تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سعید عزت اللهی

مطالب خواندنی:

بیوگرافی
 
سعید عزت‌اللهی آفاق (زاده ۱۰ مهر ۱۳۷۵ در بندر انزلی) است. وی اکنون در باشگاه فوتبال روستوف در لیگ برتر روسیه بازی می‌کند. او پیشتر در تیم فوتبال اتلتیکو مادرید سی در سگوندا دیویژن بی (سومین سطح برتر فوتبال اسپانیا) در پست هافبک دفاعی و میانی بازی می‌کرد. وی همچنین در تمرینات تیم بزرگسالان اتلتیکو مادرید شرکت کرده‌است و زیر نظر دیگو سیمئونه تمرین کرده‌است.
او در اردیبهشت ۱۳۹۴ توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.
 
 
باشگاه‌ها
 
ملوان
 

او فوتبال خود را در مدرسه فوتبال قایقران زیر نظر پدرش (نادر عزت‌اللهی) از پیشکسوتان باشگاه ملوان بندر انزلی آغاز کرد، سپس به تیم شهرداری بندر انزلی رفت و ۳سال در آنجا به بازی پرداخت و از آنجا به خدمت نونهالان ملوان درآمد و پس از پیوستن به تیم نوجوانان ملوان در سال ۱۳۹۱ زیر نظر محمد احمدزاده به تیم بزرگسالان ملوان منتقل شد.
 
 
اتلتیکو مادرید سی
 
وی در سال ۱۳۹۳ با قراردادی پنج ساله، به باشگاه فوتبال اتلتیکو مادرید سی پیوست.
 
 
روستوف
 
عزت‌اللهی پس از سقوط اتلتیکو مادرید سی راهی باشگاه رستوف روسیه شد و اولین گل اروپایی این باشگاه را به ثمر رساند. وی در طول عضویت در این باشگاه به صورت قرضی برای باشگاه آنژی و آمکار روسیه نیز بازی کرده‌است. وی در پایان فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۸ تیم آمکار را ترک و به باشگاه سابق خود «روستوف» بازگشت.
 
 
افتخارات
 
کسب عنوان جوانترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران.
کسب عنوان بهترین بازیکن رقابتهای تورنمنت جام ریاست جمهوری قزاقستان، در این رقابتها تیم ایران صاحب جایزه ۱۰ هزار دلاری به همراه یک کاپ زیبا شد.
وی در رقابتهای جام جهانی کوچک به میزبانی روسیه، در بازی مقابل فنلاند به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
کسب کاپ بازیکن پدیده لیگ برتر سال ۹۱–۹۲
اولین گل اروپایی باشگاه روستوف روسیه

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/1381855/سعید-عزت-اللهی/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.