تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مایک تایسون

آقای Michael Gerard که به Mike Tyson معروف است در ۳۰ ژوئن ۱۹۶۶ به دنیا آمد. مایک را میتوان به عنوان یکی از اسطوره های تکرار نشدنی بوکس سنگین وزن جهان دانست که در سالهای ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۵ بی رقیب بود و در رینگ یکه تازی میکرد. در سالهای ابتدایی ورود خودش به رقابتهای رینگ ، شکست ناپذیری خود را ثابت کرد و در همه رقابتهای خود پیروز شد. همچنین لقب جوانترین بوکسوری که در رقابتهای WBA – WBC – IBF شرکت کرده است را به نام خود ثبت کند . او فقط ۲۰ سال سن داشته است . تایسون در ۱۹ بازی رسمی اول خود همه حریفان را Knockout کرد که ۱۲ تای اونها در راند اول بود. تایسون در سال ۱۹۸۷ بعد از شکست دادن James Smith و Tony Tucker به مسابقات WBA و IBF دعوت شد.

در سال ۱۹۸۸ ، Micheal Spinks رو فقط تو ۹۱ ثانیه در راند اول ناک اوت کرد و توانست از مقام قهرمانی خود ۹ بار دفاع کند که در فینال ها با بوکسورهای قدرتمندی چون Larry Holmes و Frank Bruno را شکست دهد. در سال ۱۹۹۰ در راند دهم از Buster Douglas ناک اوت شد و این بار عنوان قهرمانی خود را به حریفش واگذار کرد.

در سال ۱۹۹۲ تایسون در دادگاه محکوم شد و ۶ سال زندان برای او حکم شد اما پس از سه سال آزاد شد. در ۱۹۹۵ پس از آزاد شدنش دوباره به مسابقات دعوت شد و توانست قهرمانی مسابقات WBC و WBA را در سال ۱۹۹۶ از آن خود کند که حریفان او Frank Bruno و Bruce Seldon بودند که هر دو Knockout شدند.

بعد از پیروزی های پیاپی تایسون ، در مسابقات WBA در مقابل بوکسور قلدری به نام Evander Holyfield شکست خورد که دوباره در سال ۱۹۹۷ این دو قهرمان با هم مسابقه دادند که مسابقه با کنده شدن گوش Holyfield توسط Tyson خاتمه پیدا کرد.

مطالب خواندنی:

در سال ۲۰۰۲ تایسون در سن ۳۵ سالگی قصد قهرمانی رو داشت که توسط Lennox Lewis ناک اوت شد . بعد از چند مسابقه دیگر و ناک اوت شدن در مقابل بوکسورهای دیگر همچون Danny Williams و Kevin McBride تایسون تصمیم به بازنشستگی از دنیای قهرمانی گرفت و این تصمیم خودش رو بعد از آخرین شکستش در سال ۲۰۰۶ در رینگ بوکس جلوی دوربین اعلام کرد و دیگر مسابقه نداد.

در سال ۲۰۰۳ Tyson اعلام کرد که ورکشست شده است. این در صورتی بود که مایک تایسون چیزی حدود ۳۰ میلیون دلار از مسابقات بوکس و ۳۰۰ میلیون دلار از شغل خودش درآمد داشته است ولی اعلام بدهی ۲۳ میلیون دلاری کرد.

تایسون به وحشی و تهدیدآمیز بودن سبک خودش در بوکس معروف بود که در قضیه در داخل یا بیرون رینگ قابل لمس بود. در دوران اولیه بوکس خودش به “پسر دینامیتی” معروف شد و بعد لقب “مایک آهنی” را از آن خود کرد و در سالهای آخر هم لقب “بدترین مرد روی زمین” رو گرفت.

همچنین تایسون رنک ۱۶ در بین ۱۰۰ بوکسور برتر کل تاریخ بوکس جهان را دارد و رنک ۱ در لیست ESPN به عنوان سرسخت ترین مشت زدن سنگین وزن را به خود اختصاص داده است. Sky Sport لقب ترسناک ترین بوکسور رینگ را به مایک داده که همه این رنک ها نشان از اسطوره بودن Mike Tyson دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.