تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مهدی یغمایی

مطالب خواندنی:

بیوگرافی
 
مهدی یغمایی (زاده ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۵۵ در مشهد) خوانندهٔ سبک پاپ، نوازنده، تنظیم‌کننده و آهنگساز ایرانی است.
 
 
زندگی‌نامه
 
پدرش خیاط ماهری در شهرستان شاهرود بود. وی درهمان سالهای نوجوانی استعداد خواندن را درخود کشف کرد و پرورش داد تااینکه ازسال ۱۳۷۲ نواختن پیانو و خواندن آواز سنتی را شروع کرد. وی بعد از سال‌ها تلاش در به دست آوردن تجربه درخواندن آواز سنتی به آرامی تصمیم خود را درتغییر سبک خوانندگی عملی کرد تا اینکه درسال ۱۳۸۰ با توجه به داشتن مهارت کامل درخواندن آواز سنتی با سبکی نو و جدا از موسیقی سنتی پا به عرصه موسیقی ایران به صورت حرفه‌ای نهاد. ناگفته نماند که وی درسال ۱۳۷۴ شروع به تحصیل در دانشگاه شاهرود نمود ودرسال ۱۳۷۹ تحصیلات دانشگاهی خود را دررشته شیمی به پایان رساند. یغمایی ابتدا همکاری خود را با گروه ژوان آغاز نمود و در همین راستا آلبومی شامل ۱۲ قطعه موسیقی که از جمله معروفترین آن‌ها می‌توان به دختر بهار؛ سایه؛ دلم تنگه؛ ستاره جون و .. اشاره نمود را منتشر کردند؛ و همچنین صادق یغمایی حرفه برادر را در شاهرود ادامه می‌دهد.
 
 
فعالیت‌ها
 
عضویت در گروه ژوان
عضو هیئت داوری در مسابقهٔ تلویزیونی ” شب کوک “
مهدی یغمایی در مسابقه تلویزیونی ” شب کوک ” که یک مسابقهٔ خوانندگی و کشف صدا بود و از شبکه تلویزیونی نسیم در تابستان ۱۳۹۴ پخش آن آغاز شد به عنوان یکی از اعضای هیئت داوری این مسابقه در کنار پوریا حیدری و فریدون آسرایی و فرهاد برنجان مشارکت داشت.
 
 
آلبوم مناسبتی سلام آقا
 
آلبوم سلام آقا کاری گروهی و مناسبتی به مناسبت محرم الحرام سال ۱۳۸۸ که با صدای مهدی یغمایی؛ و چندتن دیگر از خوانندگان کشور منتشر شد. در این آلبوم؛ خوانندگی ۴ قطعه به نام‌های گل پرپر؛ ماه قبیله؛ شام غریبان؛ باحسین به عهده مهدی یغمایی بود که آهنگسازی گل پرپر و شام غریبان نیز بر عهده وی بود.
 
همکاری به عنوان خواننده در فیلم دوباره عاشقی (دوباره عاشقی – حلالت می‌کنم – حلالم کن)
 
بر عهده گرفتن تیتراژ آغازین برنامه ماه عسل ۹۰ (حس می‌کنم تورو) در رمضان سال ۱۳۹۰ (شبکه سه)
 
خوانندگی یغمایی در آلبوم مناسبتی دلصدا در کنار چند تن از خوانندگان دیگر و ارائه قطعه خاطره که آهنگسازی این قطعه نیز بر عهده وی بود.
 
 
تک‌آهنگ‌ها
 
اتفاق
اگه بد شد
پاییز تنهایی
خاص
تیتراژ سریال ستاره‌های سربی شبکه ۲
بخواب آروم (به یاد مرتضی پاشایی)
حس می‌کنم تو رو (تیتراژ برنامهٔ تلویزیونی ماه عسل ۱۳۹۰)
تو بردی
خاک تن خسته (به یاد سالروز آزادی خرمشهر)
مهمون شب (تیتراژ برنامه آن دم که شب شود – رادیو)
تو با منی
حال عجیب
چه کردی.. !
صبح فروردین (نوروز ۱۳۹۲)
خاطره
سیب دنیا
شبهای جنون من
برادر
منو آروم کن
من عاشقت شدم (برنده تندیس بهترین تیتراژ سه ستاره ۱۳۹۵)
 
 
آهنگسازی برای خوانندگان
 
مهدی یغمایی، به مناسبت در گذشت «مرتضی پاشایی» قطعه «بخواب آروم» را تقدیم این هنرمند دوست داشتنی کرد. ترانه این اثر را «علی حسین پور» سروده و تنظیم آن را «پورزاد اعلایی» بر عهده داشته‌است. آهنگسازی این قطعه را خود مهدی یغمایی انجام داده‌است. ملودی قطعه زیبای محمد اصفهانی به نام تکیه بر باد.

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/1384228/مهدی-یغمایی/

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.