تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه لورا درن بازیگر مشهور آمریکایی

لورا درن در سال ۱۹۹۱ برای بازی در فیلم رز پریشان نامزد دریافت جایزهٔ بهترین بازیگر نقش اول زن از آکادمی اسکار شد و برای بازی در فیلم داستان ازدواج در سال ۲۰۱۹ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

چکیده ای از بیوگرافی لورا درن

مطالب خواندنی:

نام اصلی: لورا الیزابت درن
ولادت: ۱۰ فوریهٔ ۱۹۶۷
والدین: بروس درن و دایان لد
ملیت: آمریکایی
حرفه: هنرپیشه، کارگردان، تهیه کننده
سال های: فعالیت ۱۹۷۳ – اکنون
همسر: بن هارپر( ۲۰۰۵–۲۰۱۳)
تعداد فرزند: ۲

 

لورا درن بازیگر مشهور هالیوود

 

بیوگرافی لورا درن

لورا درن در ۱۰ فوریه سال ۱۹۶۷ در لس آنجلس – کالیفرنیا دیده به جهان گشود. او دختر بروس درن و داین لد، هنرپیشگان مشهور آمریکایی است که یک خواهر نیز داشت که در ۱۷ سالگی دار فوت کرد.

 

عکس دوران جوانی لورا درن

 

لورا درن به واسطه پدر و مادری هنرپیشه، نیز به سمت بازیگری کشیده شد. لورا درن نخستین بار در شش سالگی در برابر دوربین رفت و از ۱۹۸۰ به طور فعال وارد دنیای سینما و تلویزیون شد. وی در ۱۹۸۶ با بازی در” مخمل آبی” به کارگردانی دیوید لینچ به معروف شد و در سال ۱۹۹۰ در فیلم” وحشی در قلب” بار دیگر با لینچ همکاری کرد.

در سال ۱۹۹۲ لورا درن در فیلم Afterburn محصول شبکه HBO نقش آفرینی کرد که برای بازی در این فیلم تلویزیونی او موفق شد برای نخستین بار نامزد دریافت جایزه امی و همچنین برای دومین بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود و او در دومین تلاش خود در گلدن گلوب توانست در بخش بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن در یک مینی سریال یا فیلم تلویزیونی، برنده جایزه شود.

 


عکس های جدید لورا درن

 

لورا درن به حضورش در تلویزیون ادامه داد و در سال ۱۹۹۳ بعنوان بازیگر مهمان در سریال Fallen Angels بازی کرد که سبب شد تا برای دومین بار نامزد دریافت جایزه امی شود.

 

در سال ۱۹۹۷ در دو قسمت از مجموعه تلویزیونی Ellen به ایفای نقش پرداخت و برای سومین بار نامزد دریافت جایزه امی شد. بعد از آن شاهد حضور درن در فیلم The Baby Dance، محصول شبکه شوتایم بودیم که این فیلم تلویزیونی در سال ۱۹۹۸ منتشر شد و درن برای بازی در این فیلم برای سومین مرتبه توانست نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود.

 


لورا درن

 

موفقیت ها و کارهای هنری لورا درن ادامه داشت تا اینکهدرن با دو فیلم به استقبال سال ۲۰۱۹ رفت و علاوه بر انتشار فصل دوم مجموعه تلویزیونی دروغ های کوچک بزرگ، شاهد حضور درن در فیلم Marriage Story به کارگردانی نوآ بامباک و فیلم Little Women به کارگردانی گرتا گرویک، بودیم که با این که بازی در فیلم زنان کوچک در حال حاضر خیلی توفیقی جز تحسین تماشاگران و منتقدان برای او در پی نداشته، ولی بازی در فیلم داستان ازدواج سبب شد تا لورا درن برای هشتمین بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شود و برای پنجمین بار و این بار در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک اثر سینمایی این جایزه را دریافت کند. لورا درن همچنین برای اولین بار نامزد دریافت جایزه بفتا شد و توانست این جایزه را نیز ببرد. لورا درن برای بازی در فیلم داستان ازدواج در سال ۲۰۱۹ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد.

ازدواج لورا درن

لورا درن در سال ۲۰۰۵ با بن هارپر، موسیقی دان اهل ایالات متحده آمریکا ازدواج کرد اما ازدواج آنها دوام زیادی نداشت و در سال ۲۰۱۳ از هم جدا شدند. آنها دارای یک فرزند دختر و پسر هستند.

فیلم های لورا درن

به غیر از این فیلم  ذکر شده در بالا  لورا درن در فیلم های مطرحی مانند مخمل آبی( ۱۹۸۶)، مرد چاق و پسر کوچولو( ۱۹۸۸)، از ته دل وحشی( ۱۹۹۰)، پارک ژوراسیک( ۱۹۹۳)، آسمان اکتبر( ۱۹۹۹)، ما دیگر اینجا زندگی نمی کنیم( ۲۰۰۰)، لطافت( ۲۰۰۹)، فاکرهای کوچک( ۲۰۱۰) و جی تی لروی( ۲۰۱۸) و داستان ازدواج( ۲۰۱۹) به ایفای نقش پرداخته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.