تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه فریبا نادری

از جمله بازیگران زن که توانسته است در چند سال اخیر، با ایفای نقش های خاص، توجه منتقدان را به خود جلب نماید، بی شک می توان فریبا نادری را نام برد. فریبا نادری متولد ۲۳ فروردین ماه سال ۱۳۶۳ شمسی در شهر تهران می باشد.

فریبا از کودکی، عاشق بازیگری بود و قرار گرفتن به جای قهرمانان فیلم های مورد علاقه ی خود، از جمله بزرگ ترین آرزوهای او بود! نادری درباره ی کودکی خود می گوید: ” در دوران کودکی، بچه شیطون و بازیگوشی بودم و یادم می‌ آید هم بازی‌ ام، برادرم بود و بیشتر به دنبال بازی های پسرانه بودم و اصلا عروسک نداشتم!

من اغلب توی کوچه با بچه ها هفت سنگ و فوتبال بازی می کردم! “

پدر و مادر فریبا، مخالف بازیگر شدن او بودند و او را به درس خواندن توصیه می‌کردند. فریبا نادری در مصاحبه ای، در این باره چنین می گوید: ” در دوران راهنمایی بودم که به طور خیلی اتفاقی پیشنهاد اجرا در برنامه ” نیمرخ ” به من داده شد، اما مادرم مخالف بود. ” نیمرخ ، یک مجموعه تلویزیونی بود که در دهه ۷۰ شمسی از شبکه یک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در بخش گروه کودک و نوجوان پخش شد.

نادری از جمله بازیگرانی است که هیچ تصمیمی برای بازیگر شدن نداشت! و یک اتفاق ساده، سبب بازیگر شدن وی شد. فریبا در ۱۹ سالگی، زمانی که برای تست بازیگری یکی از دوستان خود، در یک فرخوان بازیگری او را همراهی می کرد، با پیشنهاد ” مسعود رسام ” کارگرادن آن سریال، او نیز تست بازیگری داد و قبول شد!

نادری فارغ التحصیل مقطع لیسانس رشته گرافیک می باشد!

ماجرای بازیگر شدن فریبا نادری

فریبا در یکی از مصاحبه های خود، درباره ماجرای بازیگر شدن خود چنین می گوید: ” به همراه دوستم که گریمور بود، رفتیم دفتر آقای مسعود رسام. او مشغول تست از بازیگران برای سریال ” مروارید سرخ ” بود. من هم غافل از این ماجرا بودم که از اتاقشان بیرون آمدند و گفتند نوبت شماست!

من گفتم ما برای تست بازیگری اینجا نیامده ایم.

گفت: حالا که آمدی بیا تست بده!

آن روز خوش شانس بودم و در تست قبول شدم! اما می دانستم که خانواده‌ ام مخالفت خواهند کرد. در قراردادم شرط کردم که خانواده‌ ام هم باید پشت صحنه بیایند و گروه مروارید سرخ هم پذیرفتند! با این شرایط باز هم مادرم مخالفت کرد، اما سرانجام متوجه شد که علاقه من به بازیگری وصف‌ناپذیر است! و نمی‌ توانند مقابل علاقه من ایستادگی کنند و این شد که به بازیگری روی آوردم. “

نادری و حضور در دنیای محبوبیت و شهرت

نادری با حضور در نقش فرشته ” در سریال ” مروارید سرخ ” معرفی شد. سریال تلویزیونی ” مروارید سرخ ” به کارگردانی و نویسندگی مسعود رسام، محصول سال ۱۳۸۳ شمسی می‌ باشد که در سال ۱۳۸۴ شمسی از شبکه تهران پخش شد.

مطالب خواندنی:

نادری در ادامه با حضور در سریال ” گل بارون‌ زده ” به کارگردانی و به تهیه کنندگی عباس رنجبر، توانست توجه و اعتماد اهالی سینما را به سوی خود جلب نماید. سریال ” گل بارون‌ زده ” محصول شبکه آفتاب سیمای استان مرکزی، از از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. لازم به بیان است این سریال تلویزیونی توانست در پانزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ ها، سه عنوان برتر جشنواره را در بخش های کارگردانی، تصویربرداری و همچنین نورپردازی از آن خود نماید!

فریبا نادری بازیگر نقس ” پری سیما صفایی ” (پری سیما صفایی همسر سوم صابر، دختر صفایی برادر زاده انیس) در سریال تلویزیونی ” ستایش ۲ ” بود. سریال تلویزیونی ” ستایش ” در سه فصلو به کارگردانی سعید سلطانی و به نویسندگی سعید مطلبی می باشد.

