تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه کریستیانو رونالدو

کودکی رونالدو

زندگینامه کریس رونالدو

کریستیانو رونالدو در شهری به نام فانچال در منطقه ای واقع در مادیرا در کشور پرتغال به دنیا آمد. خوانواده ی او شامل مادر او یعنی ماریا دولورس داس آویرا و پدرش که خوزه دینیس آویرا نام داشت و اما برادراو به نام هوگو و دو خواهرش با نام های الما و کاتیا که در نهایت خوانواده رونالدو را تشکیل داده بودند.

اما شاید برایتان جالب باشد که نام رونالدو در کشور پرتغال نام رایجی نیست ولی پدر و مادرش به خاطرعلاقه ای که به رونالد ریگان یعنی رییس‌جمهور آمریکا داشتند نام او را رونالدو گذاشتند زیرا ریگان هنرپیشه مورد علاقه پدر رونالدو بود. پدر رونالدو تاکید می‌کند این نامگذاری اصلا دلایل سیاسی نداشته است و به دلیل علاقه اش به این هنرپیشه نام پسرش را رونالدو گذاشته است.

رونالدو وقتی سه ساله بود ضربه زدن به توپ را آغاز کرد. و در شش سالگی زمانی به مدرسه رفت که دیگر علاقه‌اش به ورزش کاملا نمایان شده بود. رونالدو از همان دوره ی کودکی به تیم بنفیکا بسیار علاقه مند بود و اما جالب است که او بعدها به تیم رقیب آن یعنی اسپورتینگ پیوست. رونالدو از همان ابتدا با یک تیم آماتور به نام آندورنیا بازی می‌کرد چرا که پدرش هم در همان باشگاه مشغول به کار بود.

وی عطر و بوی فوتبال را در سن ۵ سالگی احساس کرد. آن دورانی که پشت بالکن می نشست و بچه ها را می دید که برای فوتبال بازی کردن می رفتند. به گفته ی خودش در دوران ۵ سالگی اش طرف آن بچه ها دوید و گفت که می خواهد فوتبال بازی کنن اما آن بچه ها چون از اون بزرگتر بودند، او را پس زدند و گفتند که تو هنوز خیلی بچه ای، زمانی که به خانه برگشت جورابش را به شکل توپ درآورد و در خانه تمرین می کرد.

در سن ۶ سالگی رونالدو، پدرش الکی می شود، خوزه دینیس پولی که از باغبانی و تدارکات تیم محلی به دست می آورد را صرف الکل می کرد و حقوق مادرش صرف غذا و اجاره خانه که هرگز کافی نبود. از صبح تا شب کار می کرد و همیشه در حال پخت و پز یا تمیز کردن خانه بود. به سختی کار می کرد و هر آنچه در توانش بود برای خانواده انجام می داد ولی پدر کمکی نمی کرد. پدر قول می داد که دیگر الکل مصرف نکند اما هرگز به قولش عمل نمی کرد. غم انگیز بود زمانی که مست می کرد ترسناک می شد و کریستیانو از این حالت متنفر بود. به همین دلیل کریستیانو قسم خورد که هرگز نوشیدنی الکلی مصرف نکند. حتی یک لیوان، حتی یک قطره.

کریستیانو رونالدو در سن ۱۵ سالگی یک عمل قلب داشته است. در دوران نوجوانی، زمانی که رونالدو می دوید، ضربان قلب اش به شدت بالا می رفت. مادرش می گفت: «من از این که او چنین مشکلی دارد، بسیار ناراحتم زیرا ممکن است که این بیماری مانع از فوتبال بازی کردن او شود.» اما خوشبختانه عمل قلب او با موفقیت پیش رفت و او ورزش کردن را بار دیگر از سر گرفت. حتی می توان گفت که عمل او سرعت دویدن اش را نیز بالاتر برده است.

آغاز فعالیت حرفه ای

رونالدو در شروع دوران حرفه ای خود در سنین جوانی عملکرد درخشانی داشت و توانست توجه تیم های بسیاری را به خود جلب کند. وی در اولین بازی خود در سن ۱۶ سالگی توانست با به ثمر رساندن ۲ گل، یک شروع رویایی را برای خود رقم بزند.

پس از آن کریستیانو رونالدو توجه یکی از بزرگ ترین مربی های تاریخ فوتبال، یعنی «سر آلکس فرگوسن» را به خود جلب کرد و همین امر نیز باعث شد وی در سال ۲۰۰۳ به تیم فوتبال منچستر یونایتد بپیوندد و با ستاره های بزرگ دنیای فوتبال همبازی شود.

پشتکار رونالدو باعث شد که وی خیلی سریع بدرخشد و به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر انگلیس خود را معرفی نماید.

