تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه شهرام شکوهی

شهرام شکوهی زادۀ مرداد ماه ، سال ۱۳۵۴ در شهر فارس، خواننده است. فارغ‌التحصیل لیسانس دامپروری است. بعد از حضور در برنامه های استعدادیابی ماهواره به خوانندۀ مجاز تبدیل شده است.

چکیده ای از بیوگرافی شهرام شکوهی:

نام اصلی : شهرام شکوهی

تولد : مرداد ۱۳۵۴ استان فارس

ملیت : ایران

سبک‌(ها) : سنتی تلفیقی، پاپ، فلامنکو

مطالب خواندنی:

استاد : حاتم عسکری

ساز : گیتار کلاسیک

سال‌های فعالیت : ۱۳۸۵-تاکنون

بیوگرافی شهرام شکوهی:

شهرام شکوهی خواننده ایرانی متولد مرداد ۱۳۵۴ در استان فارس از توابع ارسنجان روستای علی آباد است. او خواننده، آهنگساز و نوازنده گیتار است. شهرام شکوهی به بیماری قلبی نیز مبتلاست و تا به حال ۲ بار عمل نیز کرده است.

 


شهرام شکوهی خواننده ایرانی

 

شهرام شکوهی موسیقی را صرفا برای تفریح از سال ۱۳۷۱ وقتی ۱۷ ساله بود با حضور در کلاس های آواز سنتی استاد حاتم عسگری به مدت ۳ سال شروع کرد و همزمان گیتار را فرا گرفت. شهرام شکوهی در دوران دانشجویی خود در حدود سال ۱۳۸۰ عضو گروهی بود که کنسرت‌های دانشجویی را برگزار می‌کرد؛ ولی بنا به دلایلی از موسیقی کناره گرفت و معتقد بود نباید به موسیقی به چشم یک شغل نگاه کرد. شهرام شکوهی در سال ۸۰ در ۲۶ سالگی چندین کنسرت دانشجویی هم اجرا کرد.

 

ورود شهرام شکوهی به موسیقی حرفه‌ای در سال ۱۳۸۵ و با آهنگ «مدارا» اتفاق افتاد. این ورود کاملاً ناخواسته بود و حتی خانواده هم مخالف حضور وی در عرصهٔ موسیقی حرفه‌ای بودند. در این سال قرار بود مراسم «خانهٔ فرهاد» برگزار شود. وی نیز به پیشنهاد یکی از دوستان خود شرکت کرد و برای آن مراسم قطعهٔ «مدارا» را در یک استودیوی خانگی کوچک و با کمترین امکانات ضبط نمود؛ اما آن برنامه لغو شد.

 


عکس های شهرام شکوهی

 

وی در سال ۱۳۹۰ آلبوم مدارا را به بازار موسیقی عرضه کرد که تحسین منتقدان را به دنبال داشت و به پرفروش‌ترین آلبوم سال تبدیل شد. دو سال بعد، وی آلبوم دوم خود به نام کولی عشق را منتشر کرد که با استقبال خوب هواداران روبرو شد. در سال ۱۳۹۴ آلبوم سوم شهرام شکوهی به نام تا نفس هست … به بازار عرضه شد که در آن، ما شاهد سبک جدیدی در موسیقی ایرانی هستیم.

 

سبک خوانندگی شهرام شکوهی با صدای موسیقی سنتی ایرانی است. شهرام شکوهی که معتقد است به اندازهٔ کافی این صداها شنیده شده، بنابراین سعی کرد نوع استفاده از آن را تغییر داده و با موسیقی بر پایهٔ گیتار فلامنکو تلفیق کند.

 

چیزی که باعث شد وی چنین ایده بگیرد نکته‌ای بود که حاتم عسکری، استاد وی، به او گفت. به اعتقاد عسکری غیر از موسیقی ایرانی تنها موسیقی‌ای در دنیا که حالتی از تحریر دارد موسیقی اسپنیش است که آن‌ها با لالا تحریر ایجاد می‌کنند و از آن‌جا که شهرام شکوهی به گیتار علاقه داشت سعی کرد تلفیقی از آواز ایرانی و موسیقی فلامنکو ایجاد کند.

