تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سید محمد بطحایی

مطالب خواندنی:

بیوگرافی

سیدمحمد بطحایی (متولد ۱۳۴۲ در تهران) سیاست‌گذار ایرانی و وزیر آموزش و پرورش ایران است. او رئیس مرکز ملی نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه کشور و سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران نیز هست.او پیش از این قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بوده‌است.
 
 
فعالیت ها
 
او سال‌ها معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش، مهم‌ترین نهاد قانون‌گذاری در وزارتخانه بوده و همچنین معاونت برنامه‌ریزی و نظارت در دفتر ستادی، مسئول آموزش در سرپرستی مدارس خارج از کشور، مدیریت واحدهای آموزشی، معلمی، دبیری و امور تربیتی را نیز در کارنامه خود دارد.
عضویت در کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های برنامه‌ریزی درسی، برنامه‌های توسعه، پژوهش‌های آموزشی و مشارکت در ده‌ها طرح پژوهشی و مطالعاتی در حوزهٔ آموزش و پرورش از دیگر سوابق وی می‌باشد.
همچنین او در کارنامه خود تدریس دروس روش تحقیق، مدیریت، سنجش و ارزشیابی در دوره‌های آموزش عالی را نیز دارد.
 
 
تحصیلات
 
سید محمد بطحایی دارای مدرک کارشناسی برنامه‌ریزی آموزشی و کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی است.
 
 
وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم
 
با آغاز به کار دولت دوم حسن روحانی، بطحایی به عنوان وزیر وزارت آموزش و پرورش دولت دوازدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شد و با ۲۳۸ رای موافق، ۳۸ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم برگزیده شد. وی در این دورهٔ وزارتش قصد حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان را داشت.
 
 

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/1305469/سید-محمد-بطحایی/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.