تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سردار آزمون – فوتبالیست

سردار آزمون ، ستاره فوتبال ایران

پادکست زندگینامه سردار آزمون فوتبالیست

 

بیوگرافی سردار آزمون (زندگینامه ورزشکاران)

سردار آزمون یکی از ورزشکاران توانمند و خوش آتیه ی تیم ملی فوتبال در رده های نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان است، که در پست مهاجم بازی می کند و در کارنامه ی خود سابقه حضور در تیم های اتکا گرگان و سپاهان اصفهان را دارد.

دوستان عزیز سایت مشاهیر تاریخ ما ، برای آشنایی بیشتر و اطلاع از زندگی نامه سردار آزمون با ما همراه باشید.

افتخارات سردار آزمون,بیو گرافی کامل سردار آزمون,بیوگراف سردار آزمون

دوران کودکی و عکس‌های دیده نشده کودکی سردار 

در شرح زندگینامه ی سردار آزمون این گونه آمده است که وی در ۱۱ دی ماه ۱۳۷۳ در گنبدکاووس واقع در استان گیلان به دنیا آمد. او یک ترکمن اصیل است که به این اصالت افتخار می کند. پدرش «خلیل آزمون» بازیکن سابق والیبال است که در حال حاضر به مربی گری والیبال مشغول است. مادرش خانه دار است و تنها یک خواهر به نام سولماز دارد.

خردسالی سردار آزمون
خردسالی سردار آزمون

پدر و مادر سردار، ابتدا می خواستند نام او را پژمان بگذارند. اما پدربزرگ او مانع شد. چون عقیده داشته است نام پژمان که معنی آن پژمرده است، نمی تواند مناسب باشد، به همین دلیل منصرف شدند و نامش را سردار به معنی سربلند گذاشتند.

سردار آزمون در تیم فوتبال نونهالان
سردار آزمون در تیم فوتبال نونهالان

یکی از بزرگ ترین شانس های سردار در زندگی، داشتن پدری ورزشکار و نمونه بوده که دو بار موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن آسیا شده است و سال هاست مربی با سابقه والیبال است. پدرش از دوران کودکی سردار را مورد تمرین های ورزشی فراوانی قرار داده تا در شرایط آمادگی قرار بگیرد.

عکس قدیمی از سردار آزمون
عکس قدیمی از سردار آزمون

سردار آزمون، به تبعیت از پدرش ابتدا ورزش را با والیبال شروع کرد و در این رشته مهارت خوبی داشت، ولی یکی از مربیان فوتبال از او دعوت کرد تا در تیم جدیدی که در شهرشان دایر شده بود، حضور پیدا کند. پدر و مادر سردار از این دعوت استقبال کردند و این گونه بود که وارد عرصه ی فوتبال شد.

 

آغاز فعالیت حرفه ای

سردار آزمون در سال ۱۳۸۳ زمانی که تنها ۱۰ سال داشت، به عضویت «تیم عقاب های گنبد»، یکی از بهترین آکادمی های فوتبال در ایران درآمد و حدود ۴ سال در این تیم باقی ماند، و «محمود سعیدی» نخستین مربی او بود.

سردار آزمون در سپاهان
سردار آزمون در سپاهان

سپس در سال ۱۳۸۷ وارد تیم شموشک گرگان شد و حدود یک سال در آن بازی کرد. پس از مدتی وارد تیم اتکای گلستان شد و موفق شد در رقابت های لیگ جوانان حضور پیدا کند.

سردار آزمون در سال ۱۳۸۹ به تیم جوانان سپاهان اصفهان پیوست و در این تیم خوش درخشید، همین موضوع سبب شد که نظر کادر فنی بزرگ سالان تیم سپاهان را به خود جلب کند، و وارد تیم اصلی سپاهان شود.

سردار آزمون با لباس محلی در پیست اسب سواری
سردار آزمون با لباس محلی در پیست اسب سواری

 

حضور در لیگ روسیه

می توان گفت که تیم سپاهان به منزله ی سکوی پرتاب سردار آزمون بود، به این دلیل که در این تیم موفق شد قهرمانی در لیگ برتر سال ۱۳۹۰ را تجربه کرده و راهی اروپا شود. او در مسابقات جوانان آسیا با بازی درخشانش توانست توجه روس ها را به خود جلب کند. سرانجام در مهرماه سال ۱۳۹۱ از تیم سپاهان اصفهان به لیگ روسیه رفت و به باشگاه فوتبال روبین کازان ملحق شد.

سردار در روبین کازان روسیه
سردار در روبین کازان روسیه

آزمون نخستین گل خود را در تیم بزرگ سالان روبین کازان در دیدار بازگشت لیگ اروپا در مقابل تیم «مولده» نروژ به ثمر رساند. وی همچنین در بازی های مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان، موفق به دریافت عنوان بهترین بازیکن زمین شد و دو گل زیبا به ثمر رساند.

افتخارات سردار آزمون,بیو گرافی کامل سردار آزمون,بیوگراف سردار آزمون

 

دعوت به حضور در تیم آرسنال

استعدادهای شگفت انگیز سردار آزمون و درخشش های او در سرمای کشور روسیه، سبب شد که شهرت و آوازه ی او از مرزهای سیبری گذر کند و به آن سوی غرب اروپا برسد. بسیاری از استعداد یاب های آرسنال، آزمون را دیدند و بازی او مورد پسند آن ها واقع شد. این گونه بود که آرسن ونگر، سرمربی بزرگ آرسنال، در مورد این فوتبالیست جوان شروع به تحقیق کرد و پیامی از لندن به روبین کازان با این مضمون فرستاد: «ستاره ی جوان شما را می خواهیم و دو میلیون پوند نیز بابت او می دهیم».

