تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه علی زند وکیلی

مطالب خواندنی:

بیوگرافی
 

علی زند وکیلی (زاده ٢٥ بهمن ۱۳۶۵ شیراز) خواننده و نوازنده است.
 
فعالیت‌ هنری
 
فعالیت‌ هنری خود را از سه سالگی با نواختن تنبک و آواز همراه علی کلک (رشیدی) شروع کرد و در سال ۱۳۷۷ به هنرستان موسیقی شیراز وارد شد و نواختن سنتور و پیانو را آموخت. سال ۱۳۸۱ به هنرستان موسیقی تهران وارد و از همان هنرستان فارغ‌التحصیل شد و در حال حاضر کارشناس موسیقی می‌باشد.
وی به همراه برادر خود، محمد زند وکیلی و میلاد ذبیحی گروهی را تحت عنوان زند بند تأسیس کرد. علاوه بر آن سابقه همکاری با گروه‌های دنگ شو، خموش، طلوع، نغمه کیمیا، شروند و گلبانگ را دارد و کنسرتهایی نیز به همراه این گروه‌ها برگزار کرده است.
از جمله کارهای شاخص وی می‌توان به تیتراژ مجموعه‌های دزد و پلیس، پژمان (آخر قصه) و شاهگوش (زهره) و زیر پای مادر (آخرین رویا) اشاره کرد. او در زمستان ۱۳۹۲ آلبومی را تحت عنوان عبور از مه در ژانر سنتی با اشعاری از حافظ، زهرا پناهی، حسین منزوی و وحشی بافقی در ۱۴ قطعه منتشر کرد. علی زند وکیلی در بهمن ۱۳۹۳ در اختتامیه جشنواره فیلم فجر به همراه مهران مدیری آهنگ‌های ناردونه و رفتی را به صورت زنده اجرا کرد و بسیار از این اجرای او استقبال شد. علی زند وکیلی در سی امین جشنواره موسیقی فجر در شیراز در ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۳ به اجرای برنامه پرداخت.
 
 
آلبوم‌ها
 
میان تاریکی – ۱۳۹۰ (به همراه بابک غسالی)
عبور از مه – ۱۳۹۲ (به همراه هامون بهرامی مقدم)
دشت جنون – ۱۳۹۴
همنشین درد – ۱۳۹۴
یادی به رنگ امروز – ۱۳۹۴
تماشای صبا – ۱۳۹۴
چون رقص آب – ۱۳۹۴
رؤیای بی تکرار – ۱۳۹۵
 

اصالت لرستانی

در شامگاه بیست و دوم تیرماه، کنسرت علی زند وکیلی در سالن بانک صادرات خرم‌آباد با استقبال خوبی برگزار شد. در طول برگزاری این کنسرت بود که وی اصالت خود را لرستانی خواند و اعلام کرد پدرش لرستانی و اهل شهرستان پلدختر است و خود متولد شیراز است.
 

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/1384102/علی-زند-وکیلی/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.