تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فاطمه مقیمی

سیده فاطمه مقیمی (زادهٔ شهریور ۱۳۳۷ تهران) کارآفرین ایرانی، اولین پرزیدنت سازمان جهانی تبلیغات IAA در ایران، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و صنعت و معدن تهران است. او دارای مدرک دکترای مارکتینگ ومهندسی راه و ساختمان، مؤسس و مدیر عامل شرکت حمل و نقل بین‌الملل سدیدبار است و در کارگروه‌های مرتبط با موضوع حمل‌ونقل همکاری‌های زیادی دارد.

او در سال ۱۳۵۸ در یک شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی ابتدا در بخش ترجمه و بعد در بخش کامیون داری شروع به کار کرد و مدت سه سال در آن شرکت بود. در سال ۱۳۶۱ تصمیم به کار مستقل گرفت که این تصمیم تا مرحلهٔ اجرایی شدن دو سال طول کشید و در سال ۱۳۶۳ اولین شرکت خود را به ثبت رساند، از همان زمان تاکنون بدون وقفه در رشته‌های مختلف به تحصیل و تدریس و کارآفرینی و امورعام المنفعه مبتنی بر کارآفرینی پرداخته است.

چندی پیش، در وب‌گاه‌های خبری، فهرستی از میلیاردرهای ایرانی منتشر شد که فاطمه مقیمی هم در این فهرست قرار داشت. او در گفتگویی، با اعتراض به این عنوان، گفت پولدارترین زن ایران نیست و یک زندگی کاملاً معمولی دارد. او در مصاحبه‌ای دیگر اعلام کرد آنچنان که همه تصور می‌کنند سرمایهٔ مالی ندارم، ولی مولتی‌میلیاردم.

رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد، بنیانگذاران مجموعه کتاب‌های «کارآفرینان بزرگ ایرانی»، زندگینامهٔ سیده فاطمه مقیمی را با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان کتابی درسی تحت عنوان کارآفرینی به شیوهٔ سیده فاطمه مقیمی، اولین بانوی بنیانگذار صنعت حمل و نقل و کشتیرانی خصوصی در ایران نوشته و منتشر نموده‌اند. فاطمه مقیمی، هم‌اکنون عضو شورای دبیران و مشاوران مجلهٔ پنجرهٔ خلاقیت نیز هست و مقالاتی از او در زمینهٔ کارآفرینی بانوان در این مجله منتشر می‌شود.

انتخابات مجلس :

سیده فاطمه مقیمی در روز اول دی ماه سال ۹۴ با حضور در وزارت کشور برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام کرد. مقیمی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.