تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه کریم انصاری فرد

مطالب خواندنی:

بیوگرافی

کریم انصاری فرد متولد ۱۴ فروردین ۱۳۶۹ در اردبیل می باشد. او هم‌اکنون عضو باشگاه المپیاکوس و بازیکن پیشین تراکتورسازی تبریز، سایپای البرز و پرسپولیس تهران است.
علی دایی معرف وی به سطح نخست فوتبال ایران است. کریم انصاری‌فرد از معدود بازیکنانی است که تمام رده‌های تیم ملی را تجربه کرده‌است. وی همچنین در نخستین بازی ملی خود در رده بزرگسالان در برابر تیم ملی ایسلند تنها گل بازی و نخستین گل ملی خود را ثبت نمود. کریم انصاری‌فرد تک گل بازی ایران – کره‌شمالی در مسابقات جام قهرمانی آسیا در قطر(۲۰۱۱) را به ثمر رساند.
 
 
باشگاه‌ها
 
سایپا
 
در یکی از اردوهای تدارکاتی سایپا در اردبیل، زادگاه کریم، او توسط علی دایی، مربی ارشد، تحت آموزش قرار گرفت و در آکادمی جوانان باشگاه سایپا پذیرفته شد. بعد از مدتی او به تیم اصلی راه یافت و ۱۳۱ بازی رسمی در لیگ برتر خلیج فارس و ۵۵ گل حاصل کار او در سایپا بود. او در سایپا پیشنهادات خارجی خوبی داشت که به‌دلیل مشکلاتی انتقال او انجام نشد.
 
 
پرسپولیس
 
پس از درخشش در سایپا، در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۲ کریم انصاری‌فرد با قراردادی سه‌ساله رسماً به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او در پرسپولیس شماره ۹ را پوشید. همچنین نخستین گل خود را در یک بازی قبل از فصل با آلومینیوم به ثمر رساند. نخستین بازی رسمی او برای پرسپولیس در یک مسابقه برابر صنعت نفت بود و گل اول رسمی‌اش را نیز در برابر گهر زاگرس به ثمر رساند. او اولین هت تریک خود را به عنوان بازیکن پرسپولیس در برابر پیکان تهران انجام داد.
کریم انصاری‌فرد در رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران در برابر ملوان نیز هتریک دیگری کرد. او همچنین گل نخست پرسپولیس را در فینال جام حذفی به ثمر رساند. در ابتدای فصل، انصاری فرد ابتدا تصمیم گرفت تا در پرسپولیس با وجود پیشنهادهایی از سپاهان، تراکتور سازی و دو مشتری لیگ امارات متحده عربی بماند؛ اما در پایان از پرسپولیس به‌همراه سرمربی این تیم جدا شد.
 
 
تراکتورسازی
 
کریم انصاری‌فرد در ۲۳ تیر ۱۳۹۲ به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست. پس از پیوستن وی به تراکتورسازی تبریز به دلیل ارسال نشدن به موقع مدارک به سازمان لیگ، وی از هم‌راهی این تیم در بازی نخست لیگ برتر ایران جا ماند. پس از آن، برخی خبرگزاری‌ها به دلیل فسخ نشدن به موقع قرارداد انصاری‌فرد با پرسپولیس خبر از محرومیت وی تا نیم‌فصل نخست دادند. به هر روی، وی توانست در دومین بازی تیم تراکتورسازی در لیگ برتر برابر گسترش فولاد، حضور داشته باشد. نخستین گل انصاری‌فرد برای تیم تراکتورسازی تبریز برابر تیم ذوب آهن به ثمر رسید.
 
 
اوساسونا
 
کریم انصاری‌فرد با قراردادی دوساله به باشگاه فوتبال اوساسونا پیوست؛ ارگان خبری باشگاه اوساسونا، عکسی از کریم انصاری‌فرد با پیراهن پرسپولیس منتشر کرد و در مورد این بازیکن، توضیحاتی داد و شماره او را ۱۲ اعلام کرد.
 
 
پانیونیوس
 
در تابستان سال ۲۰۱۵ او با باشگاه فوتبال پانیونیوس در سوپر لیگ یونان به توافق رسید. ۴۴ بازی رسمی و ۱۴ گل حاصل کار او در این تیم بود.
 
 
المپیاکوس
 
کریم انصاری‌فرد با قراردادی به ارزش ۵۰۰ هزار یورو و به مدت ۳ فصل و نیم به تیم فوتبال المپیاکوس یونان پیوست. وی در فصل جاری با زدن ۱۷ گل بهترین گلزن المپیاکوس در سوپر لیگ فوتبال یونان لقب گرفت.
 
 
افتخارات
 
باشگاهی
 

قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران ۹۳–۹۲ به همراه تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز
قهرمانی سوپر لیگ فوتبال یونان ۱۷–۲۰۱۶ به همراه تیم فوتبال المپیاکوس
 
 
فردی
 
آقای گل لیگ برتر خلیج فارس
حضور در تیم سال لیگ برتر خلیج فارس
آقای گل فصل سوپر لیگ فوتبال یونان: ۲۰۱۵–۲۰۱۶

منبع: http://rasekhoon.net/mashahir/show/909762/کریم-انصاری-فرد/

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. با سلام و درود ممنون از محتوای مفیدی که درون وب سایت قرار میدین موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.