تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سینا سرلک

مطالب خواندنی:

بیوگرافی
 
سینا سرلک (زاده ۶ آبان ۱۳۶۱، الیگودرز)، خواننده موسیقی سنتی ایرانی است. وی مدتی خواننده ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی بود. علاوه بر آن زمانی که نادر مشایخی به عنوان رهبر در ارکستر سمفونیک تهران فعالیت داشت؛ با این ارکستر همکاری می‌کرد. وی همچنین در ارکستر پایور نیز فعالیت داشت. وی در همخوانی چند ترک با محسن چاوشی در مجموعۀ شهرزاد مانند «کجایی» و «افسار» در جامعه به شهرت رسید. علاوه بر آن او با ارکستر ملل به سرپرستی پیمان سلطانی همکاری داشته‌است.

تحصیلات

وی فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران است، از شاگردان استاد محمدرضا شجریان می باشد.
 
 
زندگی حرفه‌ای
 
وی موسیقی را از دوران کودکی زیر نظر پدر و با ملودی‌های محلی بختیاری (موسیقی لری) آغاز کرد. در هفت سالگی در سریال تلویزیونی «شاخه طوبی» که از شبکه یک سیما پخش می‌شد، ترانه‌ای محلی خواند. پس از آن به صورت جدی به فراگیری موسیقی پرداخت. ساز تنبک را در شهرستان الیگودرز و با حسن رضایی شروع کرد و برای تکمیل به اصفهان آمد و از آموزه‌های جمشید محبی استفاده کرد و سپس مدت شش سال نزد ناصر فرهنگ‌فر بود. او در چندین دوره جشنواره موسیقی فجر مقام اول آواز و تنبک را کسب کرد. بعد از مدتی از سوی قربان سلیمانی به محمدرضا شجریان معرفی شد و به مدت هشت سال ردیف‌های آوازی و تکنیک‌های صداسازی را در محضر او آموخت. در کنار آواز و تنبک مدتی هم نزد کیوان ساکت تار آموخت. وی در اسفند ماه سال ۱۳۸۲ از طرف سازمان ملی جوانان به عنوان جوان نمونه در حوزه هنر انتخاب شد.
 
 
موسیقی شناسی
 

آلبوم‌ها
 
۱۳۸۸ راه و ماه
۱۳۸۸ بیگاه
۱۳۸۸ یکیست
۱۳۸۸ رومی ۲
۱۳۸۸ چشم‌هایم تیام (به گویش بختیاری)
۱۳۸۹ پریچهره
۱۳۸۹ فرزند ایران
۱۳۸۹ افسانه عشق
۱۳۸۹ منطق عشق
۱۳۸۹ فکر و فریاد
۱۳۹۰ بوی مهر
۱۳۹۱ فردای دگر
۱۳۹۱ ظهیر ( عاشقانه لیلی و مجنون )
۱۳۹۱ موج سودا
۱۳۹۱ کوک کولی
۱۳۹۱ رومی ۳
۱۳۹۲ بی منت می
۱۳۹۲ کی می‌رسد بابان
۱۳۹۳ اشکی در گذرگاه تاریخ
۱۳۹۳ زیر باران
۱۳۹۳ جرس
۱۳۹۴ دلبر طناز
۱۳۹۴ جرس
۱۳۹۵ در بند تو آزادم
 
 
تک‌آهنگ
 
سینا سرلک پس از همکاری با مجموعه شهرزاد قطعه تنها امید زندگی را برای این مجموعه خواند.
 
 
سرقت ادبی
 
در سال ۱۳۹۶ در پی شکایت اردلان سرفراز از سینا سرلک به دلیل اجرای قطعه برخیز، دادگاه بدوی کیفری تهران وی را به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. این ترانه سروده سرفراز است و پیش از این با نام محتاج توسط ابی خوانده شده بود. سرلک این ترانه را در مجموعه نمایش خانگی شهرزاد بازخوانی کرده‌است.

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/603305/سینا-سرلک/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.