زندگینامه کامل سردار
درخشش سردار در روسیه

موفقیت در مسابقات جام دوستی روسیه

سردار در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان قرار گرفت، و با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی، موفق به دریافت «عنوان آقای گل» در این مسابقات شد. امام او که یکی از امیدهای ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود، موفق نشد در لیست نهایی «کارلوس کی روش» مربی فعلی تیم ملی فوتبال، حضور داشته باشد، به همین دلیل از حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ بازماند.

سردار و کارلوس کیروش
سردار و کارلوس کیروش
مطالب خواندنی:

اما سردار آزمون در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۴ توانست توجه مسئولان زیادی از باشگاه های فوتبال را به خود معطوف کند که از جمله آن ها می توان به تیم های لیورپول، میلان، بارسلونا، آرسنال و یوونتوس اشاره کرد.

سردار آزمون در مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۵، در جمع ملی پوشان ایران حضور پیدا کرد. وی توانست ۲ گل را به ثمر برساند و به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی برشمرده شود.

آزمون در اسفندماه ۱۳۹۳ به صورت قرضی به باشگاه فوتبال روستوف در روسیه ملحق شد، و توانست در مقابل تیم های اتلتیکو مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا گل هایی به ثمر برساند.

در ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران، با گل زیبای سردار آزمون در برابر تیم ازبکستان، موفق شد پس از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بپیوندد.

افتخارات سردار آزمون,بیو گرافی کامل سردار آزمون,بیوگراف سردار آزمون
سردار آزمون و مجری معروف روسیه

 

همسر سردار آزمون

سردار آزمون سنی مذهب است و علاقه ی فراوانی به خانواده اش، علی الخصوص مادرش دارد. و موفقیت های خود را مدیون زحمات و از خودگذشتگی های والدین خود می داند. علی رغم وجود شایعه های فراوانی که در مورد ازدواج او وجود دارد، اما هنوز مجرد است و بنا به گفته ی خودش فعلا قصد ازدواج ندارد.

وی در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی دارد، جزو فوتبالیست های پر حاشیه ی ایران است و از این بابت همیشه سوژه مردم و رسانه ها بوده است.

وقتی بچه بود یک فرد روسی مهمان خانه آن ها می شود، و نام او را «سریک» می گوید، از آن پس خانواده و برخی از دوستان و اقوام سردار، او را به نام سریک صدا می زنند و این نام تبدیل به اسم مستعار او شده است. بهاره افشاری هنرمند خوب کشورمان، نیز یک مستند به نام «سریک» ساخته که سردار آزمون در آن حضور دارد.

از ستاره های فوتبال خارجی، زلاتان ابراهیموویچ را به عنوان الگوی خود معرفی می کند، در ایران نیز علی دایی را الگوی خود می داند و احترام فراوانی برای اسطوره هایی همچون علی دایی، علی کریمی، عابدزاده و خاکپور قائل است.

 

عکس فوتبالیست سردار آزمون

 

افتخارات سردار آزمون,بیو گرافی کامل سردار آزمون,بیوگراف سردار آزمون
بیو گرافی کامل سردار آزمون
سردار آزمون در خنوانه
سردار آزمون در خنوانه
سردار آزمون
سردار آزمون بیوگرافی
سردار آزمون بیوگرافی

 

زندگی نامه سردار آزمون
زندگی نامه سردار آزمون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خانواده سردار آزمون

بیوگرافی سردار آزمون
بیوگرافی سردار آزمون
افتخارات سردار آزمون
افتخارات سردار آزمون
سردار آزمون و بانوی فوتبالیست معروف
سردار آزمون و بانوی فوتبالیست معروف
سردار به اسب سواری علاقه زیادی دارد
سردار به اسب سواری علاقه زیادی دارد
سردار آزمون و بهاره افشاری
سردار آزمون و بهاره افشاری

 

سردار آزمون و سالار عقیلی
سردار آزمون و سالار عقیلی
سردار با لباس محلی ترکمن
سردار با لباس محلی ترکمن

افتخارات سردار آزمون

  • کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران در سال ۹۱-۱۳۹۰ به همراه تیم سپاهان اصفهان
  • حضور در لیگ برتر روسیه
  • کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال روسیه در سال ۲۰۱۵ به همراه تیم روستوف
  • کسب عنوان بهترین گلزن قهرمانی جوانان زیر ۱۹ سال آسیا در سال ۲۰۱۲
  • کسب عنوان بهترین گلزن جام صلح و دوستی در سال ۲۰۱۲
  • کسب عنوان تیم منتخب فصل در لیگ برتر فوتبال روسیه در دو فصل ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵
  • کسب عنوان بهترین بازیکن فصل در تیم روستوف

ویدئوی مصاحبه با سردار آزمون و والدین او

ممنون که با مشاهیر تاریخ ما همراه بودید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. محمدهادی می گوید

    سلام.خوبی جناب آقای سردار آزمون؟یه جوان ۳۰ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس ۰۹۰۳۳۰۵۲۹۲۸٫
    شماره عابربانک ملی(۶۰۳۷۹۹۷۲۱۳۷۹۲۶۶۷ )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم

    1. سردار آزمون می گوید

      باشه انشاالله یک صد میلیون واریز میکنم برات.

  2. Roya می گوید

    سلام اقای ازمون .بهتون افتخار میکنم و براتون ارزوی موفقیت روز افزون دارم

  3. nafas می گوید

    سردار خییییییییییییلی خوووووووبهههههههههههه

  4. مری می گوید

    من اگه بهتر از آزمون نباشم مطمئنا کمتر نیستم اینا چطوری فوتبالیست شدن و دیده شدن خدا شانس بده حاضرم یه مسابقه فردی با هم بزاریم ببینیم کی بهتره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.