تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سروش لشکری (هیچکس)

بیوگرافی سروش لشکری خواننده معروف و پدر رپ ایران با نام هنری هیچکس و عکس های اینستاگرام او با همسرش آزاده اکبری ماجرای جنجالی با تتلو خواننده پرحاشیه و زندگینامه هیچ کس و آهنگ هایش را در این مطلب از ماندگاران تاریخ ما بخوانید.

سروش لشکری کیست و ماجرای خواننده شدن او چه بود

سروش لشکری خواننده رپ فارسی و از پیشگامان رپ خیابانی در ایران است که با نام هنری هیچکس معروف می باشد ، او زمانیکه ۱۵ سال سن داشت ترانه های انگلیسی می سرایید که در سال ۸۲ با همکاری سالومه‌ام سی آهنگ چشما رو من را منتشر کرد که توانست با الگو از آهنگ های غربی اولین نوع موسیقی رپ را در ایران به انتشار دربیاورد.

بیوگرافی کامل سروش لشکری

آقای سروش لشکری با اسم هنری هیچکس که پدر رپ ایران است که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال ۱۳۶۴ در شهر تهران متولد شده است.

مدرک تحصیلی و خانواده سروش

او در دانشگاه آزاد گرمسار در رشته مترجمی زبان انگلیسی دانشجو بود ولی به دلایلی از دانشجو بودن و از دانشگاه اخراج شد ولی هم اکنون در خارج از ایران در رشته روانشناسی و جامعه‌شناسی در حال تحصیل است.

سروش در یک خانواده ۵ نفره زندگی می کند و دارای ۲ خواهر می باشد .پدرش اصالتاً اهل ضیاءآباد استان قزوین است و با حسین لشکری (خلبان مشهور نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که سال‌ها در عراق اسیر بود) نسبت خانوادگی دارد و مالک کارخانه ای در اصفهان است. او در ایران ساکن ونک تهران بود.

آغاز فعالیت خوانندگی سروش لشکری

هیچکس فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ با بازخوانی ترانه‌های انگلیسی شروع کرد ولی خواهان چندانی نداشت.
او در سال ۱۳۸۲ با سالومه ام‌سی آهنگ چشما رو من از ۲pac را باز خوانی کردند و این آهنگ آغازی جدید در موسیقی زیر زمینی شد و به دنبال این کار خوانندگان زیادی به طرف رپ فارسی کشیده شدند.

سروش لشکری در مصاحبه‌ ای با بی‌ بی‌ سی فارسی دلیل انتخاب نام هیچ‌ کس را این گونه بیان کرده‌است:

دلیل انتخاب اسم هیچ‌کس هم این بود که می‌خواستم یک تضادی ایجاد کنم با تأثیری که می‌خوام بگذارم و حرف‌هایی که می‌زنیم. هیچ‌کس نماد هیچ چیز نیست و من این را دوست دارم.

ایجاد گروه موسیقی رپ به اسم ۰۲۱

سروش زمانی که ۱۸ سال سن داشت در سال ۸۲ توانست گروه‌ رپی در ایران با نام ۰۲۱ و با شعار تهران برای همیشه ایجاد کند. او در آغاز در ترانه‌ هایش به کل‌ کل‌ های رایج با دیگر خواننده‌ های رپ می‌ پرداخت ولی بعداً بیشتر سراغ موضوعات اجتماعی رفت.

گروه ۰۲۱ بعد از مدتی با همکاری سروش لشکری و رضا پیشرو به گروه جدید بنام صامت تبدیل شد که مسیری هنر آنها را تغییر داد.

آهنگ زیر زمینی جنگل آسفالت و مشهور شدنش

آقای لشکری در سال ۸۵ آلبوم زیر زمینی جنگل آسفالت را با آهنگسازی مهدیار آقاجانی روی آی‌ تیونز منتشر کرد. انتشار این آلبوم که حال و هوایی خیابانی داشت و موضوع ترانه‌های آن مشکلات اجتماعی ایران بود، نام هیچ‌کس را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت و او را به موفق‌ترین خواننده رپ ایران بدل کرد. قابل ذکر است که تک‌آهنگ یه مشت سرباز نتیجهٔ شهرت جهانی را برای هیچ‌کس دربرداشت، در ویدئو این آهنگ پیشرو، علی قاف، بهرام، ریویل، مهدیار آقاجانی و… به صورت افتخاری حضور دارند.

سروش لشکری و ماجرای بازیگر شدنش

سروش معروف به هیچکس در سن ۲۴سالگی در سال ۱۳۸۸ به دعوت از بهمن قبادی کارگردان فیلم کسی از گربه های ایرانی خبر نداره در چند صحنه در این فیلم به بازیگری پرداخت و نماهنگ اختلاف را نیز در این فیلم اجرا کرد.

سروش و نخستین موزیک ویدئوی رپ فارسی

مهرک گلستان، خواننده رپ مقیم لندن ملقب به ریویل، از طریق اینترنت و با واسطه خواننده رپی به نام دیو، با هیچ‌کس آشنا شد و در سفر خود به تهران با او دیدار کرد. ریویل در این باره گفته‌است:
بعد از آشنایی با هیچ‌کس از سبک کارش خیلی خوشم اومد و خلاصه اولین‌بار توی میدان ونک با هم قرار گذاشتیم. با هم قرار گذاشتیم که با هم آهنگ رپ بخونیم که توش موسیقی سنتی هم باشه. با همکاری چندین نوازنده سازهای ایرانی اومدیم این کارو انجام دادیم و ویدئوهاش رو خودمون فیلمبرداری کردیم.

