تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه پروانه وثوق

دکتر پروانه وثوق با داشتن مدرک فوق تخصص خون و شناختن سرطان‌ در دوره سنی کودکان، رئیس بیمارستان محک و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران بود.

زندگینامه پروانه وثوق

دکتر پروانه وثوق با داشتن مدرک فوق تخصص خون و شناختن سرطان‌ در دوره سنی کودکان، رئیس بیمارستان محک و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران بود. او همچنین در بیمارستان‌های علی اصغر،مفید و کودکان تهران به مداوای کودکان مبتلا به سرطان می‌پرداخت. وی را «فرشته نجات کودکان سرطانی ایران» و «مادر ترزای ایران» می‌نامیدند.

زندگینامه پروانه وثوق
دکتر پروانه وثوق طبابت در ایران را از سال ۱۳۵۰ آغاز کردند. ایشان که از مؤسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان بودند، بخش هماتولوژی و آنکولوژی اطفال را در بیمارستان علی اصغر راه اندازی کردند. دکتر پروانه وثوق همچنین با حضور داوطلبانه و هدایت علمی، سبب شد تا بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک در سال ۱۳۸۶ شروع به فعالیت کرده و تا کنون۱۴۶۰ کودک را تحت درمان قرار داده است.دکتر وثوق با مهربانی، بردباری، دانش ارزشمند و وارستگی از مسائل مادی تلاش فوق العاده خود را تا آخرین روز حیات در جهت بهبود و خدمت رسانی به کودکان مبتلا به سرطان ادامه داد. از این استاد فرزانه بیش از ۱۰۰ عنوان مقاله و کتاب در زمینه های بیماری خون و سرطان کودکان به جای مانده است، که آخرینِ آنها به عنوان نمونه معرفی میشود:

مطالب خواندنی:

زندگینامه پروانه وثوق

حضور فعال پروانه وثوق در انجمن ها و برنامه های تخصصی بین المللی چون انجمن بین المللی سرطان اطفال (SIOP)، اتحادیه بین المللی کنترل سرطان (UICC)، شبکه بین المللی تحقیق و درمان سرطان (INCTR)، اتحادیه سرطان کودکان خاورمیانه (MECCA)، برنامه سرطان اطفال در کشورهای در حال توسعه(PODC)، ریاست برد فوق تخصصی خون و سرطان کودکان و عضویت در فرهنگستان علوم پزشکی ایران نشان از دانش و تخصص حرفه ای او است.

زندگینامه پروانه وثوق

یکی از موضوعات مهم در بیوگرافی پروانه وثوق این است که محک افتخار دارد که در طول ۲۲ سال کار خودش همیشه از بودن این پروفسور عالی و محترم، برای ارائه بهترین سطح کیفیت معالجه کردن به بچه های دارای سرطان بهره مند بوده است و قدردانِ عشق پاک او هستند.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.