تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه دارا حیایی

دارا حیایی فرزند بازیگر توانا و نام آشنای سینما و تلویزیون یعنی امین حیایی، از جمله بازیگران جوان و آینده دار ایرانی به شمار می آید. دارا حیایی متولد ۱۱ شهریور ماه سال ۱۳۷۲ شمسی در شهر تهران می باشد.

درباره دارا بد نیست بدانید او فرزند امین حیایی از همسر اول خود، یعنی مونا بانکی پور است! لازم به بیان است پدر و مادر دارا، هر دو بازیگرانی صاحب نام هستند!البته مادر حیایی سال های زیادی است که نقش خاصی را ایفا نکرده است.

مونا بانکی پور در سال ۱۳۷۱ شمسی با امین حیایی که در آن هنگام ۲۲ سال بیشتر نداشت و هنوز در ابتدای راه بازیگری بود، ازدواج کرد. این زندگی مشترک، سرانجام خوبی نداشت! بانکی پور در سال ۱۳۷۵ شمسی از امین جدا شد و حضانت دارا را خود به عهده گرفت! مونا به همراه پسر خود، یعنی دارا سال ها در خارج از ایران زندگی کرد و چند سال پیش به ایران بازگشتند.

دارا و ورود به عرصه بازیگری

دارا در ابتدا به سبب چهره ی خاص خود، از دنیای مدلینگ وارد عرصه بازیگری شد و حالا تلاش دارد جا، پای شهرت و اعتبار پدر بگذارد! شاید او را در بعضی از بیلبوردهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات شرکت مزمز دیده باشید.

دارا علاقه ی فوق العاده زیادی به بازیگری و ایفای نقش داشت! حتی بد نیست بدانید فرزانه داوری ، مادربزرگ او نیز یکی از بازیگران قبل از انقلاب بوده است! فرزانه داوری پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در یک یا دو فیلم مانند فیلم ” پرواز در قفس ” به کارگردانی حبیب کاوش بازی کرد، اما پس از آن بازیگری را کنار گذاشت.

جالب است بدانید امین حیایی به او پیشنهاد کرد که در کلاس های بازیگری و همچنین فن بیان حضور پیدا کند و با مطالعه و دانش لازم و کافی، وارد این عرصه شود و برای آن، بسیار تلاش کند. دارا حیایی در سال ۱۳۹۵ شمسی و به دعوت حمید نعمت الله؛ کارگردان فیلم ” شعله ور ” به صورت حرفه ای پس از تست بازیگری، در کنار پدر خود در این فیلم بازی کرد و مورد تحسین منتقدان نیز قرار گرفت.

دارا درباره حضور خود در فیلم ” شعله ور ” چنین می گوید: ” من به صورت مستقیم از سوی حمید نعمت الله برای این نقش انتخاب شدم و در این میان پدر و پسر بودن دو شخصیت اول برای کارگردان مهم بود! من برای این نقش تست بازیگری دادم و این طور نبود که پدرم باعث انتخاب من در این فیلم باشد! “

مطالب خواندنی:

فیلم سینمایی ” شعله‌ ور ” به کارگردانی حمید نعمت‌ الله ، به تهیه‌ کنندگی محمدرضا شفیعی و به نویسندگی هادی مقدم‌ دوست و حمید نعمت‌ الله محصول سال ۱۳۹۵ شمسی می باشد. نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بوده است.

دارا حیایی در مصاحبه ای درباره حاشیه های پیش آمده درباره خود گفت: ” شک نکنید نام امین حیایی نام بزرگی است، ولی این را بدانید می خواهم از تجربیات پدرم استفاده کنم و نه از اسم او! هیچ وقت نمی خواهم پشت نام پدرم کار کنم. “

او در ادامه می گوید: ” من از تمام تجربیات پدر خود، امین حیایی استفاده می کنم و سعی کرده ام به عنوان یک بازیگر، تمام رفتار و حرکات خود را اصلاح کنم. برای من، به اسم و سلبریتی تبدیل شدن، اهمیتی ندارد! نمی خواهم همیشه روی پرده سینما باشم، اما از من به بدی یاد شود! می خواهم در آینده حتی اگر یک کار می کنم، آن کار قابل دفاع و ارزشمند باشد. “

دارا حیایی و حضور در سریال تلویزیونی ” از سرنوشت “

سریال تلویزیونی” از سرنوشت ” به کارگردانی محمد مهدی سلطانی و علیرضا بذرافشان و به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما می باشد که در سه فصل تولید شده است. لازم به بیان است دارا حیایی در این سریال تلویزیونی، در نقش ” هاشم ” به ایفای نقش پرداخته است.

داستان سریال تلویزیونی ۵۰ قسمتی” از سرنوشت ” پیرامون سرنوشت دو کودک از سنین کم تا سنین جوانی است و زندگی آن ها را در پرورشگاه نشان می دهد! محوریت این سریال تلویزیونی، امید بخشی و تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوها است.

مجید واشقانی، کامران تفتی، لیلا بلوکات، مریم کاظمی، فریبا نادری، علیرضا استادی، مهدی صبائی، مائده طهماسبی و علیرضا آرا از دیگر بازیگرانی هستند که در دو فصل این سریال به ایفای نقش می پردازند.

زندگی شخی دارا حیایی

دارا هنوز ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.