تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه امیر غفور – والیبالیست

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

لطفا به این مطلب رای دهید

[رای ها : ۲ امتیاز : ۳]

بیوگرافی امیر غفور (زندگینامه ورزشکاران)

تیم ملی والیبال کشورمان در سال های اخیر صاحب یک نسل فوق العاده از والیبالیست هایی بوده که هر کدام از آن ها می توانند به تنهایی نتیجه یک بازی را تعیین کنند. یکی از این افراد که سرمربی های مختلف تیم ملی همیشه روی وی حسابی ویژه ای باز می کنند، امیر غفور می باشد. لازم به ذکر است که بازی های درخشان امیر غفور توانسته بیش از پیش رضایت علاقه مندان به این ورزش جذاب را جلب نماید.

امیر غفور والیبالیست تیم ملی کشورمان و از جمله معدود بازیکنانی است که بازی در رده های مختلف تیم ملی کشورمان را تجربه کرده است. غفور تاکنون در تیم های باشگاهی مختلفی از کشور بازی کرده و در مسابقات معتبری همچون جام باشگاه های آسیا، جام باشگاه های جهان و هم چنین جام جهانی و لیگ جهانی بازی کرده است. وی همواره از سوی مربیان مختلف تیم ملی والیبال ایران به ترکیب تیم ملی دعوت شده است و اگر مشکل خاصی از نظر مصدومیت نداشته باشد، غالبا جزو شش یار اصلی تیم ملی می باشد. بازی در تیم پیکان و کار کردن با مصطفی کارخانه باعث شد تا غفور پله های موفقیت را یکی پس از دیگری بپیماید. هم چنین غفور سابقه ی کار با مربیان خارجی بسیار بزرگی همچون خولیو ولاسکو، کواچ و کولاکویچ را در کارنامه ی ورزشی خود ثبت کرده است.

دوستان عزیز سایت آگاه باشیم در این مقاله قصد داریم نگاهی به زندگی نامه امیر غفور این بازیکن مشهور والیبال کشورمان بیاندازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

امیر غفور در تاریخ ۱۶ خرداد سال ۱۳۷۰ در شهر کاشان متولد شد. خانواده ی ورزشی امیر نقش بسیار مهمی در گرایش او به سمت ورزش والیبال داشتند. از سوی دیگر او از همان ابتدا علاقه ی خود به این ورزش را نشان داد و خیلی زود به تیم های باشگاهی آماتور راه پیدا کرد و در آن جا با نشان دادن عملکردی مناسب از خود موفق شد به ترکیب تیم باریج اسانس کاشان برسد.

امیر غفور در سنین نوجوانی بود که توانست بازی در این تیم معروف را تجربه کند. باریج اسانس که جزو کارخانه های مشهور شهر کاشان و استان اصفهان می باشد از جمله شرکت هایی است که برای سال های متمادی در لیگ کشور تیم داری می کند. امیر هم که فرصت مناسبی پیدا کرده بود، تصمیم گرفت توانایی های خودش را در ترکیب این تیم نشان دهد و در نتیجه به ترکیب تیم های پایه والیبال کشور راه پیدا کند.

امیر غفور در دوران مدرسه فقط والیبال را دنبال نکرد، بلکه ورزش های دیگری مثل هندبال و پینگ پنگ نیز از جمله فعالیت هایی بودند که در دوران تحصیل به صورت جدی آن ها را دنبال کرده بود. آن طور که خودش می گوید بهنام محمودی یکی از کسانی است که در رسیدن امیر به این مرحله از زندگی نقش مهمی داشته است.

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

آغاز فعالیت حرفه ای

بازی چشم گیر امیر غفور در تیم باریج اسانس کاشان باعث شد تا همه ی نگاه ها به سمت او جلب شود، اما در این میان شاید بتوانیم خولیو ولاسکو را مهم ترین شخصی بدانیم که استعداد واقعی غفور را شناسایی کرد. ولاسکو که یکی از بهترین و شناخته شده ترین مربیان والیبال جهان می باشد، در طول فعالیتش در ایران توانست استعدادهای زیادی را کشف کرده و آن ها را به دنیای والیبال تزریق کند. امیر غفور نیز یکی از همین والیبالیست ها بود که تحت نظر ولاسکو رشد کرد و به بازیکن اصلی تیم ملی کشورمان تبدیل شد. گرچه با توجه به آن که در اوایل حضور او در تیم ملی، شهرام محمودی، برادر بهنام محمودی در اوج قرار داشت به امیر فرصت کمتری می رسید، اما او در همین فرصت های کم سعی می کرد توانایی های خودش را ثابت کند؛ در نتیجه رفته رفته به یکی از بازیکنان فیکس تیم ملی تبدیل شود.