هیچ‌کس و ریویل چندین ترانه را با هم اجرا کردند که ترانهٔ «تیریپ ما» با نماهنگ سیاه‌وسفیدی که شامل صحنه‌هایی از قلیانکشی و رقص قمه در خیابان‌های تهران بود، در اینترنت معروف شد.

مهاجرت هیچ کس از ایران به بریتانیا

آقای لشکری اولین خواننده رپ ایرانی در سال ۱۳۸۹ زمانیکه ۲۵ سال سن داشت تصمیم به مهاجرت گرفت و ایران را به مقصد بریتانیا ترک کرد و فعالیت هنری خود را خارج از ایران ادامه داد.

ازدواج و همسر سروش لشکری

سروش لشکری متاهل می باشد و با آزاده اکبری موسس فروشگاه اینترنتی Lync Media Group ازدواج کرده است ، همسر آقای لشکری یکی از فعالان حقوق بشر است که بعد از دعوت امیر تتلو از دختران جوان برای حرامسرای خود در اینستاگرام، توانست با ارسال مدارکی اکانت این هنرمند بی اخلاق را حذف کند که متاسفانه بعد از این ماجرا مورد هجوم طرفداران تتلو قرار گرفت

سبک کار و محتوای ترانه‌ های سروش

سروش لشکری صدای کلفت زنگ‌ دار و خش‌ داری دارد و متن ترانه‌ هایش را خودش می‌آفریند. ترانه‌های او آکنده از اصطلاحات و تکیه‌کلام است، و استفاده از ادبیات خیابانی و کوچه‌بازاری، موسیقی او را برای عامه قابل‌فهم و جذاب کرده‌است.

به نوشته پرویز جاهد، «آهنگ‌های رپ هیچ‌کس، درونمایه اجتماعی قوی‌ای دارد و بیانگر تنش‌ها و تضادهای اجتماعی جامعه امروز ایران است. سرخوردگی‌ها، سرکوب‌ها، عقده‌های طبقاتی و روانی و سرکشی‌ها و عصیان‌های جمعی در شعر ترانه‌های هیچ‌کس به چشم می‌خورد… بسیاری، موسیقی هیچ‌کس را صدای اعتراض نسل جوان ایرانی و بیانگر روح ناآرام، بی‌قرار و سرکش آنان می‌دانند.»
امیر عزیزمحمدی، روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه معتقد است که هیچ‌کس فراتر از یک خواننده رپ، و تجلی مدرن شاعران کلاسیک زبان فارسی است؛ چرا که این قرارگیری شعر کلاسیک فارسی در وزن‌ها بوده که آن را در طی سده‌ها حفظ کرده‌است (و هیچ‌کس نیز همین کار را می‌کند).

برخلاف اغلب خوانندگان رپ فارسی، ترانه‌های هیچ‌کس مؤدبانه است و او در ترانه‌هایش از فحاشی و کلام‌های رکیک یا ستایش از فرهنگ اسلحه و مواد مخدر دوری می‌کند. هیچ‌کس در ترانه‌هایش خط قرمزهایی را برای خود تعیین کرده چون «آهنگ‌هایش را خانواده‌ها گوش می‌کنند و نمی‌خواهد روی جوانان اثر منفی بگذارد». هیچ‌کس در ترانه‌های خود، از خدا و وطن‌پرستی صحبت به میان می‌آورد. او می‌خواهد در اثرهایش پیام داشته باشد و دلیل آن را این‌طور بیان می‌کند:
وقتی می‌بینی که یه قدرتی داری و می‌تونی تأثیر بگذاری، چرا از آن به صورت مثبت استفاده نکنی؟

خدمت به جامعه یکی از مضامینی است که هیچ‌کس به دنبال آن است:
کلاً آدم باید همیشه در حال خدمت به بشر و وطنش باشد. می‌دانی چه می‌گویم؟ یعنی حتماً قضیه سرباز بودن این نیست که بروی بجنگی. موضوع خدمت کردن است. حالا هر کسی در هر سنی به نوبهٔ خودش می‌تواند خدمتگزار مردم باشد… راستش چندسالی است که این طرز تفکر را پیدا کرده‌ام. چون وقتی من شروع کردم بچه بودم و چیزی حالیم نبود! اوایل همین طوری سر کل‌کل و این داستان‌ها رو آوردم به رپ؛ ولی کمی که گذشت، بالاخره آدم وقتی سن‌اش می‌رود بالاتر، عقلش بیش‌تر کار می‌کند.

هیچ‌کس در تک‌ آهنگ اخیر خود که با نام بنگ پخش شد مردم را به دوری از اعتیاد به مواد مخدر فرا خوانده‌ است.

آلبوم‌ های موسیقی سروش

جنگل آسفالت در سال ۸۵

انجام وظیفه در سال ۸۹

اِما۲ در سال ۹۱

تک‌ آهنگ‌ های سروش لشکری

گریه داره
تف
فیروز
بنگ
موی پریشون
چی شنیدی؟
چرا بدی؟
جوون و خام
عاشقم هیچ‌کس
من اگه تو نباشی
اون مثل داداشم بود
تیریپ ما ۲
بجنگ مثلِ
انجام وظیفه
ما از اوناشیم
نفرت (ریمیکس)
واقعی تر از مستند
Long Live Palastine
یه روز خوب میاد
یه مشت سرباز
واسه هر ایرانی
تو مستی
کمک
برو جلو
بازم کلان
دیوونه
جیب بابا
تماس کاریش نکن
میگن قاف
وجدان هیچ‌کس
Red eye
خاطره
برو بکس با ما باشید
بس کن
میکروفون
تیریپ ما
گفتم
مایه بده
بکس سروش
مثل مار
چشما رو من
مست مست
هومن
بکس خلاف
هیچ‌کس ریویل
هیچ‌کس

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.