تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

بیوگرافی فلورا سام

فلورا سام متولد ۱۲ آبان ۱۳۴۴ در شیراز، بازیگر و نویسنده و کارگردان تلویزیون و تئاتر ایرانی است. در سال ۱۳۶۶ با انتخاب رشته نمایش وارد دانشگاه تهران شد.

شروع فعالیت حرفه‌ای فلورا سام در تلویزیون صرفاً به دلیل روابط خانوادگی با بازی در مجموعهٔ تلویزیونی «مهر و ماه» در سال ۱۳۶۹ به کارگردانی حمید لبخنده بود. و در سریال همسایه ها به شهرت رسید.


ازدواج فلورا سام با مجید اوجی از زبان خودش:

حدود سال ۱۳۵۹ که من دانش آموز دبیرستانی بودم، تلویزیون اطلاعیه ای مبنی بر تشکیل کلاس های تئاتر در شیراز پخش کرد و من هم به علت علاقه ای که به این حوزه داشتم، در این آزمون شرکت کرده و پذیرفته شدم. در آن زمان زنده یاد مجید افشاریان سرپرست گروه بود. وقتی انقلاب فرهنگی رخ داد، آقای اوجی دانشجوی دانشگاه تهران بود و به علت این اتفاق به شیراز برگشته بود و چون اطلاعات بسیاری در این زمینه داشت، به عنوان کمک استاد به این گروه پیوست.

باب آشنایی ما از آن زمان آغاز شد. من با ایشان تئاترهای بسیاری را کار کردم که در نهایت سال ۶۲ اتفاقات جدیدی در زندگی من افتاد و آقای اوجی به اتفاق خانواده به خواستگاری آمدند و سال ۶۳ نیز ما با هم ازدواج کردیم. حاصل ایت ازدواج یک دختر به نام فریال دارد که متولد ۶۴ و فارغ التحصیل رشته عکاسی است.

 


تصاویر فلورا سام و دخترش

بیوگرافی مجید اوجی همسر فلورا سام:

مطالب خواندنی:

مجید اوجی زادهٔ ۱۳۴۰ نویسنده و تهیه‌ کننده تلویزیون و تئاتر ایرانی بود.

مجید اوجی همسر فلورا سام، کارگردان، بازیگر و نویسنده تلویزیون بود و اکثر فعالیت‌های آنها در حوزه سریال‌سازی با هم شکل گرفته بود.

مجید اوجی، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «سفر سبز»، سریال تلویزیونی «همسایه ها» و سریال تلویزیونی «توطئه فامیلی» فعالیت داشته است.

مجید اوجی تهیه کننده سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار مجید اوجی می‌توان به فعالیت در سریال سفر سبز، سریال توطئه فامیلی و سریال باغ سرهنگ اشاره کرد.

مجید اوجی در ۱۷ آبان ۱۳۹۸ در تهران پس از مدت‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

 


همسر فلورا سام

فیلم شناسی فلورا سام:

– مرضیه    ( ۱۳۹۸)
– قرارمون پارک شهر    (۱۳۹۵)
– ما فرشته نیستیم    (۱۳۹۳ )
– باغ سرهنگ     (۱۳۹۲)
– بی‌قرار ۱ و ۲     (۱۳۹۲)
– راز پنهان    (۱۳۹۱)
– توطئه فامیلی    (۱۳۹۰)
– راز و نیاز       (۱۳۹۰)
– بوی خاک عطر گلاب  ( ۱۳۸۹ )
– ماه عسل    (۱۳۸۸)
– نشانی     (۱۳۸۷)
– شبی از شب‌ها    (۱۳۸۳)
– مشق عشق     (۱۳۸۱)
– همسایه‌ها    (۱۳۷۹)
– روزهای زندگی    (۱۳۷۷–۷۸)
– پدرسالار    (۱۳۷۴ )
– شیخ مفید    (۱۳۷۳ )
– خورشید شب    (۱۳۷۲)
– مزد ترس    (۱۳۷۱)
– مهر و ماه    (۱۳۶۹)

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.