نادری و حضور در سریال تلویزیونی ” از سرنوشت “

سریال تلویزیونی ” از سرنوشت ” به کارگردانی محمد مهدی سلطانی و علیرضا بذرافشان و به تهیه کنندگی اکبر تحویلیان، کاری از گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما می باشد که در سه فصل تولید شده است. لازم به بیان است فریبا نادری در این سریال تلویزیونی و در نقش ” الهام “، به ایفای نقش پرداخته است.

دارا حیایی، کامران تفتی، مجید واشقانی، مریم کاظمی، لیلا بلوکات، علیرضا استادی، مهدی صبائی، مائده طهماسبی و علیرضا آرا از دیگر بازیگرانی هستند که در دو فصل این سریال به ایفای نقش می پردازند.

داستان سریال تلویزیونی ۵۰ قسمتی” از سرنوشت ” پیرامون سرنوشت دو کودک از سنین کم تا سنین جوانی است و زندگی آن ها را در پرورشگاه نشان می دهد! محوریت این سریال تلویزیونی، امید بخشی و تلاش برای رسیدن به آمال و آرزوها است.

زندگی شخصی فریبا نادری

نادری در سال ۱۳۸۳ شمسی با مرحوم مسعود رسام، کارگردان سینما، وارد یک رابطه ی عاشقانه شد! این دو بعد از دو سال رابطه احساسی و عاشقانه، در سال ۱۳۸۵ شمسی با هم ازدواج کردند.

نادری درباره ی این ازدواج می گوید: ” بعد از آشنایی با مسعود و گذشت زمان، حس می کردم که او احساس خاصی نسبت به من دارد! عاشقم شده بود و یک روز آن را بر زبان آورد و من هم در مقابل عاشق شدم! شاید خیلی های فکر می کنند من از بیماری او خبر نداشتم و تن به این ازدواج دادم، اما من از سال ۱۳۸۳ شمسی می دانستم مسعود، بیماری سرطان دارد. زمانی که با او ازدواج کردم، دکترها گفتند شش ماه دیگر بیماری سرطان کار خودش را خواهد کرد! اما معجزه عشق و امید باعث شد او تا سال ۱۳۸۸ شمسی با بیماری سرطان بجنگد! “

مسعود رسام ، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیونی در ۱۰ آبان ماه سال ۱۳۸۸ شمسی در بیمارستان لاله شهر تهران و در پی بیماری سرطان خون درگذشت. لازم به بیان است این زوج هیچ فرزندی مشترکی نداشتند! ” دنا رسام ” دختر مرحوم مسعود رسام از همسر اول خود می باشد.

فریبا می گوید: ” در کنار مرحوم مسعود رسام، زندگی عاشقانه‌ ای داشتم و با وجود ۲۷ سال تفاوت سنی، هیچ وقت در زندگی با او خلائی حس نکردم! حتی کوچک ترین سخنان او برای من آموزنده بود و این بهترین خاطره‌ ام از اوست که هنوز هم حرف‌ های پرمحتوای او در خاطرم هست. “

هشت سال پس از فوت مسعود رسام، فریبا نادری که قبلا گفته بود با هیچ مرد سینمایی ازدواج نخواهد کرد! در سال ۱۳۹۶ شمسی با مهرداد طباطبایی، از فعالان صنعت مواد غذایی ازدواج کرد! ثمره این زندگی مشترک، یک دختر به نام ” یارا طباطبایی ” متولد اسفند ماه سال ۱۳۹۶ شمسی می باشد.

بد نیست بدانید فریبا به جز بازیگری، به خانه‌ داری و به ویژه آشپزی علاقه دارد! او هر گاه که در خانه حضور دارد، وقت خود را صرف آشپزی می کند! جالب است بدانید نادری حالا به همراه همسر دوم و پسر خاله همسر خود، یک رستوران به نام ” دلیجان ” تاسیس کرده اند!

نادری بسیار فوتبال دوست نیز می باشد! او می گوید: ” علاقه ام به فوتبال از همان دوران کودکی شکل گرفت! و الان هم در فوتبال رفقای زیادی دارم، علی انصاریان که وارد سینما شده از دوستان من است. امیر قلعه نویی و علی پروین را هم خیلی دوست دارم. فوتبال بخش بزرگی از علاقه و تفریحات من است، به خصوص اینکه طرفدار دو آتیشه استقلال هستم! “

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.