تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه مرتضی برجسته

مرتضی برجسته متخلص به مرتضی در هشت شهریور 1330 در تهران چشم به جهان گشود. خواننده، آهنگساز، ترانه سرای و جزو هنرمندان برجسته ایران است.

زندگینامه مرتضی برجسته

مرتضی برجسته متخلص به مرتضی در هشت شهریور ۱۳۳۰ در تهران چشم به جهان گشود. خواننده، آهنگساز، ترانه سرای و جزو هنرمندان برجسته ایران است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه اش را در تهران انجام داد و بعد در دانشگاهی در زمینه معماری فعالیت و تحصیل کرد. این هنرمند معروف که از زمان نوجوانی عاشق طراحی بود، از جوانی به کار در رشته طراحی و گرافیک فعالیت کرد و تا وقتی که در ایران بود در چند کمپانی تبلیغاتی در زمینه گرفیک کار می کرد.

زندگینامه مرتضی برجسته

مرتضی که جرو هنرمندان برجسته ایران است هنر خوانندگی را اول از کاخ سازمان جوانان اغاز و سپس به طرز حرفه‌ای، از وقتی که در ارتش بود ، شروع کرد. این هنرمند معروف نخستین دفعه در تاریخ سال ۱۳۴۸ خورشیدی، در تلویزیون، و در برنامه مشهور میخک نقره‌ای که با کمک و ابتکار فریدون فرخزاد از تلویزیون ارائه می شد، در فستیوال آوازی که بناگذاری شده بود رده اول را کسب کرد و از آنجا بود که فعالیت خوانندگی را به طرز حرفه‌ای شروع کرد.

اولین ترانه‌ این هنرمند معروف

اولین ترانه‌ای که خواند برای یک فیلم بود که در ۱۶ سالگی اجرا کرد، گرچه آن فیلم هیچ وقت پخش نشد؛ ولی اولین ترانه که از وی در تلویزیون به‌طور رسمی پخش شد، در همان برنامه میخک نقره‌ای به نام «عشق زود گذر» یا «گل نیلوفر پشت پنجره» بود که آهنگش را مرحوم پرویز مقصدی ساخته و شعرش را مسعود هوشمند سروده بودند.مرتضی برجسته در دهه پنجاه خورشیدی و با اجرای ترانه‌های متعددی در فیلم‌های ایرانی ساخته شده در این دهه و همچنین با اجرای چندین ترانه که به ترانه‌هایی محبوب در میان جوانان آن دوران تبدیل شدند به شهرت رسید.

زندگینامه مرتضی برجسته

نخستین اهنگی که این هنرمند معروف ارائه داد برای یک فیلم بود که در ۱۶ سالگی خواند، با این حال که آن فیلم هرگز پخش نشد؛ لیکن نخستین اهنگی که از این هنرمند معروف در تلویزیون به‌ صورت رسمی پخش شد، در همان برنامه میخک نقره‌ای به نام «عشق زود گذر» یا «گل نیلوفر پشت پنجره» بود که ترانه اش را مرحوم پرویز مقصدی سروده و شعرش را مسعود هوشمند گفته بودند.«مرمرسی که تا پایان این مطلب با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

زندگینامه مرتضی برجسته

منبع ویکی‌پدیا فیلیسن
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. hossehnkazemi می گوید

    hello.verey good.singer morteza

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.