تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه حسن شماعی زاده

حسن شماعی‌زاده در یک اذر سال 1322 در اصفهان چشم به جهان گشود. آهنگساز، خواننده قدیمی، ساکسوفون‌ نواز و اهنگ سرای موزیک پاپ ایرانی است.

زندگینامه حسن شماعی زاده

حسن شماعی‌زاده در یک اذر سال ۱۳۲۲ در اصفهان چشم به جهان گشود. آهنگساز، خواننده قدیمی، ساکسوفون‌ نواز و اهنگ سرای موزیک پاپ ایرانی است. بعضی از بهترین موزیک های موسیقی پاپ ایرانی که به دست خوانندگانی معروف مثل معین ، داریوش، گوگوش ، ابی، لیلا فروهر، عارف و… ارائه شده‌اند، از ساخته‌های این هنرمند قدیمی بوده‌است. این خواننده قدیمی بعد از انقلاب ۱۳۵۷ در کنار خانواده‌اش به آمریکا سفر کرد و در آنجا هم به فعالیت هایش ادامه داد.کار های او معمولا با تنظیم دیگر موزیسین‌های ایرانی پخش شده است.

زندگینامه حسن شماعی زاده

شروع خوانندگی این هنرمند قدیمی

حسن شماعی‌ زاده خوانندگی را از سال ۱۳۵۲ شروع کرد. این رویداد در برنامهٔ تلوزیونی زندهٔ چشمک در واسین جمعهٔ مرداد ماه ۱۳۵۲ و به گفتهٔ این خواننده قدیمی به پشنهاد مردم روی داد. در آن برنامه که گوگوش، اردلان سرفراز و واروژان هم بودند، شماعی‌ زاده اهنگ «مرداب» را با ترانه اردلان سرفراز و تنظیم واروژان خواند. اهنگی که تبدیل به یکی از معروف تریناهنگ های زمان خود شد و حدود ۱۹۸ هزار صفحه از آن فروش رفت، که در نوع خود رکورد فوق العاده ای برای این خواننده قدیمی بود.

زندگینامه حسن شماعی زاده

خوانندگی او توجه‌ها را به خود جلب کرد و پس از مرداب، شماعی‌زاده ترانه‌های پرمخاطب دیگری را نیز ساخت و اجرا کرد که «اقاقی» با ترانه‌ای از شهیار قنبری یکی از آنهاست که در سال ۱۳۵۴ منتشر شد. در سال ۱۳۵۴ شماعی‌زاده در یک نظرسنجی از سوی مجلهٔ زن روز به عنوان بهترین خواننده مرد سال شناخته شد و در همان نظرسنجی با حدود ۵۰ هزار رأی بهترین آهنگساز سال شناخته شد.

رفتار روز مره و شخصی این خواننده قدیمی

از بین کارهایی که بنا کرده، ترانه «خونه» را بخاطر شکل ملودی و حرکت‌های آن بیشتر از کارهای دیگرش دوست دارد.از میان هنرمندانی که با آنها همکاری کرده، با گوگوش بسیار راحت بوده و در اهنگ هایی که در لس‌آنجلس ارائه دادخ از معین راضی است. از میان ترانه ‌سراها همیشه از اردلان سرفراز خوب گفته و به بیژن سمندر بسیار احترام میگذارد.

زندگینامه حسن شماعی زاده

در بین بقیه آهنگسازان کارهای سیاوش قمیشی و پرویز مقصدی را دوست دارد. در مورد حمیرا نظری جالب دارد نظر او این است: از نظر مسلط بودن بر حنجره و توانایی خواندن و زیبا خواندن در خاور میانه تک است.مرسی که تا پایان بیوگرافی حسن شماعی زاده با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا نماگرد
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.