تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه تارا تیبا

تارا تیبا، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی، زاده ۱۳۶۳ در تهران، ایران است.

او که در ایران در رشتهٔ معماری تحصیل کرده‌است، در سال ۲۰۱۲ به استرالیا مهاجرت کرد. او ابتدا در گروه درآمد عضو بود ولی پس از آن گروه شخصی خود به نام تارا تیبا را ایجاد کرد.

آغاز کار هنری

تارا تیبا در سن هشت یا نه سالگی از طریق نواختن ویلون با موسیقی کلاسیک آشنا شد. با وجود علاقه به نواختن پیانو، چندین سال با مخالفت خانواده در این زمینه مواجه شد. ۱۲ ساله بود که برای اولین بار صاحب یک پیانو شد و شروع به نواختن آن کرد. او ۶ سال با پیانو به موسیقی کلاسیک پرداخت. ۱۶ ساله بود که به یکباره به موسیقی سنتی ایرانی علاقه‌مند شد.

کودکی تارا تیبا

تارا تیبا در سال ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. فراگیری موسیقی را در کودکی با نوازندگی پیانو کلاسیک آغاز کرد. در شانزده سالگی در پی یادگیری ردیف دستگاهی موسیقی ایرانی نزد هنگامه اخوان رفت، که این دوره هفت سال به طول انجامید.

مهاجرت تارا تیبا

پس از پایان تحصیلش در رشته مهندسی معماری، تارا در سال ۱۳۹۰ به شهر پرت در استرالیا مهاجرت و در رشته آواز جاز تحصیل کرد. در سال ۱۳۹۲ گروه خودش را با همکاری موزیسین های ایرانی و جاز استرالیایی تشکیل داد.

موفقیت تارا تیبا

در طی مدت کوتاهی ، تارا تیبا به همراه گروهش کنسرتهای موفق متعددی برگزار کرده و در جشنواره هایی همچون جشنواره بین المللی پرت وجشنواره وومد حضوری درخشان داشته است. روزنامه ملی استرالیا از او به عنوان هنرمندی پیشرو یاد کرده است.

 

آوازخوانی و موسیقی سنتی تارا تیبا

مطالب خواندنی:

همایون خرم که استاد موسیقی مادر و خواهر وی بوده‌است، او را به هنگامه اخوان برای یادگیری موسیقی سنتی و آوازخوانی معرفی می‌کند. او ۷ سال در کنار هنگامه اخوان به یادگیری ردیف آوازی دستگاهی مشغول بود.

نقد تارا تیبا

محمد رضا درویشی در مورد او می‌گوید: تارا تیبا یک خواننده جوان و منحصر به فرد ایرانی‌ست. او بر طیف وسیعی از موسیقی تسلط دارد: از موسیقی سنتی تا موسیقی کلاسیک و جاز.
همایون خرم نیز صدای او را صدای قابل احترام خوانده‌است.

فعالیت های هنری تارا تیبا

ترانه‌ها:

اولین آلبوم خود را با کمک هوشیار خیام در سال ۱۳۸۹ اجرا کرد. اما به دلیل قوانین ایران که اجازهٔ تک‌خوانی زنان را نمی‌دهند، اجازهٔ انتشار به این آلبوم داده‌نشد. او که می‌خواست به کار خود در زمینهٔ موسیقی ادامه دهد در سال ۲۰۱۲ ایران به مقصد استرالیا ترک کرد. در استرالیا او روی آلبوم رویای ایرانی کار می‌کند که قرار بوده تا آخر سال ۲۰۱۳ وارد بازار شود. معروف ترین ترانهٔ او ترانهٔ پاییز است که بر اساس آهنگی فرانسوی به نام برگ‌های پاییزی ساخته شده‌است.

آلبوم ها:

رویای ایرانی
آینه
لیلی
هدیه

آینه :
Ayeneh.mp3
Ghasedak.mp3
Bad Byari.mp3
Seda-ye Ashena.mp3
Sargozasht.mp3
Bahar.mp3

لیلی :
Leili Kojaei -.mp3
Bandari.mp3
Jadeh e Eshgh.mp3
Sadeh.mp3
Agha Bala-Sar.mp3
Dokhtar e Mashreghi.mp3
Farda.mp3
Areh Aasheghet Manam.mp3

هدیه :
Mitarsam Ashegh Besham.mp3
Khabe Bandar.mp3
Atr.mp3
Hediyeh (Gift).mp3
Mosafer.mp3
Chera Yadam Nadadi.mp3
Velam Kon.mp3
Xmas In Lasvegas.mp3
Ma Gol Zadim.mp3

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.