت آوا سر میداد.مرسی که تا پایان بیوگرافی فرامرز اصلانی با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا موزیک تراک
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.