تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فرامرز اصف

فرامرز آصف نخعی با اسم هنری فرامرز آصف در تاریخ 1 ابان سال 1329 در ابادان به دنیا امد. وی خواننده ایرانی، آهنگساز و ترانه‌ سرا سبک پاپ و ورزشکار اسبق ایرانی است.

زندگینامه فرامرز اصف

فرامرز آصف نخعی با اسم هنری فرامرز آصف در تاریخ ۱ ابان سال ۱۳۲۹ در ابادان به دنیا امد. وی خواننده ایرانی، آهنگساز و ترانه‌ سرا سبک پاپ و ورزشکار اسبق ایرانی است. این هنرمند قدیمی دارای مدال برنز بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران در رشته پرش سه‌ گام را در کارنامه اش دارد و حد نصاب ۱۶ متر و ۸ سانتیمتری او به زمان ۳۳ سال رکوردار پرش سه‌ گام ایران بود.این خواننده ایرانی در آبادان به دنیا امده است.در اصل از خاندان آصف نخعی و اهل تهران است. این هنرمند قدیمی یک ورزشکار بسیار حرفه ای بوده است.این خواننده ایرانی در سال ۱۹۸۰با مدرک لیسانس در زمینه معماری از کالج کالیفرنیای جنوبی فارغ‌ التحصیل شد.

زندگینامه فرامرز اصف

تلفیق موسیقی ایرانی و امریکایی

موزیک فرامرز آصف در حال حاظر که از فرهنگ، هویت و میراث ایرانی الگو گرفته، چاشنی‌های موزیک آمریکای جنوبی و اروپایی هم دارد. آلبوم‌های افرا ۱ و ۲، سیمین بر، جنگ و صلح، ترمه و یاس و قشنگ روزگار از البوم های این خواننده ایرانی هستند. . در تاریخ ۲۵ ژوئیه سال ۲۰۰۳ میلادی وی با یلدا آصف وصلت کرد. تاکنون در ایالت کالیفرنیای آمریکا مقیم است.

زندگینامه فرامرز اصف

بهرام افشارزاده در مورد او می‌گوید: «فرامرز آصف بچه تحصیل کرده‌ ای بود که مدارج تحصیلی را تا بالاترین سطح خوانده بود. ورزشکار فوق العاده ای هم بود. البته همون تایم هم ته صدایی داشت و فعالیت هنری را هم دوست داشت. گاهی هم خوانندگی می کرد.

زندگینامه فرامرز اصف

البته وقتی این‌ها می‌روند خارج، جذب فضای آن فضاها می‌شوند. به هر حال یک اتفاقاتی هم در آن سال‌ها افتاد. یکسری برخوردهای تند شد. این‌ها ورزشکار بودند و رفتند و بعد وارد فضاهای دیگری شدند. شاید اگر ما با رأفت اسلامی بیشتری در رأس ورزش کشورمان با قهرمان‌هایی از این دست برخورد می‌کردیم، می‌شد خیلی‌ها مثل آصف را هم برگرداند همین‌جا و کاری کرد که مواضع شان عوض شود.»مرسی که تا پایان بیوگرافی فرامرز اصف با سایت ماندگار تاریخ ما همراه  بودید.

منبع ویکی‌پدیا بیتوته
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.