تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فردیناند پورشه موسس شرکت خودروسازی پورشه

بیوگرافی فردیناند پورشه ، خالق شرکت خودروسازی پورشه ، شخصی که در دنیای خودرو سازی با طراحی های فوق العاده اش غوغا به پا کرده و بسیاری از طراحی های تاریخی را در دنیای خودرو سازی با نام خود به ثبت رسانده است، بی شک  جالب توجه خواهد بود که چنین دستاوردهای بزرگی از کجا و به واسطه ی چه اشخاصی به دست آمده اند. برای آگاهی از چگونگی و چرایی این دستاوردها با تاریخ ماندگار همراه باشید.

بیوگرافی فردیناند پورشه

فردیناند پورشه ، طراح مشهور موتور خودرو ، موسس شرکت پورشه در ۳ سپتامبر ۱۸۷۵ در اتریش به دنیا آمد. پدر فردیناند در کارخانه دایملر که از شرکت های خودرو سازی آلمانی چند ملیتی است مشغول به کار بود؛ به همین خاطر در سال ۱۹۲۳ به اشتوتگارت که در جنوب غربی کشور آلمان قرار دارد نقل مکان کردند. او همانند پدرش به اتومبیل علاقه ی زیادی داشت. در پی همین علاقه،  شاهکاری بزرگ در دنیای اتومبیل ها رخ داد. فردیناند

سومین فرزند خانواده بود که در دوران کودکی علاوه بر اینکه به پدرش در کسب و کار مکانیکی کمک می کرد؛ به مدرسه ی سلطنتی در رایشنبرگ می رفت و در کلاس های شبانه آن شرکت می کرد. او در سن ۱۸ سالگی برای کار به شرکت Bela Egger Electrical در وین ، ورود پیدا کرد. فردیناند پورشه ، در مدت زمانی که در وین کار می کرد بعد از ساعت کاری هر وقت که می توانست به دانشگاه محلی این شهر می رفت. ولی هیچگاه موفق به دریافت مدارک علمی آکادمیک نشد. وی در مدت ۵ سال کار در وین موفق به توسعه موتور هاب الکتریکی شد.

بیوگرافی فردیناند پورشه و شروع به فعالیت وی

در سال ۱۸۹۸ فردیناند پورشه در وین به شرکت Jacob Lohner & Company پیوست. کار این شرکت در آن زمان  تولید کالسکه برای پادشاه اتریش و پادشاهان کشورهایی مانند بریتانیا ، سوئد و رومانی بود. که اولین طراحی این شرکت در ژوئن سال ۱۸۹۸ با نام Egger-Lohner  در وین رونمایی شد. بر روی تمامی قطعات این وسیله نقلیه، کد P1 توسط پورشه حک شده بود که اولین طراحی او را نشان می داد.

پورشه خودروی هیبریدی Lohner-Porche Mixte  خود را در سال ۱۹۰۱ در حالی که در شرکت قبلی مشغول به کار بود، معرفی کرد. این خودرو در تمام تاریخ اولین خودروی هیبریدی به شمار می آید. این خودرو ها به این دلیل هیبریدی نام دارند که از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت برای حرکت کردن استفاده می کنند. پورشه تا زمانی که در شرکت لوهنر فعالیت داشت؛ خودروهای زیادی ساخت که در اتریش و مسابقات اتومبیلرانی سرعت آن ، شرکت می کرد.

همچنین توانست برنده رالی Exelberg در سال ۱۹۰۱ با طراحی یک خودروی هیبریدی ، محور جلو شود. یک سال بعد پورشه به خدمت سربازی رفت و در آن جا به عنوان راننده ی شاهزاده ی ارشد اتریش «آرشیدوک فرانز» خدمت کرد.

بیوگرافی فردیناند پورشه و افتخارات او

وی به عنوان برترین مهندس خودروساز اتریش در سال ۱۹۰۵ جایزه ی Potting را دریافت کرد.

در سال ۱۹۰۶ بود او به عنوان ظراح ارشد، به استخدام شرکت آسترو دایملر درآمد. شاهزاده هنری (Prince Henry) معروف ترین طراحی پورشه در این شرکت بود که در سال ۱۹۱۰ تولید شد.

در سال ۱۹۱۶ فردیناند پورشه به مقام مدیریت ارشد این شرکت دست یافت و دکترای افتخاری را در همین سال از دانشگاه فناوری وین دریافت کرد. خودروهایی که پورشه در سال ۱۹۲۲ برای مسابقات طراحی کرد؛ از ۵۳ رقابت توانستند ۴۳ رقابت را با پیروزی پشت سر بگذارند. یک سال پس از این مسابقات ، پورشه شرکت آسترو دایملر را به این دلیل که چشم انداز ها و اهدافش با این شرکت تفاوت داشت ترک کرد.

در سال ۱۹۲۴ بود که او به استخدام شرکت موتورسازی دایملر در اشتوتگارت درآمد و توانست این بار از دانشگاه اشتوتگارت در ۱۹۲۴ عنوان پروفسوری و یک دکترای افتخاری کسب کند.

با ادغام شرکت بنز و موتورسازی دایملر در سال ۱۹۲۶ شرکت Daimler-Benz تاسیس شد. مرسدس بنز اولین محصول مشترکت این شرکت بود؛ که به بازار عرضه شد.

این بار با ترک شرکت موتور سازی دایملر در سال ۱۹۲۹ به استخدام شرکت خودروسازی Steyr درآمد. اما وضعیت کسب و کار پورشه در دهه ۱۹۳۰ در طول رکود اقتصادی بسیار نابسامان بود.