 


شهرام شکوهی

 

حضور شهرام شکوهی در مسابقه خوانندگی نکست پرشین استار:

شهرام شکوهی به مباحث مطرح‌شده در مسابقه خوانندگی نکست پرشین استار شبکهٔ تی‌وی پرشیا ۱، انتقاد داشت و نقد خود را از طریق ایمیل به گوش مسئولین برنامه رساند. مسئولین برنامه در پاسخ به او گفتند اگر اعتراضی دارید می‌توانید در برنامه حضور داشته و با داوران (ستار، رامین زمانی و مریم حیدرزاده) صحبت کنید. به این ترتیب او در نوروز سال ۱۳۸۸ وارد مسابقه شده و همان قطعه «مدارا» را اجرا کرد و در جواب داوران نقد و دلیل آورد. آن برنامه به‌شدت مورد توجه بینندگان‌ قرار گرفت ولی وی از طرف داوران برنامه اجازه حضور در فینال را به دست نیاورد.

 

حضور در مسابقه نکست پرشین استار باعث شد نام شهرام شکوهی در بین مخاطبان موسیقی فارسی‌زبان شناخته شود؛ خواننده‌ای که با همان حضور، باعث شد قطعه «مدارا» مورد توجه قرار گرفته و تهیه‌کنندگان مختلف داخل و خارج از ایران به منظور عقد قرارداد به سراغ وی بروند؛ اما او با مشورت با کسانی که تجربه بیشتری در این وادی داشتند، بهترین مسیر را برای فعالیت، کار در داخل ایران دانست.

 


شهرام شکوهی و همسر و دخترش

 

وضعیت تاهل شهرام شکوهی :

شهرام شکوهی در سال ۱۳۸۵ با دختری بنام دلارام ازدواج کرد. دلارام، همسر شهرام متولد سال ۵۹ است. نتیجه آن یک دختر به نام ملودی متولد سال ۱۳۸۷ می باشد.

 

آلبوم‌های شهرام شکوهی :

۱۳۹۴ تا نفس هست

۱۳۹۳من و ما

۱۳۹۲ کولی عشق

۱۳۹۰مدارا

تک آهنگ‌های شهرام شکوهی :

عشق ممنوع (ای وای)

به من برگرد

یار نامرد

آخرین نگاه

سختش نکن

دلبر طناز

فریاد

مجنون تنها

نفس نفس

خیانت

بارون (همخوانی با ماهان بهرام خان)

دیوونگی

لیلا کجایی

داغ اون روز

مقدس (آلبوم من و ما)

باران عشق (اتود)

باران عشق

دردا

من و تو و سال نو

فرشته باد

خیال کن (ورژن جدید)

فریب

محرم اسرار (همخوانی با بهنام صفوی)

برو

محبوب

وای از هوس

آی دنیا

به رنگ شکیبایی

سفره بی‌ ریا

موزیک ویدئوهای شهرام شکوهی :

عشق ممنوع (ای وای)

تیزر عشق ممنوع (ای وای)

موزیک ویدئو یار نامرد

تیزر یار نامرد

تیزر آخرین نگاه

تیزر سختش نکن

موزیک ویدیو دلبر طناز

تیزر دلبر طناز

تیزر آلبوم تا نفس هست…

موزیک ویدئو فریب

سفره بی‌ریا: اجرا در برنامه کافه ستاره

دل دیوونه: اجرا در برنامه رادیو هفت

موزیک ویدئو اسیری (قصه عشق)

دلم خونه: اجرای زنده در ویژه برنامه سه ستاره

موزیک ویدئو مدارا

مدارا: اجرا در ویژه برنامه سه ستاره

مدارا: اجرای زنده در برنامه خوشا شیراز

مدارا: اجرا در برنامه رادیو هفت

تیزر آلبوم مدارا

مدارا: اجرای زنده در برنامه Next Persian Star

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.