ورود کواچ و انتخاب غفور به عنوان یار اصلی تیم

ورود کواچ به کشورمان و قرار گرفتن او در نیمکت مربیگری تیم ملی والیبال ایران برای امیر غفور خوش یمن بود. او که اعتقاد زیادی به غفور داشت از او به عنوان پشت خط زن استفاده می کرد. امیر نیز تصمیم گرفت تا نتیجه ی اعتماد کواچ را به بهترین صورت بدهد. او در دیدارهای مختلف لیگ جهانی و به خصوص در دیدار تیم ملی با آمریکا توانست امتیازهای زیادی را کسب کند. این عملکرد خوب از سوی امیر غفور باعث نیمکت نشینی شهرام محمودی شد. از سوی دیگر سرویس های پرشی که امیر به توپ وارد می کرد یکی از نقاط قوت بازی او نسبت به شهرام محمودی بود و با توجه به آن که در سطح اول والیبال دنیا استفاده از سرویس های جهشی منسوخ شده است، کواچ تصمیم گرفت تا غفور را به عنوان بازیکن اصلی تیم خود در نظر بگیرد و به محمودی فقط به عنوان یک بازیکن جانشین بازی دهد.

امیر غفور تنها با ۲۲ سال سن موفق شد جایگاه شهرام محمودی آماده را در تیم ملی تصاحب کند و به یکی از آماده ترین بازیکنان والیبال کشور تبدیل شود. گرچه برخی معتقدند مصدومیت شهرام محمودی در قرار گرفتن امیر غفور در ترکیب اصلی تیم ملی بی تاثیر نبوده است.

زندگینامه امیر غفور,زندگینامه امیر غفور والیبالیست,زندگینامه ورزشکاران

زندگی شخصی امیر غفور

امیر غفور بازیکن کم حاشیه ای است و زیاد دوست ندارد اطلاعات زندگی شخصی اش به بیرون درز کند. با این حال در یکی از مصاحبه های خود به گفتگو درباره ی خودش و شرایط خانواده و حاشیه های زندگی اش پرداخت که در ادامه مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

اولین چیزی که در مورد هر فردی که مشهور می شود، مطرح می گردد مسئله ی ازدواج او می باشد. در مورد امیر غفور نیز شایعه های بسیاری وجود دارد اما او در حال حاضر مجرد می باشد و تا زمان نگارش این مطلب نیز خبری از ازدواج او به صورت رسمی منتشر نشده است.

امیر غفور می گوید به شیطنت کردن علاقه ی بسیاری دارد و معمولا در سفرهای همراه تیم ملی با بچه های تیم شوخی می کند؛ مثلا بر روی چمدان آن ها می نشیند و اجازه نمی دهد چمدان را بردارند یا این که از خاطره ی خود در مورد شنا کردن در دریا آن همآن هم در فصل سرد زمستان می گوید.

به مسافرت علاه زیادی دارد و تاکنون حدود ۵۰ سفر خارجی داشته است و از ۳۰ تا ۴۰ کشور مختلف دیدن کرده است. خودش کشورهای روسیه و لهستان را بیشتر دوست دارد چون هم فرهنگ مردم و سیستم این کشورها را می پسندد و هم مسابقات خوبی در آن ها داشته اشت.

عکس های امیر غفور

عکس های امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

افتخارات امیر غفور,بیوگرافی امیر غفور,دوران کودکی و نوجوانی امیر غفور

جوایز و افتخارات امیر غفور

انتخاب به عنوان بهترین اسپک زن در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳

کسب عنوان یکی از ستاره های تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۴

کسب عنوان یکی از ستارگان تیم ملی ایران در مسابقات انتخابی المپیک ۱۳۹۱

تیم های باشگاهی امیر غفور

باریج اسانس کاشان – از فصل 2009 تا 2014

متین ورامین – از فصل 2014 تا 2015

پیکان – از فصل 2015 تا 2017

سایپا – در فصل کنونی


ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.