تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه اسحاق جهانگیری

مطالب خواندنی:

بیوگرافی 

 
اسحاق جهانگیری فرزند حسن جهانگیری کوه‌شاهی است که در سال ۱۳۳۶ در جنوب شهرستان سیرجان، کرمان زاده شد.
 
 
تحصیلات
 
جهانگیری پس از پایان تحصیلات متوسطه، در دانشگاه کرمان به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ مدرک کارشناسی فیزیک و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف شد. وی همچنین دارای دکترای مدیریت صنعتی از دانشگاه آزاد اسلامی تهران (واحد علوم و تحقیقات) است.
 
 
فعالیت‌ها
 
وی پس از انقلاب ۱۳۵۷، در سال ۱۳۵۸ در جهاد سازندگی ریگان بم کار خود را شروع کرد و بعد از مدتی به‌عنوان مسئول جهاد سازندگی جیرفت مشغول به کار شد. وی پس از آن به عضویت شورای مرکزی استان کرمان منصوب شد و تا اواسط ۱۳۶۳ در جهاد کشاورزی مشغول بود.
 
 
فعالیت سیاسی

 
اسحاق جهانگیری در سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۷۰ در دور دوم و سوم مجلس شورای اسلامی، نمایندهٔ مردم جیرفت بود.
وی در سال ۱۳۷۱ در دولت هاشمی رفسنجانی به سمت استاندار استان اصفهان منصوب شد و به‌جای غلامحسین کرباسچی نشست. وی از مؤسسان حزب کارگزاران سازندگی بود و هم‌اکنون عضو شورای مرکزی آن حزب است. جهانگیری در دولت سیدمحمد خاتمی در سال ۱۳۷۶ به‌عنوان وزیر معادن و فلزات انتخاب شد و بعد از ادغام وزارت صنایع و وزارت معادن و فلزات، به‌عنوان وزیر صنایع و معادن منصوب گردید. وی از اعضای بنیاد باران است. حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۹۲، اسحاق جهانگیری را به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور منصوب کرد. ماهنامهٔ صنعت و توسعه در حال حاضر به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی او منتشر می‌شود.
 
 
انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۱۳۹۶
 
جهانگیری رسماً برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران نامزد شد؛ و صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تأیید و توسط وزارت کشور در شامگاه سی ویکمین فروردین ۱۳۹۶ اعلام گردید.
بیشتر رسانه‌ها که پیشتر از ثبت‌نام گزینه‌ای پوششی برای حمایت از روحانی در انتخابات خبر می‌دادند، اسحاق جهانگیری را که در آخرین ساعت ثبت‌نام در انتخابات در وزارت کشور حضور به هم رساند، نامزد پوششی روحانی معرفی کردند.

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/1277054/اسحاق-جهانگیری/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.