مطالب خواندنی:

تاسیس شرکت پورشه

فردیناند پورشه با بازگشت به اشتوتگارت در سال ۱۹۳۱ شرکت Dr.lng.h.c.F. Porsche GmbH  که شرکتی مشاوره ای بود تاسیس کرد. طراحی خودرو برای شرکت Wanderer اولین پروژه شرکت پورشه بود؛ که در پی آن به سرعت پروژه های بسیاری دیگر به این شرکت ارجاع شد که همین پیشرفت باعث شد فردیناند تصمیم بگیرد بخشی از وقتش را صرف طراحی خودروهای خودش کند.

توسعه طراحی خودروی مفهومی اولین طراحی او در شرکت دایملر بنز در اشتوتگارت بود. فردیناند از طریق وام های بیمه ی عمر هزینه ی طراحی های خود را تامین می کرد. که پس از آن شرکت Zundapp این پروژه را پشتیبان مالی کرد. اما چندی بعد با رها سازی این پروژه توسط شرکت Zundapp ، شرکت NSU  اسپانسر مالی فردیناند شد؛ که او هم  به خاطر هزینه های زیادی که بابت ابزارها پرداخت می کرد این پروژه را رها کرد.

پروژه های طراحی در سال های بعدی به علت رکود شدید اقتصادی کاهش پیدا کرد به همین خاطر پورشه اقدام به تاسیس یک زیر مجموعه با نام Hochleistungs Motor GmbH  کرد؛ که کار این زیر مجموعه، تولید خودروهای مسابقه ای بود.

شرکت های خودروسازی Horch, DKW, Audi  و Wanderer در سال ۱۹۳۲ شرکت Auto Union Gmbh  را تاسیس کردند. و هیئت مدیره ی این شرکت تصمیم گرفت شروع کارش را با تولید یک طراحی خاص آغاز کند؛ از این رو با پورشه ملاقات کرد.

طراحی تجهیزات نظامی

در سال ۱۹۴۲ پورشه تمام تمرکزش را بر روی طراحی یک تانک عظیم با نام Tiger  گذاشت. ولی به خاطر پیچیدگی زیادی که داشت با ساخت آن موافقت نشد و طراحی رقیبش Henschel برای ساخت این جنگ افزار مورد قبول واقع شد.

زندگی پس از جنگ فردیناند پورشه

در سال ۱۹۴۵ از پورشه خواستند تا با طراحی فولکس واگن، کار خود را ادامه دهد و آن ها را به عنوان غرامت به همراه تجهیزات کارخانه به فرانسه ببرد. اما این پروژه به دلیل اختلافات پورشه با دولت فرانسه پیش از شروع به پایان رسید. در همین سال بود که به دلیل اتهام جنگی پورشه و پسرش فری پورشه به همراه آنتون پیچ توسط نیروهای فرانسوی دستگیر شدند. که از بین این سه نفر فقط پسر پورشه آن هم بعد از ۶ ماه از زندان آزاد شد.

فری پورشه تجارت خانوادگی را با تلاش فراوان در زمان حبس پدرش حفظ کرد. شرکتشان که در آن زمان تعمیر پمپ آب ، خودرو و ابزار الات را انجام می داد؛ با بستن قردادی برای ساخت یک خودروی مسابقه ای که درآمد زیادی برایشان به همراه داشت توانستند با آن پورشه را از زندان آزاد کنند .در آن سال ها شرکت خودرو سازی پورشه محصول جدید خود را با نام Porsche 356 شروع کرد؛ که اولین خودرو با برند اختصاصی پورشه به حساب می آمد. شهر گموند در ایالت کارینثیا، محل جدید کارخانه ی پورشه بود که تعداد ۴۹ پورشه ۳۶۵ در آنجا با دست تولید شدند.

زندگی شخصی فردیناند پورشه

فردیناند پورشه با AloisiA Johanna kaes در سال ۱۹۰۳ ازدواج کرد.  حاصل این ازدواج ، فری پورشه و آنا پورشه بود. فری پورشه در پیشرفت شرکتشان نقش مهمی داشت. وی در سال ۱۹۹۸ از دنیا رفت و پس از آن خواهرش که با آنتون پیچ ازدواج کرده بود شرکت پورشه را پشتیبانی می کردند.

جملات ماندگار فردیناند پورشه

  • من خودروی موردعلاقه ام را نتوانستم پیدا کنم؛ از این رو اقدام به ساخت آن کردم.
  • اگر کسی شکست نخورد؛ تلاشی هم نکرده است.
  • کارایی به صورت زیبایی های ظاهری و طراحی باید کاربردی باشد.
  • بهبود و توسعه دادن کار دشوار ، ولی تغییر دادن آسان است.
  • مقام اول نصیب خودروهای مسابقه ای عالی می شود. ولی بعدها به قطعات تشکیل دهنده تجزیه می شوند.

الگوبرداری از بیوگرافی فردیناند پورشه

افراد موفق الگوهایی برای سایرین هستند. هر کسی از الگویی که با ویژگی های شخصتیتی و خصوصیات روحی الگویی همخوانی دارد. شما نیز می توانید بیوگرافی افراد موفق در همه زمینه ها را مطالعه نمایید و الگوی مناسب خود را بیابید.

در بیوگرافی فردیناند پورشه آمد که وی صادقانه برای رسیدن به خواسته اش تلاش کرد. او از شکست های احتمالی نترسید و کارش را متوقف نکرد. برنامه کاری را هر از گاهی تغییر می داد تا بهترین و پربازده ترین روش را برای فعالیت هایش پیدا کرد. پس دانستیم که تلاش مستمر و صادقانه یکی از قوانین ثابت و بدون تغیر مسیر موفقیت در هر کاری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.