تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه احمد آزاد

با زندگینامه احمد آزاد همراه شوید

 

  • نام : احمد آزاد
  • نام اصلی : امیر شهریارخمکی
  • متولد : ۱۷ فروردین ۱۳۴۰ خمک شهرستان زابل
  • پیشه : خواننده اصیل، شاعر و آهنگساز، نوازنده
  • ملیت : ایرانی
  • همسر : مستانه آزاد

بیوگرافی احمد آزاد

بیوگرافی و عکسهای احمد آزاد خواننده و همسرش در ایرناک

بیوگرافی و عکسهای احمد آزاد خواننده و همسرش در ایرناک

احمد آزاد با نام خانوادگی اصلی امیر شهریار خمکی از خوانندگان مشهور ایرانی در سبک پاپ، سنتی و مردمی است. او متولد ۱۷ فروردین سال ۱۳۴۰ در روستای خمک شهرستان زابل می باشد.

دوران کودکی

احمد آزاد تا سنین قبل ازدبستان در روستای خمک زندگی میکرد و سپس همراه پدر و خانواده اش بنابه دلایل شغلی پدرش به اصفهان مهاجرت نمود.دوره دبستان ودبیرستان را در اصفهان سپری کرد و سپس درسال ۱۳۵۷ و قبل از انقلاب به خارج از کشور رفت.

آشنایی با موسیقی

آشنایی او با موسیقی ازدوران طفولیت و از طریق پدربزرگش بود .

آموزش سلفژ را نزد هوشنگ بهشتی و فراگیری ردیف‌ها و دستگاه‌های موسیقی ایران را نزد تاج اصفهانی آغاز کرد.

خروج از ایران

پس از خروج از ایران و زمانی که در رشته مهندسی برق به تحصیل اشتغال داشت تئوری موزیک را با لقمان ادهمی آغاز کرد.با آمدنسیاوش زندگانی به آمریکا با او همکاری و اجراء کنسرت نمود و همچنین به خواندن ردیف‌های موسیقی دوامی، میرزا عبدالله خان،محمود کریمی و دیگر استادان پرداخت.

همکاری با ایرج و گلپا

آشنایی بیشتر احمد آزاد با سبک موسیقی و روش خواندن و اجرای ردیف‌های موسیقی دستگاه اصفهان، پس از آمدن ایرج و گلپایگانیبه آمریکا و آشنایی با این دو موسیقیدان بود. او در زمینه‌ی هنر و موسیقی همه کاره و همه فن حریف است.

هم اینک او در شرکت میلشبار مشغول بکار است .

وی همچنین در دانشگاه‌های معتبر آمریکا به تحصیل در رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پرواز، خلبانی، دکترای متافیزیک، و روانشناس اجتماعی، هیپنوتیزم بالینی پرداخت.وی همچنین مجری برنامه بامداد آدینه نیز می باشد که در هر قسمت به گفتگو با یکی از چهره های موسیقی می پردازد.

وضعیت ازدواج و همسر احمد آزاد

احمد آزاد خواننده ازدواج کرده و متاهل است .

نام همسر وی مستانه آزاد می باشد.

آلبوم‌های احمد آزاد

خاتون – بگو آبادی کجاست – مست – موشرابی – ببین چه کردی – گوشه میخونه – منوصداکن عزیزم – پیاله – ساقی – بامن ازعشق بگو (با پروانه)
منبع سایت ایرناک
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. maina می گوید

    احمد جان میشه اینقدر پشت تلویزیون لاف نیایی بعد هم چه دل سنگس داشتی که در این چهل سال به خاطر درینگ درینگات حاضر نشدی بیایی پدرتو و همین خواهر برادرا تو ببینی مثلا الان فکر می کنی برد کردی دو روز دیگه میمیری دو لنگه تو میگیرند میندازند تو چاله های امریکا فکر می کنم کینه زیاد داری بدی زیادی داری خود بینی البته در خانوادتت زیاد هست جالبه چطور می تونی پشت دوربین اینقدر چاخان و دروغ بگی ماشاالله همه تون اعتماد به نفس زیادی دارید جلوی دیگران اینقدر چرت و پرت تعریف می کنید که فکر می کنید دیگران نمی فهمند چرا می فهمند ولی به رو نمیارند شما دیگران را نفهم فرض می کنید ولی نمیدونید که خودتون از بقیه نفهم تر هستید با اینهمه منم منم هم هیچی نیستید بزرگی ادمها به معرفتشونه که شما بویی نبردید بزرگی به شخصیت ادمهاست که شما ندارید شما هیچی ندارید فقط یک طبلی هستید که صدا میدید . فقط اینقدر دروغ نگو دونفر بلاخره می شناسند شما رو بهتون می خندند تو که نمیخواهی کسی بهت بخنده اینقدر هم کینه و پر بغض نباش چیزی دستگیرت نمیشه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.