تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ در امریکا به دنیا امد، مهندس، مخترع و ادم مشهور در تجارت صنایع مدرن در کشور خودش است.اوسازنده شرکت‌هایی مثل تسلا موتورزو... است.

زندگینامه ایلان ماسک

ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ در امریکا به دنیا امد، مهندس، مخترع و ادم مشهور در تجارت صنایع مدرن در کشور خودش است.اوسازنده شرکت‌هایی مثل تسلا موتورزو… است. وی در حال حاظر رئیس و مدیرفنی در کمپانی اسپیس اکس است.این مخترع نیز قصد گسترش یک سیستم رفت و امد با سرعت بالا که زیر نظر هایپرلوپ شناخته شده‌ است را دارد. در بیوگرافی ایلان ماسک می خوانیم که روی مسائلی وقت می گذارد که بتواند تغییری در دنیایی که در ان زندگی می کنیم را ایجاد کند. وی فقط یک کارآفرین نیست همچنین یک مخترع، نوآور هم است. ماسک کاملا در ساختنماشین های برقی و سفینه‌های فضایی مشارکت دارد.جان فاورو، فلیم ساز مشهور هالیود فیلم‌های مرد آهنی و مرد آهنی-۲، از ایلان ماسک با نام الگوی شخصیت تونی استارک (به بازیگری رابرت داونی جونیور در فیلم) استفاده کرده است.

زندگینامه ایلان ماسک

ایلان ماسک ۳۸ امین فرد نیرومند دنیا، ۱۵ امین فرد ثروتمند در زمینه تکنولوژی و ۱۰۰ امین میلیاردر دنیا در سال ۲۰۱۵مطرح شده‌ است. اموال کامل او در سال ۲۰۱۵، ۱۳٫۹ میلیارد دلار و در اکتبر ۲۰۱۸ ۱۹٫۸ میلیارد دلار تخمین زده شده است.ایلان ماسک جزو نفرات برتر کارآفرین (اولین نفر جیمز اچ کلارک بود) در سیلیکون ولی بود که توانست سه شرکت با ارزشی بیش از ۱ میلیارد دلار – پی پل، اسپیس ایکس و تسلا موتورز- را بسازد. ایلان ماسک دوران کاری خود را به تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های نو اختصاص داده‌ است. او فکر هایی گوناگون را در دستور خود قرار می دهد و تقریباً همهٔ آن‌ها هم به صورت باور نکردنی به موفقیت می رسد. از خصوصیات فردی ایلان ماسک میتوان به تفکر انتقادی، تلاش، تجزیه و تحلیل دقیق و کوشش های بی پایان وی را نام برد. (او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند).او پنج پسر، یک دوقلو و یک سه قلو دارد.

زندگینامه ایلان ماسک

مطالب خواندنی:

ایلان ماسک به عنوان یکی از ده شخصیت تأثیرگذار جهان انتخاب شده‌است.به گفته‌ی یکی از اولین سرمایه‌گذاران اسپیس ایکس، ماسک متوجه شده بود که مواد خام مورد نیاز برای ساخت موشک تنها ۳ درصد قیمت آن را تشکیل می‌دهند. به لطف استفاده از مهندسی نرم‌افزار و طراحی ماژولار، اسپیس ایکس توانست هزینه‌ی پرتاب موشک را با مضربی از ۱۰ کاهش بدهد و همچنان به حاشیه‌ی سودی ۷۰ درصدی دست پیدا کند. ماسک که با سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری حاصل از پروژه‌های قبلی خود اسپیس ایکس را تأسیس کرده بود، به‌صورت هم‌زمان عنوان مدیر ارشد اجرایی (CEO) و مدیر ارشد تکنولوژی (CTO) این شرکت را در اختیار دارد. او درباره‌ی تأمین‌ بخش اعظم سرمایه‌ی شرکت‌هایش می‌گوید:

من تا ابد از هزینه خودم در شرکت‌هایی که می سازم وقت می گذرانم. ولی همچین فکری ندارم که استفاده‌ ی صرف از هزینه مردم در پروژه های کار درستی باشد. قادر نخواهم بود از ادمی بخواهم در مسئله ای سرمایه‌ گذاری کند که حتی خود من نمی توانم در آن سرمایه‌ گذاری کنم.ایلان ماسک از کپسول دراگون، که از آن برای ارسال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی استفاده می‌شود هم استفاده می کنم.

اسپیس ایکس راکت‌هایی با نام فالکون (الهام گرفته از نام فضاپیماهای Millennium Falcon در فیلم جنگ ستارگان) و کپسول‌های فضایی با نام دراگون تولید می‌کند. در سال ۲۰۰۸ ناسا با عقد قراردادی ۱.۶ میلیارد دلاری، وظیفه‌ی ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) طی ۱۲ پرتاب را به اسپیس ایکس سپرد. در همان سال موشک فالکون ۱ این شرکت اولین موشک خصوصی لقب گرفت که ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داده است. در سال ۲۰۱۲ نیز فضاپیمای دراگون این شرکت توانست عنوان «اولین فضاپیمای ساخت یک شرکت خصوصی که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود» را به خود اختصاص دهد و تاریخ‌ساز شود.
ماسک فعالیتی جدی در شبکه‌ی اجتماعی توییتر دارد و عموما اخبار شرکت‌ها، ایده‌های جدید و انتقاداتش را از طریق این کانال منتشر می‌کند.

زندگینامه ایلان ماسک

کامنت ها و سخنان او در سال ۲۰۱۸ بیشتر از معول در معرض دید قرار گرفت. و خبرها علیه او دررابطه با شخصی سازی تسلا، در اخر سر باعث دردسر شد تا این که اداره بورس و اوراق بهادار آمریکا او را در تاریخ ۳۰ سپتامبر این سال (۸ مهر) از هیئت مدیره‌ی این شرکت اخراج کرده اند. تسلا تا سه سال از این مسئولیت اخراج و باید پرداخت جریمه‌ی ۲۰ میلیون دلاری را نیز پرداخت می کردند. ولی وی هنوز قادر هست به‌عنوان مدیرعامل در تسلا کار کند.

منبع ویکی‌پدیا راسخون
ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.