کریستیانو رونالدو در همان ابتدا توانست بازی های درخشانی را از خود به نمایش بگذارد و در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین فوتبالیست جهان «جایزه توپ طلا» را از آن خود کند. علاقه ی باشگاه رئال مادرید به این بازیکن باعث شد تا در سال ۲۰۰۹ گران ترین انتقال تاریخ فوتبال در آن زمان، با قیمت ۹۴ میلیون یورو به نام کریستیانو رونالدو ثبت شود.

پس از پیوستن به رئال مادرید، دوران درخشش کریستیانو رونالدو از سر گرفته شد، بسیار درخشان تر از قبل در میدان های مسابقه حضور یافت و رکوردهای مختلف را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت کرد. برخلاف سایر ستاره های فوتبال، به مرور زمان و با وجود افزایش سن، نه تنها کیفیت فنی رونالدو کمتر نشده، بلکه سال به سال عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشته است؛ به گونه ای که تا کنون موفق شده ۵ توپ طلا به دست آورد و با این روندی که دارد، مسلماً افتخارات بی شمار دیگری را به دست خواهد آورد.

در رده ملی نیز، تیم ملی پرتغال به رهبری کریستیانو رونالدو در حالی که پیش از شروع مسابقات یورو ۲۰۱۶ کمتر شانسی برای قهرمانی داشت، درنهایت موفق شد به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یابد و به بزرگ ترین افتخار تاریخ این کشور نایل شود.

کریس رونالدو یکی از سریع ترین فوتبالیست های جهان به شمار می رود و همچنین رکورد بلندترین پرش در بین فوتبالیست های جهان را نیز به خود اختصاص داده است. وی آمیزه ای از پتانسیل های مختلف نظیر سرعت، قدرت، استقامت، حرکات نمایشی، تکنیک، شوت های پر قدرت و … می باشد.

قدرت گل زنی کریس رونالدو به قدری بالا می باشد که در مقایسه با تیم های حاضر در تاریخ رقابت های لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا، تنها هفت تیم موفق شده اند بیشتر از کریس رونالدو در این رقابت ها گل زنی کنند که این یک آمار بی نظیر و طعنه آمیز می باشد.

زندگی خصوصی

زندگی خصوصی

مذهب کریستیانو رونالدو مسیحی کاتولیک است.

فرزند نخست رونالدو در ۱۷ ژوئن ۲۰۱۰ در آمریکا به دنیا آمد که هویت مادر وی مشخص نیست. او نام پسرش را «کریستانو» گذاشت و خودش حضانت کامل فرزندش را به عهده گرفت.

مطالب خواندنی:

کریستیانو رونالدو در همان سال اولین رابطه ی جدی خود را با مدل معروف روسی به نام «ایرینا شایک» آغاز کرد و پس از گذشت ۵ سال از وی جدا شد. پس از جدا شدن این دو، کریستیانو رابطه جدی دیگری را آغاز نکرد، تا این که با «جئورجینا رودریگز» آشنا شد و رابطه آن ها شکل جدی تری نسبت به رابطه های پیشین رونالدو به خود گرفت. آن ها هم اکنون صاحب یک دختر به اسم «آلانا مارتینا» هستند. همچنین لازم به ذکر است که رونالدو در حال حاضر صاحب ۴ فرزند می باشد.

جالب است بدانید که پس از سونامی ۲۰۰۴ در اندونزی، کریستیانو رونالدو پسری را پیدا کرد که لباس تیم ملی پرتغال بر تنش بود. کریس به او کمک کرد و برایش یک خانه خرید تا در آن زندگی کند. نام آن پسر مارتونیز است که در حال حاضر بازیکن تیم اسپورتینگ لیبسون است.

افتخارات باشگاهی

قهرمانی لیگ برتر فوتبال انگلستان در تیم فوتبال منچستر یونایتد ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹

قهرمانی جام حذفی فوتبال انگلستان در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۴

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۸

قهرمانی جام باشگاه های فوتبال جهان در تیم فوتبال منچستر یونایتد سال ۲۰۰۸

قهرمانی در لالیگا اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی کوپا دل ری اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴

قهرمانی سوپرکوپا اسپانیا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۷

کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۰۱۷

قهرمانی در سوپرجام اروپا به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

قهرمانی در جام باشگاه های فوتبال جهان به همراه تیم فوتبال رئال مادرید در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷

افتخارات ملی کریس رونالدو

افتخارات ملی

کسب عنوان نایب قهرمانی جام ملت های اروپا در سال ۲۰۰۴ در کشور پرتغال

کسب مقام چهارم جام جهانی ۲۰۰۶ در آلمان

کسب عنوان قهرمانی جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۶ در کشور فرانسه

منبع:سایت پرورش افکار

Www.bashoori.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.