تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه سیاوش قمیشی

سیاوش قمیشی خواننده مشهور ایرانی در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در اهواز به دنیا امد.وی موسیقی‌ دان، آهنگساز و خواننده ایرانی است که الان در لس انجلس می زیستد .

زندگینامه سیاوش قمیشی

سیاوش قمیشی خواننده مشهور ایرانی در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در اهواز به دنیا امد.وی موسیقی‌ دان، آهنگساز و خواننده ایرانی است که الان در لس انجلس می زیستد .سیاوش قمیشی تا همین الان ۱۸ آلبوم به صورت رسمیو ۱۹ تک آهنگ و یک موزیک ویدوارائه داده است. این خواننده مشهور تا همین الان کار های موفق خیلی از خوانندگان ایرانی را تنظیم کرده است. سیاوش قمیشی نخستین ادم ایرانی است که قادر بوده است جهت یک آهنگ، هر چهار قسمت مهم آن یعنی ترانه، آهنگ، تنظیم و خوانندگی را خود بدون هیچ کمکی ارائه دهد. سیاوش قمیشی به عنوان سازنده زمینه موسیقی ترنس در ایران معروف است. طرفداران این هنرمند و خواننده مشهور او را مرد بارانی می خوانند.

سیاوش قمیشی۱۲ سال داشت که هر روز از راه مدرسه تا خانه از روبه روی یک دکه کفش فروشی می گذشت که در ویترینش یک گیتار برای تزئین دکور گذاشته بود. آن گیتار مورد توجه سیاوش قمیشی بود که یک روز او با پدرش در مورد  خرید آن گیتار بحث کرد لیکن پدرش با خرید گیتار مخالفت کرد. چند روز بعد به عنوان کادوی تولدش ، پدرش از تصمیم خود منصرف شد و برای او گیتار را خریدرای کرد.

زندگینامه سیاوش قمیشی

این خواننده مشهور نوجوان بود که هنرپیشه ای به اسم ضیا به او درخواست داد تا به عنوان گیتار زن با او کار کند. این دغعه نیز پدرش با مخالفت کرد. مدت ها گذشت که سیاوش از ضیا ترانه ای گرفت و موزیکی را به طور زمزمه روی آن نهاد و ضیا هم سیاوش را تشویق کرد. بعد ضیا آن را در رادیو خواند و آهنگ ممشهور شد؛ با توجه به این سیاوش نخستین موزیک خود را با اسم «ای قایقران» برای ضیاء خوانندهٔ معروف آن سال‌ها سرود.

ترانه  زمستون از سیاوش قمیشی

مطالب خواندنی:

این آهنگ یکی از اولین آهنگسازی‌های سیاوش قمیشی می‌باشد که قبل از انقلاب در ایران برای افشین مقدم ساخته‌است. ترانه آن از سعید دبیری می‌باشد. این آهنگ پس از انتشار تا به امروز به قدری محبوب شده‌است که خواننده‌های زیادی آن را با تنظیم‌های گوناگون خوانده‌اند. سیاوش یک نسخه بی‌کلام از این آهنگ را با تنظیم استیو مک کرام در آلبوم ستاره‌های سربی ابی قرار داده‌است. این آهنگ گاهی در برنامه‌های رادیویی ایران پخش می‌شود.

زندگینامه سیاوش قمیشی

برگشت این خواننده مشهور به وطن

سیاوش با توجه به اینکه در گفت و گوهایش خطاب کرده است علاقه مند به برگشت به ایران است لیکن تا الان به هیچ وجه درخواستی برای برگشت به ایران نکرده‌است. وی  خطاب می کند که تأیید شدن از طرف مردم برای او فقط ملاک  است و نیازی به تأیید شدن از جانب هیچ مقام مسئولی در ایران را ندارد.

زندگینامه سیاوش قمیشی

او معتقد اشت مادامی که فروش موزیک هایش در ایران ممنوع و غیرقانونی هستند خوب بازگشت برای او فایده ای ندارد. با بودن ممنوعیت خرید آلبوم‌های سیاوش قمیشی در ایران، خیلی از موزیک های او به طرز بی‌کلام از رادیو و تلویزیون صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بعضی وقتا پخش می‌شوند.مرسی که تا پایان این مقاله با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

منبع ویکی‌پدیا بیتوته
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.