تاریخ ما
گزیده‌ای از تاریخ و تمدن جهان باستان

زندگینامه جورجتو جوجارو

جورجتو جوجارو طراح ماشین از کشورایتالیا است. این طراح ماشین اغلب ماشین هایی با فایده هر روز یا ماشین های فوق العاده طراحی می‌کند.

زندگینامه جورجتو جوجارو

جورجتو جوجارو طراح ماشین از کشورایتالیا است. این طراح ماشین اغلب ماشین هایی با فایده هر روز یا ماشین های فوق العاده طراحی می‌کند. جورجتو جوجارو به دنیا امده در گارسّیو در شهرستان کونئو در استان پیه‌ مونتهٔ ایتالیا است.جورجتو جوجارو در سال ۱۹۹۹ «طراح ماشین قرن» لقب داده شد و در سال ۲۰۰۲ به تالار دانشمندان زمینه ماشین سازی داخل شد.

زندگینامه جورجتو جوجارو

همچنین  بر طراحی خودرو، این طراح ماشین بخاطر کمپانی نیکون بدنهٔ دوربین عکاسی و بخاطر شرکت اپل رایانه های نمونه طراحی کرده‌ است. جورجتو جوجارو حتی شکلی از پاستا به اسم «ماریله» را در تاریخ ۱۹۸۳ ساخته است که افتخار بسزایی نداشت و ساختنش هم بسیار سریع متوقف شد.بعد از خروج از فیات، او جوان به‌عنوان رئیس طراحی استودیو برتونه (Bertone) به فعالیت مشغول شد . طرح زدن در استودیو برتونه، به‌عنوانزمان طلایی فعالیت این شخصیت برجسته شناخته می‌شود. استعداد طراحی او به زمان ۶ سالی که در برتونه کار میکرد، به اوجش  رسید. وی در این طول ماشین های ابدی همچون آلفا رومئو ۲۰۰، فراری ۲۵۰GT، استون مارتین DBG GT، آلفا رومئو ۲۶۰۰ و مازراتی GT 5000 را ایجاد کرد.

زندگینامه جورجتو جوجارو

 

استودیو طراحی جیا

بعد از برتونه، فرصت به استودیو طرح زدن جیا (Ghia) رسید که جورجتو جوجارو در سال ۱۹۵۶ به‌عنوان رئیس دفتر طرح شدن آن دست به کار زد. کار های وی در این زمان مورد حیرت کارشناسان و منتقدین طراحی صنعتی بود . از کار های فوق العاده  او در جیا می‌توان به مدل‌های Pampero و Mangusta از کمپانی De Tomaso اشاره کرد. کمپانی فیات هم  از دیگر خریدران کار های او بود وکار مدل Venessa را به دست او داد.

زندگینامه جورجتو جوجارو

علاوه بر موارد گفته‌شده، این اسطوره‌ی طراحی در ساخت محصولات دیگری همچون قطار مسافربری، تراکتور و ساعت نیز نقش داشته است. شرکت‌های سیکو و دویتس فار از مشتریان جوجارو در این بخش بوده‌اند.مرسی که تا پایان این مقاله با سایت ماندگار تاریخ ما همراه بودید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.